משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

חולמים לגדל דג דיסקוס? הנה כל מה שכדאי לכם לדעת

תוכן עניינים

מהיופי עוצר הנשימה של דגי הדיסקוס אי אפשר להתעלם. גוונים משתנים של אדום, כחול, ירוק, לבן, תכלת ועוד הפכו את הדגים האלו לפופולריים במיוחד בקרב מגדלים ונראה שזה ככה גם כאן אצלנו. 

ואם אתם חולמים לעשות זאת בעצמכם, כדאי לדעת קודם כל שגידול דגי דיסקוס זאת מלאכת מחשבת ומשהו שצריך להשקיע בו. אם יש לכם את הרצון, הסבלנות והאנרגיה ללמוד, תוכלו לעשות זאת בקלות ובהנאה. כאן נתחיל לדבר על מה שזה בדיוק אומר. 

רגע לפני שמתחילים נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא את כל מה שאתם צריכים לגידול דגי דיסקוס כמו מקצוענים. אתם מוזמנים להתייעץ איתנו בכל שלב!

מהו דג דיסקוס?

דג הדיסקוס משתייך למשפחת האמנוניים שמגיעים אלינו ממקווי המים המתוקים באמזונס. הוא קרוי בשם הזה בגלל מבנה הגוף המובחן שנדמה לצורת דיסק. הפרטים הבוגרים יכולים להגיע עד לקוטר של 15 ס״מ ואף יותר. דגי הדיסקוס נעשו פופולריים במיוחד בתור דגי נוי גם בשל האופי העדין שלהם. אבל בעיקר בגלל הצבעים המרהיבים שקשה לפספס. כפי שתגלו בעוד כמה רגעים אלו הם דגים עדינים מאד שזקוקים לסביבת מחייה כמו בטבע כדי לשגשג. 

דג דיסקוס

מהם התנאים לגידול דג דיסקוס?

  • טמפרטורה: דגי הדיסקוס משגשגים במים בטמפרטורה שבין 28 ל-30 מעלות. טמפרטורה גבוהה מדי עשויה לפגוע בהרגלי האכילה שלהם, מה שעם הזמן יהפוך לסכנת חיים ברורה. על כן חשוב להשקיע בציוד איכותי לניטור וכיול הטמפרטורה באקווריום.
  • שמש ישירה: דגי הדיסקוס רגישים במיוחד לשמש ישירה. חשוב לוודא שהאקווריום שלהם לא חשוף אליה לעולם.  
  • שקט: זה אולי נשמע מוזר, אבל זה פשוט ככה. דגי הדיסקוס הם ביישנים למדי וצריכים אווירה רגועה בתוך הבית. 
  • תאורה: דגי דיסקוס מעדיפים תאורה חלשה בהשוואה לדגים אחרים. הם יכולים להסתדר עם תאורה חזקה יותר, אבל ירגישו בטוח ונעים יותר בסביבות חשוכות. 

סביבת המחייה של דיסקוסים

מידת החומציות באקווריום חייבת לעמוד על הטווח שבין 6.5 ל-7.5 PH בכל זמן. חשוב להקפיד על ניטור ומדידות על בסיס קבוע. כמו כן חשוב מאד לשמור על ניקיון המים באמצעות פילטר לאקווריום מתאים. מומלץ בהחלט להחליף מדי שבוע כ-30 אחוז מהמים במים נקיים לאחר הליך חיטוי והתאמה לטמפרטורה. כמו כן חשוב להשתמש גם במד טמפרטורה וטרמוסטט לשמירה על טווח המעלות הנכון. ניטור סביבת המחייה הוא המשתנה החשוב ביותר כשמדובר בבריאות של דגי דיסקוס. 

מה דגי דיסקוס אוכלים?

עוד דגש חשוב הוא סוג המזון של הדגים. בניגוד לדגים רבים אחרים שמסתפקים במזון יבש, דגי דיסקוס זקוקים דווקא למזון טרי. ניתן ללכת על מזון כמו ארטמיה, קציצות לב בקר, שרימפס, תולעי דם ועוד, רק חשוב להקפיד שזה יהיה נקי מפסולת וחיידקים כדי למנוע מהדגים שלנו שלל מחלות. בנוסף ניתן לשלב גם מזון יבש, אבל רק כזה המותאם לדגי דיסקוס שהוא באיכות גבוהה במיוחד. 

דיסקוס ודגים אחרים

דגי הדיסקוס אוהבים לחיות לצד בני מינם ותמיד מומלץ לאכלס אותם בקבוצות ולא להכניס יותר משני מחזורים של דיסקוסים כדי למנוע מריבות וקרבות על טריטוריה. מעבר לכך הם יכולים לחיות גם עם דגי נוי אחרים כמו טטרות או נקאים, אבל חשוב לעשות זאת בזהירות ותחת השגחה. 

לפני שמתחילים – מתכננים

כמו שאפשר להבין די בקלות, גידול דגי דיסקוס זה משהו שמצריך לא מעט מחשבה והתארגנות מראש. אם תקפידו לתכנן את התהליך ולא תוותרו על בחירת אקווריום גדול ואיכותי, פילטרים חזקים, אמצעים לניטור ושליטה בטמפרטורה ומזון איכותי – תוכלו לעשות את זה בהצלחה רבה. 

כאן באתר פט בסט תוכלו למצוא את הכל – החל מסוגי אקווריום שונים באיכות גבוהה, דרך מגוון מותגי מזון לדגים ועד לפריטים נוספים כמו צמחייה, תרמוסטטים ופילטרים מעולים.

מרגישים שהגיע הזמן לצאת לדרך ועדיין קצת חוששים? אל תהססו ליצור קשר עם המומחים שלנו כאן בפט בסט ונשמח לעמוד לשירותכם בכל זמן!

לקריאה נוספת:

איך לנקות את האקווריום? המדריך השלם
המדריך המלא לבחירת ציוד לאקווריום

כתבות נוספות

בולמסטיף (Bullmastiff)
דג מולי- כל מה שחשוב לדעת
ספרינגר ספניאל אנגלי
איך מרגיעים ומתמודדים עם כלבים באזעקות

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן