משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

בלי עין הרע: בעיות עיניים נפוצות אצל כלבים שחשוב להכיר

תוכן עניינים

בעיות עיניים אצל כלבים זה עניין נפוץ למדי, ואם אתם מגדלים כלב מזה מספר שנים אז יכול מאד להיות שכבר יצא לכם לגלות את זה בעצמכם. בחלק מן המקרים מדובר על בעיות קלות ושכיחות. כאלו שניתן להתגבר עליהן בקלות יחסית, ובחלק המקרים אלו הן בעיות מורכבות יותר. חלקן אף עשויות לפגוע באיכות החיים של הכלב באופן משמעותי. 

כך או כך, ישנה חשיבות רבה לגילוי מוקדם של בעיות עיניים ועל כן כדאי מאד להכיר באופן בסיסי את הבעיות הנפוצות. בואו נעבור אם ככה על כמה מבעיות העיניים הנפוצות ביותר אצל כלבים. רגע לפני רק נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא מגוון תכשירים שיעזרו להתמודד עם בעיות קלות ושגרתיות. כמובן שבמקרים הקיצוניים יש להתייעץ תמיד עם הוטרינר ולפעול לפי הנחיותיו. 

בעיות עיניים נפוצות אצל כלבים

נזק לקרנית

נזקים לקרנית זה עניין נפוץ ביותר שיכול לקרות בדרכים שונות: שריטות עם הציפורניים בניסיון לספק גירוד מציק, דקירה של ענף משיח בזמן משחק, לכלוך גס שנכנס לעין במהלך משחק וכו׳. הסימנים לפגיעה בקרנית כוללים אדמומיות של העין ודמע מופרז. חלק מהכלבים ינסו להרגיע את הגירוי עם גירוד באמצעות הכפות. יש לגשת לוטרינר אם יש חשד. 

עיניים יבשות

מצב שבו בלוטות הדמעות של הכלב לא מפיקות מספיק דמעות וכך העין לא מתנקה כראוי מלכלוך ואבק. המצב הזה יכול לגרום לשריטות בעין ובעיות אחרות. הסימנים השונים עשויים לכלול אדמומיות, מצמוץ מופרז וגירוד של העין. הטיפול הוא לרוב פשוט יחסית עם טיפות עיניים שהן למעשה סוג של תחליף לדמעות. 

דלקת הלחמית

בעית עיניים נפוצה אצל בני אדם וגם אצל כלבים והסימפטומים הם זהים למדי: אדמומיות בעין, תהליך דלקתי והפרשות צמיגיות. דלקת הלחמית היא לרוב תוצאה של זיהום ויראלי או חיידקי, כך שחשוב לגשת לוטרינר, להבין את המקור לבעיה ולטפל באנטיביוטיקה במידת הצורך. כמו כן לעתים מדובר על תגובה אלרגית ובמקרים האלו חשוב לנסות ולאתר את מקור האלרגיה ולהימנע ממנו בעתיד. 

גוש בעפעפיים

אם אתם שמים לב לגוש או בליטה מסוימת בקצה העפעף של הכלב שלכם, חשוב לגשת לוטרינר ולבדוק את זה. למרבה המזל ברוב המקרים אלו הם לא גושים סרטניים, אלא גידולים שפיריים קטנטנים בלבד. הוטרינר יוכל לקבוע במה מדובר ולהחליט אם יש צורך בטיפול כלשהו, לרוב הסרה כירורגית של הגידול. 

קטרקט 

אם אתם שמים לב שהחלק הלבן בעיניים של הכלב שלכם נעשה עכור עם הזמן, יכול להיות שהסיבה לכך היא קטרקט אצל כלבים. המצב הרפואי הזה מתרחש אצל כלבים ככל שהם מזדקנים, ממש כמו אצל בני אדם. עם הזמן החמרה של המצב תביא לטשטוש בראייה. בסופו של דבר לעיוורון ולעיתים זהו גם סימן לבעיות רפואיות חמורות יותר. למרבה המזל אם מגלים את הבעיה בזמן ניתן לטפל בה בצורה טובה. 

גלאוקומה

מצב שבו נוזלים בעין אינם מתנקזים כראוי וגורמים ללחץ פנימי על גלגל העין. בין התסמינים השונים – אדמומיות, דמע מופרז, עכירות של העין, אישונים מורחבים ובליטה של העין כלפי חוץ. זה עשוי להיות כואב למדי ואף להוביל לעיוורון. יכול לקרות לכל כלב אבל נפוץ במיוחד אצל גזעים ספציפיים כמו פודלים וקוקר ספנייל. ניתן לטפל באמצעות תרופות ובמקרים חמורים יותר יש צורך בהתערבות ניתוחית. 

עין ״דובדבן״

האם ידעתם שלכלבים יש שלושה עפעפיים? העפעף השלישי הוא לרוב מוסתר. ישנם מקרים בהם השריר נחלש והעפעף בולט החוצה ונראה כמו דובדבן אדום ובשל. נפוץ בגזעים ספציפיים כמו כלב ביגל, שיצו וכלבי בולדוג ומצריך בדרך כלל ניתוח לתיקון הבעיה. 

אנטרופיון

מצב אבנורמלי של העפעף שפשוט מתקפל כלפי פנים העין. במצב הזה הריסים עשויים לגרות את הקרנית ולפגוע בה. במקרים קיצוניים זה אף עשוי להביא לפגיעה בראייה. פזילה ודמע מוגבר הם תסמינים נפוצים במצב הזה. 

חושדים בבעיות עיניים אצל הכלב? עדיף לבדוק זאת באופן מיידי

כאמור, רוב המקרים הם קלים עם פתרון מהיר ופשוט. ישנם מצבים מורכבים יותר ובעיקר כאלו שיחמירו עד כדי עיוורון ללא טיפול. אם אתם חושדים שהכלב שלכם סובל מבעיית עיניים כלשהי, גשו לוטרינר בהקדם ובחנו את העניין לעומק. 

אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה והצוות שלנו ישמח לתת מענה. באתר תוכלו למצוא מוצרים לכלבים וכן אוכל לכלבים מהמותגים המובילים ביותר.

כתבות נוספות

כלב מלטיפו (Maltipoo)
גזע כלבים קוקאפו (cocapoo)
קדחת חלב (אקלמפסיה) אצל כלבים: למה זה קורה ואיך מטפלים?
חום יולי אוגוסט: איך נשמור על הכלבים שלנו כשהטמפרטורה עולה?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן