משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

דיספלזיה ברך אצל כלבים: למה זה קורה ואיך מטפלים?

תוכן עניינים

דיספלזיה של הברך היא מצב רפואי נפוץ ביותר אצל כלבים. מצבכזה שגורם לחברים הפרוותיים שלנו ללא מעט אי נעימות. לרוב זהו לא מצב מסוכן וניתן לטפל בבעיה בלי הרבה בעיה. ללא טיפול מתאים זה בהחלט עלול להתפתח לכיוונים לא נעימים. בעיקר להסב לכלבים שלנו הרבה מאד סבל מיותר. 

על כן חשוב שכל מי שמגדל כלב יכיר את התופעה ואת התסמינים שלה. לדעת איך להגיש לכלב את הטיפול הנכון בזמן. רגע לפני שנתחיל ונדבר עוד על דיספלזיה של הברך אצל כלבים, נזכיר שכאן אצלנו באתר תמצאו מגוון מוצרים שיעזרו לכם לשמור על אורח חיים בריא של הכלבים. כמו מותגי מזון מובילים, תכשירים, תוספי תזונה ועוד. מוזמנים להתייעץ איתנו בכל זמן?

מהי דיספלזיה של הברך?

דיסלפזיה של הברך היא מצב נפוץ במיוחד שבו פיקת הברך זזה מהמיקום הרגיל שלה שבקדמת הברך. לכן מתייחסים למצב הזה הרבה פעמים גם בתור פריקת ברך. בשלושת רבעי מהמקרים הנטייה של הפיקה היא לזוז כלפי פנים. המצב הזה נפוץ במיוחד אצל כלבים מזנים קטנים. במקרים מסוים כאמור התזוזה היא כלפי חוץ וכאן מרבית המקרים הם בקרב כלבים גדולים יותר בדרך כלל. 

תסמינים

אחד התסמינים העיקריים שהוא מאד מובחן למצב הרפואי הזה הוא צליעה פתאומית של הגפה הפגועה. כלבים עשויים ליילל ולהפגין אי נוחות כשזה קורה. יש כלבים שבכלל לא יראו אי נוחות מכל סוג שהוא. נכון, זה משהו שעשוי להצביע גם על בעיות רפואיות אחרות. בכל מקרה זוהי נורה אדומה שמצריכה מכם פנייה לוטרינר שיוכל לאבחן את המקור לבעיה. 

גורמים

במרבית המקרים אפשר לראות כי דיספלזיה של הברך מתרחשת אצל כלבים עם בעיה או עיוות כלשהו (מולד או נרכש) במבנה האנטומי של הברך. בהרבה מאד מקרים פריקה נעשית בעקבות טראומה וחבלה כלשהי. כיום חוקרים סבורים שיש קשר כלשהו בין השמנת יתר אצל כלבים לבין הסיכוי לסבול מדיספלזיה. 

כמו כן מעניין לראות כי ישנם גזעי כלבים (גדולים וקטנים כאחד) בקבוצות סיכון. אם אתם מגדלים כלבי ספניאל, בוסטון טרייר, צ׳יוואוות, מלטז, פאג, שיצו (בגזרת הקטנים), דני ענק, אקיטה, סאן ברנרד ועוד (בגזרת הגדולים) – חשוב שתשימו עין על התופעה הזו אפילו יותר. 

איך נעשה האבחון?

לרוב כל מה שצריך היא בדיקה גופנית חיצונית. זה לגמרי מספיק כדי להבין שמדובר בדיספלזיה של הברך. למעשה, הבעיה הרבה מאובחנת ממש במקרה, במהלך בדיקה שגרתית אצל הוטרינר או כשבכלל מגיעים לבדיקה של בעיה אחרת כלשהי. ניתן לראות דיספלזיה של הברך גם בהדמיות רנטגן, סיטי ו-MRI, אבל בדרך כלל בכלל אין בהן כלל צורך.

טיפול

לרוב מטפלים בדיספלזיה של הברך בני מישורים:

  • טיפול תרופתי: הגישה התרופתית כוללת שימוש בתרופות נוגדות דלקת לטפל בדלקות שנוצרות. זאת לצד שינוי והתאמה של התזונה ושינויים בשגרת האימון והכושר הגופני (למשל, הגבלה של שעות המשחק, יותר טיולים רגליים עם הרצועה וכו׳).
  • ניתוח: ניתוח זו אפשרות במקרים החמורים יותר בהם הטיפול התרופתי ושינוי אורח החיים פשוט לא מספיק. ניתוח בהחלט יכול לעזור, אבל כרוך מן הסתם בסיכון מסוים. אם אפשר להימנע ממנו בתחילה זה לגמרי עדיף. 

כך או כך צריך לזכור כי לדיספלזיה של הברך נטייה לחזור. כדי למנוע זאת, חשוב לבצע את השינויים הנדרשים באורח החיים של הכלב. 

החשיבות של תזונה במניעה וטיפול של דיספלזיה

אחד הצעדים הנדרשים והחשובים למניעה וטיפול בדיספלזיה הוא התאמת התזונה לכלבים. מזון רפואי איכותי לכלבים המיועד לשמירה על המפרקים והעצמות, מזון עם תוספים נוגדי דלקת טבעיים, מזון לירידה במשקל, חטיפים רפואיים ועוד. כל אלו יעזרו לחזק את הגוף של הכלב ויחזקו את נקודות התורפה בגוף בהיבט של התמודדות עם דיספלזיה. 

אגב, זה נכון לכל בעיה רפואית שהיא. בין אם מדובר בבעיות מפרקים כמו דיספלזיה או בכלל בבעיות גסטרונומיות כמו קושי בעיכול פחמימות. כאן באתר תמצאו בדיוק את המוצר שאתם מחפשים. אם אתם לא בטוחים מה מתאים לכלב שלכם (בין אם בהקשר של בעיה רפואית ובין אם לא), אתם מוזמנים להתייעץ עם המומחים שלנו בכל שלב!  

הילס רפואי כלב J/D

מונג' ווט סולושין לכלב ג'וינט מובילטי

כתבות נוספות

מחלות כבד בקרב חתולים
חתול נושך: למה זה קורה ואיך להיפטר מההרגל המעצבן? 
השפעת סוכרת חתולים על איכות החיים
גרייהאונד

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן