משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

איך מרגיעים ומתמודדים עם כלבים באזעקות

תוכן עניינים

לשמיעת המאמר

האתגרים של כלבים באופן רגיל הם אתגרים נעימים למדי. סוגיות כמו איפה להחביא את העצם ואיפה לחפור בחצר, באיזה נקודה בשמש כדאי לרבוץ או על מי מהבעלים שלי לקפוץ קודם כשהם נכנסים הביתה. אלו הם דברים שגרתיים וחובקי עולם. אך נראה שלכלב הישראלי יש אתגר אחד פחות נעים להתמודד איתו. 

אנו מדברים כמובן על האזעקות, צבע אדום וסירנות שנשמעות בכל פעם שישראל מותקפת באמצעות טילים מכיוון כלשהו. בשנים האחרונות זה בעיקר מעזה. ובכן – כמעט מיותר לציין שעבור הכלבים החמודים שלנו מדובר בגורם לחץ לא קטן. כזה שיגרום להרגשה לא נעימה באופן נקודתי ושעם הישנות המקרים יכול גם להצטבר לכדי חרדה ארוכת טווח. על כן, חשוב שאנו הבעלים נדע איך לגשת לעניין. חשוב שנבין מה אפשר לעשות כדי להרגיע את הכלבים שלנו. 

ממש בעוד שנייה נדבר על הנושא החשוב ורגע לפני רק חשוב לנו להזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא שלל מוצרים שיעזרו במשימה. אתם מוזמנים להתייעץ איתנו בנושא בכל שלב!

למה כלבים באזעקות חווים חרדה?

על פניו כלבים באזעקות לא אמורים להיבהל כשהם שומעים אזעקה. אחרי הכל הם לא מודעים למצב הגיאופוליטי במדינה. אין להם מושג מה המשמעות של הסירנות שנשמעות כך באופן מפתיע. מדוע אם כך כלבים רבים עדיין חווים חרדה ומפגינים אותה? יש לכך שלוש סיבות עיקריות:

  1. גורם ההפתעה: אזעקה היא דבר מפתיע וכשהיא נשמעת יש מאין היא עלולה להבהיל ולהעלות את מפלס המתח. 
  2. רעש: הסאונד של האזעקות הוא בדרך כלל חזק ביותר וכלבים הם בעלי חיים עם חוש שמיעה שהוא ממילא חד ורגיש פי כמה מחוש השמיעה שלנו בני האדם. 
  3. התנהגות הבעלים: הכלבים הם כמעט תמיד תמונת מראה של הבעלים שלהם. אזעקה זה דבר מלחיץ וכשהבעלים מפגינים מתח ופחד זה אך טבעי שהכלבים יחוו בדיוק את אותו הדבר.

מה לעשות עם הכלב בזמן אזעקות?

  • לשדר רוגע: נכון, זה לא תמיד אפשרי, אבל חשוב לנסות עד כמה שרק אפשר. אם נפגין רוגע וקור רוח סביר מאד להניח שהתגובה של הכלב שלנו תהיה מתונה יותר. 
  • מכינים מראש הסחת דעת: אם תצליחו להסיח את דעתו של הכלב שלכם בכל פעם שנשמעת אזעקה תוכלו לנטרל כמעט לגמרי תגובות שליליות. הכינו מראש עזרים כמו עצמות לכלבים, חטיפים טעימים, צעצועים / משחקים לכלבים (ובפרט כאלו שיש להם סאונד חזק) ועוד. 
עצם דחוסה חצי מעושנת
עצם דחוסה חצי מעושנת
פטקס צעצוע דנטלי עשוי גומי מובחר עם וואקום איכותי
  • חזרה מהירה לשגרה: האזעקה נגמרה ואפשר לצאת מהמרחב המוגן? מעולה – חשוב לחזור לשגרה כמה שיותר מהר. באופן ספציפי לחזור לאותה הנקודה בה הייתם לפני שנשמעה האזעקה. אחרי כמה פעמים שהאעזקה תסתיים בחוויה חיובית עבור הכלב סביר מאד להניח שהוא יתרגל אליה.

לא לשכוח לדאוג שהכלבים שלנו מוגנים

עד כה דיברנו על הסטרס והחרדה. אבל עוד לפני צריך לזכור שהמטרה של האזעקות היא להתריע בפני מתקפות טילים. בנקודה הזו אנו צריכים להבטיח שאנחנו ושאר דיירי הבית, לרבות הכלבים שלנו, בטוחים ומוגנים. זמן ההגעה למרחבים המוגנים משתנה בהתאם למיקום הגיאוגרפי. אם מדובר בזמן קצר אז חשוב לוודא שהכלב ערוך ומוכן לכניסה מהירה לממ״ד. בתקופות של סבבים ואזעקות מרובות חשוב מאד לוודא שהוא נמצא בקרבת מקום. אולי אפילו כדאי לתחום את אזור השהייה שלו כך שיהיה קל לקחת אותו במידת הצורך. שימו לב כי ישנם כלבים שלא מבינים את פשר הריצה לממ״ד ולא בהכרח יצטרפו ברגע שנקרא להם. כדי להתגבר על הבעיה הזו כדאי לדאוג מראש ל״פתיונות״ – חטיפים טעימים או צעצועים מצפצפים שידרבנו את הכלב להגיע אלינו ולהיכנס לממ״ד. 

היערכו לקראת הסבב הבא

אפשר להמשיך לקוות שהטילים וסבבי הלחימה יפסיקו. אבל אם להיות מציאותיים נראה שיש בפנינו עוד כברת דרך. חשוב מאד להיערך לקראת הסבב הבא מראש ולדאוג לכל הדברים שיעזרו לכם להרגיע את הכלבים שלכם ברגע האמת.

כאן באתר תוכלו למצוא מגוון רחב של מוצרים שיעזרו – חטיפים טעמים ומפנקים, צעצועים שמסיחים את הדעת ואפילו מיטות / מזרונים לכלבים שאפשר להירגע בהם בזמן האזעקות. 

פטקס חטיף דנטלי – נגיסי כוכב

אל תחכו לרגע האחרון והכינו את עצמכם מראש. אם אתם לא בטוחים מה לקנות ואיזה ציוד יתאים הרגישו חופשי ליצור קשר ולהתייעץ.       

כתבות נוספות

לחיות עם חתול הסובל מאסטמה חתולית
תספורת לכלב: המדריך המלא לספר המתחיל
שיצו – גזע כלבים
גולדן רטריבר

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן