משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

גלאוקומה אצל כלבים: גורמים, טיפול ומניעה

תוכן עניינים

כמו אצלנו בני האדם, גם אצל כלבים יש לא מעט בעיות רפואיות נפוצות שעלולות לפגוע באיכות החיים. חלק מהן הן בעיות קלות ללא נזקים משמעותיים לטווח הרחוק. בעוד אחרות עשויות להשפיע באופן דרמטי על איכות החיים ועל כן חייבים להכיר אותן לעומק. אחת הבעיות הנפוצות האלו נקראת גלאוקומה. בעיה נפוצה למדי שעלולה להביא כלבים למצב של עוורון לצמיתות. אם גם אתם מגדלים כלב בבית אז רצוי בהחלט שתכירו אותה. 

כמו שתגלו בהמשך, מניעה מוחלטת של גלאוקומה אצל כלבים היא בלתי אפשרית. אבל כן ניתן להוריד את הסיכון למינימום עם שמירה על אורח חיים בריא. כאן באתר תוכלו למצוא אוכל איכותי לכלבים שיאפשר זאת ואתם מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ בכל שלב. 

מהי גלאוקומה אצל כלבים?

גלאוקומה היא מחלת עיניים שכיחה אצל כלבים שעלולה לגרום לעיוורון קבוע ללא טיפול מתאים. הגלאוקומה היא תוצאה של לחץ תוך עיני מוגבר אשר פוגע בעצבי הראייה וברשתית.

ניתן לסווג את הגלאוקומה לשני סוגים :

  • גלאוקומה ראשונית– היא תורשתית ומשפיעה בדרך כלל על גזעים מסוימים כמו קוקר ספנייל, כלבי באסט וכן ביגל.
  • גלאוקומה משנית– לעומת זאת, מתרחשת כתוצאה ממצב רפואי קודם אחר כמו קטרקט, דלקת בעין או טראומה ופגיעה חיצונית כלשהי בעין. 

סיבות וגורמים לגלאוקומה אצל כלבים

  1. גנטיקה: כאמור, גזעים מסוימים של כלבים כמו כלבי קוקר ספיינל וביגל הם בסיכון מוגבר יותר לפתח גלאוקומה בהשוואה לאחרים. יחד עם זאת חשוב להבין כי גלאוקומה עשויה להתפתח בשלב כזה או אחר אצל כל סוגי הכלבים. 
  2. גיל: גלאוקומה היא מחלה הקשורה באופן ישיר בגיל. ככל שכלבים מתבגרים כך הסיכון ללקות בה עולה. 
  3. טראומה ופגיעה בעין: גלאוקומה היא מחלה הקשורה בלחץ תוך עיני וזה משהו שיכול לקרות בגלל גורמים חיצוניים. מכה חזקה בעין עלולה להגביר את הלחץ וכך גם עצמים החודרים אל תוך העין. 
  4. גידולים: גידולים שפירים וסרטניים בעין ובחלל הראש הם גורם נפוץ במיוחד לגלאוקומה משנית. כאשר הם מגבירים באופן משמעותי את הלחץ התוך עיני. 
  5. זיהומים: זיהומים מסוגים שונים עשויים להוות את הטריגר לגלאוקומה משנית. בין היתר מדובר בזיהומים באזור העין, אבל לא רק. זיהום בכליות למשל עלול לגרום גם הוא לגלאוקומה. 

טיפול בגלאוקומה אצל כלבים

טיפול בגלאוקומה אצל כלבים מתמקד לרוב בהפחתת לחץ תוך עיני באמצעות תרופות, ניתוח או שילוב של שניהם. המנגנון של מרבית התרופות הוא הפחתה של ייצור הנוזלים או מנגד הגברת הניקוז שלהם. בעוד הניתוח עוסק בעיקר בשיפור הניקוז והפחתה של הלחץ התוך עיני. טיפול משולב יידרש לא אחת במקרים חמורים יותר המצריכים מתקפה מכל החזיתות. במהלך הטיפולים חשוב מאד להקפיד על מעקב אחר הלחץ התוך עיני. זאת על מנת להבין אם הטיפול אכן עובד או שיש לפעול באפיקים אחרים. 

מניעה

מניעת גלאוקומה אצל כלבים היא דבר מאתגר למדי ולא אפשרית תמיד. עם זאת שווה בהחלט לנסות ולמנוע את המצב הלא נעים ולצורך כך יש להקפיד על בדיקות עיניים קבועות, טיפול מהיר בדלקות עיניים או זיהומים אחרים בגוף, הימנעות מטראומה וחבלות בעיניים וניהול אורח חיים בריא באופן כללי. בדיקות עיניים סדירות יעזרו לזהות בעיות עיניים פוטנציאליות לפני שהן מתפתחות לגלאוקומה. בעוד שטיפול מהיר בדלקות עיניים וזיהומים יכול לסייע במניעת התפתחות של גלאוקומה משנית. חשוב מאד לזכור שלא ניתן למנוע גלאוקומה ראשונית שהיא גנטית לחלוטין. אך הקפדה על הדברים האלו בהחלט יכולה לעזור להפחית את הסיכון לפתח גלאוקומה משנית.

בהקשר הזה חשוב מאד לציין מחקרים אחרונים בתחום. המצביעים על כך שאצל כלבים עם נטייה מולדת לגלאוקומה ראשונית שבעליהם מקפידים על תזונה מאוזנת ובריאה יותר, המחלה נוטה להתפרץ באחוזים נמוכים באופן משמעותי. המשמעות של הדבר היא שהקפדה על תזונה איכותית ומאוזנת תפחית את הסיכון אצל הכלבים שלכם. זהו צעד פשוט למניעה שממש קל ליישם. 

לא בטוחים מזה אומר מזון איכותי ומזין? מוזמנים ליצור קשר עם המומחים של פט בסט ואנו נשמח לסייע בהתאמת המזון המתאים ביותר עבור כלבכם. כזה שיבטיח איכות חיים לאורך שנים ומניעה של מגוון מחלות. רק בריאות! 

כתבות נוספות

המשפחה מתרחבת: כך תערכו היכרות בין הכלב לתינוק החדש
4 צעדים פשוטים לשיפור איכות חיי הכלב שלך
איך מרגיעים ומתמודדים עם כלבים באזעקות
מ 5 כוכבים עד ״הכל כלול״- בתי מלון לכלבים שכבשו את ישראל

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן