משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

רידג'בק רודזי

תוכן עניינים

הרידג'בק הרודזי (Rhodesian Ridgeback) הוא גזע כלבי ציד גדול מאפריקה, בעל פרווה קצרה וחלקה עם רכס פרווה מובחן לאורך עמוד השדרה שלו. הרכס גדל בכיוון ההפוך משאר הפרווה. לאחר שגודלו לצוד ציד גדול, כולל אריות, לרידג'בקים יש כוח טרף גבוה. הם זקוקים לאילוף עקבי וסוציאליזציה נכונה ואולי לא יהיו אידיאליים לבעלי כלבים שזה כלבם הראשון. עם זאת, הם נוטים להיות נאמנים וחביבים למשפחתם.

מאפייני הגזע

רידג'בקים הם כלבים אתלטיים עם רמת אנרגיה מתונה. לעתים קרובות הם נקשרים קשר הדוק עם משפחתם ויש להם דפוס הגנה במזג שלהם. תכונת אישיות זו עלולה לגרום להם להיזהר מול זרים, אבל הם לא נוטים לנבוח הרבה.

רידג'בק רודזי

היסטוריית הגזע רידג'בק רודזי

לגזע הרידג'בק רודזי יש שורשים בכלבים פראיים למחצה שמקורם בדרום אפריקה שהוצלבו עם גזעים אחרים שהובאו לאזור על ידי מתיישבים אירופאים החל מהמאה ה-16. גזעי כלבים המעורבים בפיתוח הגזע שלו הם מסטיפים, דנים גדולים, בולדוגים, כלבי דם, כלבי גרייהאונד וטרייר. 

בשנות ה-1800, צייד מרודזיה (כיום זימבבואה) השתמש בגרסה מוקדמת של הרידג'בק לציד ציד גדול. הוא מצא שהכלבים חסרי פחד בהתמודדות עם אריות וטרף אחר. הכלבים גם הגנו על רכושם תוך שהם בני לוויה משפחתיים מסורים וחיבה. 

החלה תוכנית רבייה, ותקן הגזע הראשון נכתב בשנת 1922. מועדון המלונה האמריקאי לא קיבל את הגזע עד 1955. מעניין לציין שאחד ממגדלי הרידג'בק הראשונים בארה"ב היה השחקן ארול פלין.

טיפוח רידג'בק רודזי

רודזי רידג'בקים זקוקים לבעלים מסור שיוכל לספק להם פעילות גופנית יומיומית, כמו גם אימון וסוציאליזציה עקביים. הכלבים הגדולים והחזקים האלה יכולים להיות קשים לטיפול אם הם לא מנומסים היטב. למרבה המזל, הם זקוקים לטיפוח כמעט בסיסי.

פעילות ספורטיבית

רודזי רידג'בקים זקוקים לפעילות גופנית יומיומית ולגירוי נפשי כדי לשמור עליהם מאושרים ובריאים. ספק לפחות שעה של פעילות גופנית ביום בצורה של הליכה מהירה, ריצות, טיולים, משחק ועוד. גזע זה מצטיין גם בענפי ספורט כלבים שונים, כולל זריזות, צייתנות, ומעקב. השתתפות בספורט כלבים היא לא רק דרך טובה עבור הכלב שלך להתאמן אלא גם לאתגר את המוח שלו. 

שמור תמיד שתהיה לו רצועה לכלב או שיהיה באזור מאובטח בחוץ. אחרת, זה עלול להמריא לרדוף אחרי טרף נתפס. רידג'בקים רבים אוהבים לחפור. לכן, חשוב שתהיה לכם גדר שהם לא יכולים לחפור תחתיה או לדלג מעליה.

טיפוח

הפרווה של הרידג'בק משילה כמות מתונה והיא דורשת מעט טיפוח. צחצחו מדי שבוע כדי להסיר פרווה רופפת ולהפיץ שמנים. ייתכן שתראה עלייה בנשירה באביב ובסתיו ככל שמזג האוויר משתנה, מה שמחייב צחצוח כמה פעמים בשבוע. רחץ את הכלב שלך בערך כל חודש, תלוי עד כמה הוא מתלכלך. כמו כן, הקפד על ניקוי אוזניים מדי שבוע מלכלוך, פסולת, אדמומיות או חריגות אחרות. 

הסתכלו על הציפורניים בערך פעם בחודש כדי לראות אם הן זקוקות לגזירה. כמה רידג'בקים מסתדרים יותר עם מטחנת ציפורניים ולא עם קוצץ. לבסוף, יש לדאוג לניקוי וצחצוח שיניים של הכלב מדי יום.

אילוף

רידג'בקים רודזיים הם חכמים. אבל העצמאות והרצון החזק שלהם יכולים לסבך את האימון. עקביות, סבלנות וחיזוק חיובי הם המפתח באילוף כלבים מנצח.

שאפו להתחיל להתאמן כשהכלב שלכם הוא גור. כיוון, שקשה מאוד לשלוט על רידג'בק מבוגר עם נימוסים גרועים. קח את הכלב שלך לשיעורי ציות ברגע שהוא מספיק מבוגר. חשוף אותו לאנשים שונים, כלבים וסביבות שונות. רידג'בקים נוטים להיות מאופקים סביב זרים, אבל סוציאליזציה מוקדמת וקבועה יכולה לעזור להגביר את הנוחות והביטחון שלהם.

בעיות בריאות נפוצות בקרב רידג'בק רודזי

רידג'בקים הם בדרך כלל גזע כלבים בריא בסך הכל. אבל הם נוטים לכמה מצבים בריאותיים תורשתיים, כולל:

  • דיספלזיה של ירך ומרפק
  • בעיות בבלוטת התריס
  • בעיות עיניים
  • סינוס דרמואיד (חריגה הגורמת לשקע בעור צינורי מעל עמוד השדרה)

כתבות נוספות

סוגי חיות מחמד- איזו חיית מחמד מתאימה לילדים שלכם?
הגנה מקיפה וחשובה: כל מה שצריך לדעת על חיסון משושה לכלבים
דיספלזיה ברך אצל כלבים: למה זה קורה ואיך מטפלים?
איך התזונה משפיעה על התנהגות הכלבים ומצב הרוח שלהם?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן