משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

הגנה מקיפה וחשובה: כל מה שצריך לדעת על חיסון משושה לכלבים

תוכן עניינים

כל מי שמגדל כלב יודע היטב שהדבר החשוב ביותר הוא לשמור על הבריאות שלו וחלק בלתי נפרד מהעניין הוא מתן חיסונים מתאימים בזמן. אחד החיסונים המוכרים ביותר הוא חיסון משושה לכלבים שכל כלב צריך לקחת על בסיס קבוע. 

אם עדיין לא חיסנתם את כלבבם בחיסון משושה או בכלל לא לקחתם אותו עדיין לביקור אצל הוטרינר, חשוב מאד שתעשו כך. כעת אנו רוצים להסביר יותר על חיסון המשושה, מה הוא כולל ומדוע זה חיסון כל כך חשוב. 

אנו מזכירים שאם אתם מחפשים מזון איכותי לכלבים, אביזרים לכלבים וציוד משלים עבור הכלב/ה שלכם במחיר משתלם. אתם מוזמנים, תוכלו למצוא את הכל באתר ולפני שנתחיל רק נזכיר שאתם מוזמנים לפנות אלינו ולהתייעץ בכל שלב!

מהו חיסון משושה לכלבים ומדוע הוא כל כך חשוב?

חיסון משושה הוא בעצם חיסון לשישה סוגים שונים של מחלות (ומכאן גם שמו) שהן נפוצות למדי בקרב כלבים ובוגרים וגורי כלבים. החיסונים מורכבים מנגיף או חיידק מת או מוחלש שהוא הגורם לכל מחלה ובכך בעצם מייצר זיכרון חיסוני במערכת החיסון של הכלב. כאשר הכלב נחשף לאחת המחלות חלילה הגוף כבר מחוסן ויודע איך לייצר אליה נוגדנים. החיסון חשוב מפני שמדובר על מחלות נפוצות ביותר בקרב כלבים שחלקן אף עשויות לסכן חיים ולכן יש למנוע את הסיכון הזה מראש.

מאיזה מחלות החיסון מגן?

כאמור, החיסון מגן מפני שש מחלות שונות ויראליות וזיהומיות נפוצות המסכנות את בריאות הכלבים והן:

  • פרוו: מחלה נפוצה מאד בקרב כלבים, במיוחד אצל גורים והיא גם מסכנת חיים במקרה שלהם. המחולל הוא וירוס נפוץ שנמצא בצואה, בשתן ובהפרשות נוספות של כלבים. זהו וירוס עמיד שמתיישב במערכת העיכול. הוא גורם לשלשולים דמיים, הקאות ופגיעה כללית החיסונים. 
  • כלבלבת: מחלה ויראלית אצל גורים וללא טיפול מונע עשויה להסב לגוף נזק בלתי הפיך. מאופיינת בתסמינים של חום, הקאות, הפרשות ריריות ועוד. נפוצה במיוחד אצל גורים אבל אפשרית גם בקרב כלבים בוגרים. 
  • דלקת כבד נגיפית (ICH): מחלת כבד נפוצה הנגרמת מוירוס העובר בצואה, בשתן וברוק. מסוכנת מאד לגורים וכלבים בוגרים כאחד. עשויה להיות קטלנית או לגרום לנזקים מתמשכים לכבד, בצקות, דימומים וכיו״ב. 
  • לפטוספירוזיס: אתם אולי מכירים את המחלה בשם השגור יותר שלה ״עכברת״. מחלה שעוברת דרך שני סוגי בקטריות שנמצאים בשתן מכרסמים או במקורות מים עומדים. המחלה מסוכנת לא רק לכלבים אלא גם לאדם. 
  • פארא-אינפלואנזה: סוג של שפעת כלבים, וירוס שפוגע במערכת הנשימה של כלבים ועשוי להיות קטלני ומסוכן. 

בגלל שמדובר על מחלות כל כך נפוצות אצל כלבים, חשוב לוודא שהכלב שלכם מחוסן במועד ולעקוב אחר הוראות הוטרינר שלכם למועדי החיסון העתידיים. 

כל כמה זמן צריך להתחסן ומה ההבדל בין משושה לגורים ולכלבים בוגרים?

על פי ההמלצה יש לחסן גורים בחיסון משושה משולב בסדרה של שלושה עד ארבע חיסונים בגיל שישה שבועות, תשעה שבועות ועשרים ואחת שבועות. הסדרה חשובה מאד לחיזוק המערכת החיסונית בקרב גורים צעירים. 

בנוסף על פי ההמלצה יש לחזור על החיסון אצל כלבים בוגרים פעם בשנה. על מנת לשמר את הנוגדנים במערכת החיסון ולמנוע אפשרות של התפרצות חוזרת של אחת המחלות. 

האם יש לחיסון תופעות לוואי?

לרוב אין תופעות לוואי, מלבד אולי גירוי קל ומקומי באזור החיסון. אם הכלב מראה סימני מצוקה כלשהם לאחר החיסון יש לגשת בהקדם לבדיקה וטרינרית. 

כמה זה עולה?

העלות של חיסון המשושה השנתי היא 190 שקלים. מרבית המרפאות הוטרינריות כיום מציעות מנוי שנתי הכולל את כל החיסונים. כך שהעלות יכולה להיות אף נמוכה יותר. 

זכרו – האחריות לחיסון הכלבים היא על הבעלים בלבד. זוהי האחריות שלכם לדאוג לכך שהכלב שלכם מקבל את כל החיסונים בזמן. חשוב לזכור בנוסף שאי מתן חיסונים בזמן מסכן לא רק את הכלב האהוב שלכם. אלא גם את הסביבה באופן כללי ובפרט את בני האדם. 

הקפידו על החיסונים בזמן ואם יש לכם שאלות נוספות בכל נושא. החל מחיסונים לכלבים, דרך המלצות תזונה ועד לשאלות בנושאים של טיפוח וניקיון, צרו קשר עם צוות המומחים של פטבסט. 

גו אוכל לגורים ובוגרים ברווז
גו גורים ובוגרים ברווז Skin + Coat

אוכל לגורים נייצ'רס פרוטקשן

נייצ'רס פרוטקשן כלב לבן גור דגים

כתבות נוספות

במימון מלא: הכירו את סוגי הדגים היקרים ביותר בעולם
שיצו – גזע כלבים
תוכי קוקטייל – נימפית מצויצת

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן