משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

איך התזונה משפיעה על התנהגות הכלבים ומצב הרוח שלהם?

תוכן עניינים

כשמדברים על התנהגות של כלבים ועל השפעות על מאפייני האישיות שלהם מתייחסים לרוב לגורמים כמו מתח וסטרס, אילוף וחינוך או מאפיינים של כל גזע. מנגד, כשמדברים על תזונה ועל ההשלכות של תזונה טובה ומאוזנת מתייחסים לרוב להיבטים של בריאות פיזית, מחלות ומניעתן. 

נראה כי רבים לא יודעים שיש קשר מאד חזק בין התזונה של הכלבים שלנו לבין ההתנהגות ומצב הרוח שלהם. ההבנה של הדבר הזה יכולה להיות המפתח לחינוך שלהם ולחיים טובים יותר לצידם. 

מיד נסביר הכל על הקשר הזה. לא לפני שנזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא מזון איכותי של המותגים המובילים ואתם מוזמנים להתייעץ איתנו בנושא בכל שלב!

עיקרי המחקר

הקשר בין תזונה להתנהגות הכלבים נבדק מחקרית. נמצא כי הרכב המזון והכמות משפיעים על חלקים במוח שאחראיים על ההתנהגות. זה אך הגיוני כאשר מבינים שהמזון הוא למעשה אבני הבניין של כל תהליך מטבולי בגוף. המוח ומערכת העצבים פשוט לא יתפקדו כראוי ללא תזונה שלמה ואיכותית. מכאן שווה בהחלט לצלול קצת לעומק ולראות את הממצאים העיקריים שעלו מן המחקר:

  1. תזונה לא מאוזנת: תזונה לא מאוזנת ובעיקר כזו שלא כוללת את הרכיבים החיוניים עלולה לגרום למגוון בעיות רפואיות. אותן הבעיות הן בעיות כאלו שעלולות להשפיע לרעה גם על התנהגות הכלבים שלנו. כלב שסובל מהפרעה בדרכי השתן למשל עשוי לחוות ולהפגין סטרס באופן חריג בעקבות הכאב וחוסר הנוחות. 
    באתר ניתן למצוא מזון רפואי לבעיות בדרכי השתן.
  2. כמות לקויה של מזון: כלבים רעבים שלא מקבלים מספיק מזון בהחלט יתנהגו בהתאם לכך. התנהגויות בלתי רצויות כמו חיפוש אחר נבלות או אכילת צרכים ברחוב הן נפוצות למדי. בנוסף – גם אם כמות המזון תקינה אך המזון עצמו לא מכיל את כלל הערכים התזונתיים החשובים. זה עשוי להוביל להתנהגויות משונות של אכילת מקורות חיצוניים להשלמה תזונתית כגון אדמה או צמחים מסוגים שונים. מנגד – גם האכלת יתר היא לא מומלצת כלל. לכלבים בדרך כלל אין מעצור ותחושת השובע אצלם מאחרת לבוא. האכלת יתר תביא להשמנת יתר שתוביל להתנהגות מנומנמת עד אפטית לצד סיכונים בריאותיים רבים נוספים. 
  3. רכיבים מסוימים גורמים להתנהגויות מסוימות: המחקר גילה בנוסף כי גם סוגים שונים של רכיבים תזונתיים עשויים לגרום להתנהגויות כאלו ואחרות. כך למשל נמצא כי חומצת השומן DHA גורמת לדריכות ועירנות מוגברת אצל גורי כלבים. דוגמא נוספת היא נוגדי חמצון לכלבים מבוגרים. כלבים מבוגרים וקשישים שהקפידו על תזונה עשירה בנוגדי חימצון הפגינו חדות וכישורים קוגניטיביים טובים יותר. לעומת כלבים שלא צרכו נוגדי חמצון. החוקרים משערים כי הקפדה על תזונה עשירה בנוגדי חימצון מסייעת במניעת הידרדרות קוגניטיבית ודמנציה בגיל מבוגר. 

היתרונות של תזונה איכותית עבור התנהגות הכלבים שלנו

הקפדה על מזון איכותי זה אחד הדברים החשובים ביותר עבור כלבים עם בעיות התנהגות שונות. אם נקפיד לבחור אוכל לכלבים שהוא איכותי ומספק לכלב שלנו את כל הצרכים. אנו מבטיחים רמות סוכר יציבות בדם ובאופן עקיף מבטיחים התנהגות רגועה ומתונה יותר הלכה למעשה. מעבר לכך – תזונה טובה ושלמה מבטיחה חילוף חומרים מהיר והגנה על המערכת החיסונית. אתם יודעים איך אומרים – נפש בריאה בגוף בריא.  

אוכל לכלבים בוגרים נייצ'רס סלמון
נייצ'רס פרוטקשן כלב בוגר אקסטרה סלמון


ריגל הוליסטי כלב בוגר

חושבים שהכלב שלכם יכול לאכול יותר טוב? דברו איתנו ונשמח לעזור

לסיכום הדברים – התזונה של הכלבים שלנו אכן משפיעה על ההתנהגות ועל מצבי הרוח שלהם. בין אם באופן ישיר עם סוגי מזון שלהם השפעה ישירה על המוח ומערכת העצבים. בין אם באופן עקיף כשהתזונה לקויה ומביאה לבעיות פיזיות שמשפיעות על הנפש ועל ההתנהגות. 

אם אתם מאמינים שהכלב שלכם לא מקבל את המקסימום מהמזון. אנו ממליצים להתייעץ בראש ובראשונה עם המרפאה הוטרינרית שלכם. למפות בצורה מדויקת את הצרכים התזונתיים הספציפיים. לאחר מכן אתם מוזמנים להרים טלפון אל צוות המומחים שלנו באתר. אנו נשמח להמליץ על מותגי מזון איכותיים שיעזרו לכלב שלכם לחיות חיים בריאים יותר. הן מבחינה פיזית והן בהיבטים נפשיים, קוגניטיביים והתנהגותיים. 

את כל המוצרים באתר תוכלו להזמין עד אליכם. משלוח מהיר לכל חלקי הארץ בפריסה רחבה ובמחירים המשתלמים והטובים ביותר ללא תחרות ואנו זמינים עבורכם בכל שלב!

לקריאה נוספת בנושא מזון לכלבים מומלץ ובריא על פי מחקרים

כתבות נוספות

תולעים אצל כלבים – איך מתמודדים?
חפצים מסוכנים לכלבים שחובה להתרחק מהם ומה הסיכונים
בומביי
יתרונות של טיפול בעזרת בעלי חיים בהחלמה משימוש בסמים

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן