משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

ספרינגר ספניאל אנגלי

תוכן עניינים

ספרינגר ספניאל אנגלי (English Springer Spaniel) הוא גזע כלבים ספורטיבי בגודל בינוני חסון ונאה מאנגליה עם פרווה באורך בינוני במגוון צבעים. הספניאל הזה, בעל האוזניים הארוכות והפרוותיות שלו, אוהב ומשתוקק לרצות. פניו המתוקות ואישיותו של הספרינגר ספנייל האנגלי מוקירים על ידי בעלים מאושרים רבים.

מאפיינים של ספרינגר ספניאל אנגלי

אם יש לכם הרבה אנרגיה ואתם מחפשים בן משפחה מהנה ופעיל, אז הספרינגר ספניאל האנגלי יכול להשתלב היטב. ספרינגר ספניאל אנגלי הם לרוב בחירה פופולרית עבור משפחות עם ילדים או כלבים אחרים. הם מאוד אוהבים ולעתים קרובות מכנים אותם "כלבי סקוטש". כיוון, שהם תמיד רוצים להיות קרובים לחבריהם האנושיים.

גובה:  50 ס"מ.
משקל:  15-30 ק"ג.
תוחלת חיים: 12-14 שנים.
צבעי פרווה: חום, שחור, לבן

ספרינגר ספניאל אנגלי

היסטוריית הגזע

כלבים הדומים ל-Springer Spaniel (ESS) נראים ביצירות אמנות כבר במאה ה-16. אך רק בתחילת המאה ה-19 ניתן לזהות את ההיסטוריה הספציפית שלהם.

קוקר ספניאלים, וספרינגרים וולשי ואנגלי, כולם קשורים בקשר הדוק. ההיסטוריה הראשונה שלהם בבריטניה, הם היו נולדים מאותה המלטה ואז מופרדים לפי גודל וצבע.

במקור הקוקר ספנייל שימשו להבהלת ציפורים. הם היו קופצים על שיח, הציפורים היו נבהלות ומתעופפות, וכך יכלו הציידים לצוד אותן ברשת.

ספרינגר ספנייל אנגלי זכה להכרה ממועדון הכלבנות בבריטניה בשנת 1902, ובשנת 1913 יובאו ה-ESS הראשונים לצפון אמריקה.

בשנת 2018, ספרינגר ספנייל אנגלי דורג כגזע ה-27 הפופולרי ביותר על ידי מועדון הכלבנות האמריקאי. האישיות האוהבת שלהם כבשה את ליבם של אוהבי כלבים רבים. כולל אופרה ווינפרי, גרייס קלי והנשיא לשעבר ג'ורג' וו.

בגלל האינטליגנציה, האף הרגיש והרצון לעבוד, הם גם משמשים לעתים קרובות ככלבי עבודה למשטרה ולמשימות חיפוש והצלה.

טיפוח ספרינגר ספניאל אנגלי

אם אתה מנהל אורח חיים שקט ויציב, אז ספרינגר ספניאל אנגלי לא יהיה הבחירה הטובה ביותר עבורך. אם אתם מחפשים כלב חכם שאוהב להיות בחברת בני אדם וכלבים אחרים ויש לו צרורות של אנרגיה להצטרף אליכם לטיולים ארוכים והרפתקאות, אז ספרינגר ספניאל אנגלי יכול להיות התאמה מושלמת. עם זאת, הם מתאימים ביותר למשק בית שבו מישהו יהיה בסביבה רוב היום. כיוון, שהם נוטים להיות בעלי לחרדת נטישה.

פעילות ספורטיבית

הליכה מהירה ברצועה מסביב לבלוק לפני היציאה לעבודה אינה מספיקה לכלב הזה, והיא עלולה להוביל לבעיות התנהגות כתוצאה משעמום. ספרינגר ספנייל אנגלי זקוק למינימום של 60 דקות ביום של פעילות גופנית נמרצת.

אם אתה נהנה מטיולי הליכה, ריצה או רכיבה על אופניים, הספרינגר שלך ישמח ללוות אותך. הם מתחרי קניקרוס נלהבים ולעתים קרובות מצטיינים בזריזות, זריקת כדור, ניסויי עבודת ריחות וספורט כלבים תחרותי אחר.

הספנייל שלך גם יעריך שחייה כסוג של פעילות גופנית. זה נחשב לכלב אוהב מים עם מעיל דוחה מים. אבל אם אתה יוצא לטיול, הימנע משלוליות כי הספרינגר שלך יפנה ישר לעברן למשך זמן מה.

טיפוח

לספרינגר ספניאל אנגלי לא יהיו דרישות טיפוח אינטנסיביות במיוחד. סוגי ה- Bench או Show עשויים לדרוש צחצוח נוסף מכיוון שהפרווה שלהם נוטה להיות כבדה יותר.

הם נושרים באופן בינוני, וסירוק שבועי טוב יעזור לשמור על שערות רפויות והפרווה במצב בריא. יכולות להיווצר ראסטות סביב האוזניים שלהם ועל הפרווה ביתר קלות, ותמיד כדאי לשים לב במיוחד לאזורים אלה בעת הצחצוח. הכלבים האלה יכולים להסתדר עם אמבטיה אחת לחודשיים או שלושה, אלא אם כן הם שיחקו בשלוליות בוציות.

בגלל האוזניים התלויות שלהן, עליך לבדוק אותן באופן קבוע ולהקפיד על ניקוי האוזניים. וזה נכון במיוחד אם הן נהנות לשחות. לכלוך ומים עלולים להילכד ביתר קלות באוזניים התלויות הנמוכות, וזה עלול להוביל לדלקות אוזניים אם הם לא נשמרים נקיים ויבשים.

בנוסף, בדוק את הציפורניים שלו מדי חודש כדי לראות אם הם צריכים לקצץ. שאפו לצחצח שיניים מדי יום.

אילוף

ספרינגר ספנייל אנגלי הם חכמים וקולטים פקודות במהירות. הם אוהבים להיות עסוקים, יש להם עבודה לעשות, והם להוטים מאוד לרצות. זה אומר שהם מגיבים טוב מאוד לשיטות אילוף כלבים מבוססות תגמול.

לפעמים יש צורך בכיוון ברור ובסבלנות. כיוון, שההתלהבות שלהם יכולה לגרום לכך שהם מנסים לקחת דברים קצת מהר ולהתרגש יתר על המידה. יתכן שתצטרך לעבוד על שליטה בדברים. כמו קפיצה, נביחות התרגשות, נימוסי רצועה (במיוחד סביב כלבים אחרים), ואפילו אילוף בשירותים. כיוון, שהם עלולים להסתבך אם הם בטירוף.

רקע הציד שלהם אומר שהם עשויים לרצות לרדוף אחרי חיות קטנות ויהיה צורך לנקוט זהירות אם יש לך חיות מחמד קטנות באותו משק בית. סביר להניח שתצטרך לעבוד גם על השגת משמעת חזקה בנושא.

תזונה

כלבי ספרינגר ספניאל אנגלי מתמודדים עם בעיה של עודף משקל, לכן יש להקפיד על תזונה מבוקרת בצורה קפדנית. רצוי לתת להם אוכל איכותי לכלבים, אשר מכיל מרכיבים בריאים. מומלץ להאכילם פעמיים ביום.

בעיות בריאות נפוצות

ספרינגר ספניאל אנגלי נחשבים בדרך כלל לגזע בריא וחזק. עם זאת, כמו כל הגזעים, הם יכולים להיות מועדים למצבי בריאות גנטיים מסוימים.

אתה יכול למזער את הסיכוי שהגור שלך יפתח מצבים אלה על ידי אימוצם ממגדל בעל מוניטין שמבצע בדיקות בריאות מתאימות להורים לעתיד. 

בעיות בריאות שכדאי להכיר

דיספלזיה של מפרק הירך– זה נפוץ בגזעים רבים. מגדל טוב יבצע בדיקת ציון ירך על ההורים. זה כרוך בהיווצרות חריגה של אחד מפרקי הירך או שניהם. מצב ניווני זה יכול להוביל לבעיות ניידות ולכאב. בהתאם לחומרת המקרה, יתכן שיידרש ניתוח כדי לשפר את איכות החיים של הכלב שלך.

בעיות עיניים– הספרינגר עשויה להיות מועדת לפתח מחלות עיניים מסוימות, כולל דיספלזיה ברשתית, אנטרופיון ואטרופיה חמורה יותר, פרוגרסיבית של רשתית (PRA).

מחסור בפוספופרוקטוקינאז (PFK)– זהו מצב נדיר יחסית וכזה שהוא תכונה רצסיבית התפתח רק אם לשני ההורים יש את זה. זה יכול להיבדק גם על ידי מגדלים אחראיים. זה קשור למחסור באנזים המשמש להמרת גלוקוז לאנרגיה שימושית. זה יכול לגרום לכלבים להיות חלשים ורדומים, והם עלולים לסבול מתסמינים כמו התכווצויות שרירים ואנמיה.

לקריאה נוספת:

חרדת נטישה אצל כלבים – ממה זה נובע
היכון, הכן, צא! הכירו את גזעי הכלבים שיתלוו אליכם לריצה בשמחה
נשירה אצל כלבים- למה זה קורה והאם יש מה לעשות עם זה?
באיזו תדירות כדאי לקלח את הכלב שלי?

כתבות נוספות

דני ענק
טיפים מנצחים: כך תבחרו מיטה לחתולים
בלי עין הרע: בעיות עיניים נפוצות אצל כלבים שחשוב להכיר
תוכים מדברים: הזנים הפטפטנים ואיך ללמד את התוכי של לדבר

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן