משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

מסטיף: מאפיינים ואופן טיפול

תוכן עניינים

המסטיף הוא אחד מזני הכלבים הגדולים בעולם. מדובר על כלב חזק ושרירי, אצילי, חברותי ונאמן. על אף המראה המטעה והקשוח במקצת אלו כלבים עדינים ביותר שמתאימים במיוחד למשפחות עם ילדים. לא, אתם לא צריכים בית עצום בגודלו בשביל לגדל את הכלב הזה. אבל אקסטרה ספייס זה בהחלט משהו שיטיב עמו. למרבה הצער תוחלת החיים של הזן הזה היא קצרה יחסית ממש כמו כלבים גדולים אחרים. אך עם טיפול נכון ומסור תוכלו לוודא שהמסטיף החמוד שלכם מנצל את מלוא הפוטצניאל שלו. 

אצלנו באתר תוכלו למצוא מגוון עשיר של מזון לכלבים איכותי לזני כלבים גדולים. בנוסף מוצרי טיפוח והגיינה, וציוד לכלבים משלים במחירים הטובים ביותר. אתם מוזמנים להתייעץ איתנו בכל שלב אם יש לכם שאלות. כעת, בואו נלמד עוד על התכונות ודרכי הטיפול בכלבי מסטיף. 

תכונות ומאפיינים של כלבי מסטיף

כאמור, על אף המראה המעט מאיים, כלבים אלה עדינים ורכי לבב. הם בעלי מזג רגוע, חברותיים ונאמנים ביותר לבני המשפחה שלהם. בשל הגודל המשמעותי שלהם הם זקוקים לטיפול די יסודי. אך מדובר בהשקעה בהחלט משתלמת והם מחזירים אהבה לא סייג לכל אורך חייהם. 

ההיסטוריה של הזן

מקורם של כלבי המסטיף הוא באנגליה, שבה הורבעו לראשונה כבר לפני 2000 שנה. עם זאת, עדויות לאבות הקדמונים של הזן ניתן לראות כבר במצרים העתיקה וכן בתקופת הקיסרות בעת הפלישה לבריטניה בעת העתיקה. 

על אף שמבחינה היסטורית מדובר על זן שפותח למטרות שמירה ועבודה. בתקופה מסוימת בהיסטוריה לקחו כלבי המסטיף חלק משמעותי בקרבות בעלי חיים. לעתים אף בקרבות של גלדיאטורים אנושיים כנגד בעלי חיים. 

כיום, אין ספק כי הם כלבים של אהבה ולא של מלחמה. למרבה שמחתנו במרבית מדינות העולם קרבות הכלבים הם מחוץ לחוק. על פי הערכות שונות כלבי המסטיף הגיעו לראשונה לארצות הברית לפני 200 שנה וקיבלו הכרה רשמית מעט לאחר מכן. בשנת 1989, תועד בספר השיאים של גינס הכלב הכבד בעולם באותם ימים. גוש פרווה עצום ומתוק בשם זורבה. 

טיפול וטיפוח

אז כמו שאמרנו, כלבי המסטיף זקוקים לשגרה קבועה של טיפוח כדי להיראות ולהרגיש במיטבם. כמו כן, על אף שהם לא נחשבים לאינטליגנטיים במיוחד וצייתנים, אילוף בסיסי בהחלט עשוי להתאים כדי לשמור עליהם בטוחים. 

  • פעילות גופנית: ככלל, הם יחסית עצלנים. גורים וכלבים צעירים הם מעט שובבים ופעלתנים יותר. אך עם הגיל הם נוטים לפתח עצלנות מסוימת. בדיוק בגלל זה חשוב לדרבן אותם להליכות וריצות. כדי לשמור על הבריאות שלהם ובעיקר כדי למנוע השמנת יתר. בגלל המשקל שלהם הם מסתדרים טוב יותר במזג אוויר קר. לכן מומלץ לצאת להליכות בשעות הקרירות יותר ביום. 
  • טיפוח: למסטיף יש פרווה קצרה ונשירה והוא זקוק למעט יותר הברשות מהכלב הממוצע. כן מומלץ להקפיד על מקלחת אחת לחודש או חודשיים. חשוב לשים לב במיוחד לאוזניים של המסטיף ולכפלים בעור שנוטים לצבור לכלוך יותר משאר חלקי הגוף. חשוב להקפיד כמובן גם על קיצוץ הציפורניים והיגיינה דנטלית באופן קבוע. 
  • אילוף: כשמדובר על כלבי מסטיף חשוב להתמקד מגיל צעיר במניעה של הרגלים כמו קפיצה על מקומות גבוהים או קפיצה חברותית על אנשים בגלל הגודל המשמעותי. כמו כן צריך לקחת בחשבון את האופי המגונן ולהרגיל את כלבי המסטיף מגיל צעיר לאנשים ובעלי חיים אחרים. זכרו כי כלבי מסטיף אוהבים ללעוס חפצים ומומלץ להחזיק בבית הרבה צעצועים שונים. 

תזונה ודיאטה של גזע המסטיף

כשמדובר על גורי מסטיף חייבים לבחור אוכל לגורים שמותאם לזנים גדולים. שיאפשר צמיחה מתונה ולא מהירה מדי (מה שיפחית משמעותית את הסיכוי לבעיות של התפתחות מפרקים). 

באשר לכלבים בוגרים, כלב מסטיף ממוצע צריך לאכול ביום בין שש לשמונה כוסות של מזון בכל יום שמומלץ לחלק לשתי ארוחות נפרדות. כלבי המסטיף נוטים להשמנת יתר כך שמומלץ לבדוק אותם אחת לכמה זמן אצל הוטרינר שלכם. 

אצלנו באתר תוכלו למצוא את מותגי האוכל לכלבים המובילים ולדאוג לתזונה האיכותית והטובה ביותר לכלבי המסטיף שלכם, ואם אתם לא בטוחים עד הסוף מה צריך ומה מתאים, תרגישו חופשי ליצור קשר ולהתייעץ איתנו בכל שלב!

כתבות נוספות

כל מה שצריך לדעת על חתולים וארגז חול לחתולים
סימן טוב ומזל טוב: כל מה שצריך לדעת על הריון של חתולים
חמוס (ferret) המדריך המלא לגידול
כל מה שרציתם לדעת על ציפור גן עדן

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
דילוג לתוכן