משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

איך לנקות את האקווריום? המדריך השלם

תוכן עניינים

אז יש לנו דגים ויש לנו אקווריום, וכנראה שהשקענו לא מעט כסף, זמן ומאמץ בכל התהליך. וכדי שכל הדבר הזה יעבוד כמו שצריך, אחרי ההקמה הראשונית ושלב ההרצה עלינו להקפיד על תחזוקה שוטפת. החלק העיקרי והחשוב ביותר הוא הניקיון של האקווריום שלנו. בסופו של דבר חשוב להבין שניקיון של האקווריום זו לא משימה מורכבת יתר על המידה, אך בהחלט כזו שדורשת מאיתנו להבין בדיוק מה צריך לנקות, איך לעשות את זה ובעיקר במה מותר ובמה אסור להשתמש. 

כאן באתר תוכלו למצוא את מוצרי הניקוי לאקווריום הטובים ביותר לצד שלל אביזרים ומוצרים אחרים שאתם צריכים. לפני שנתחיל ונדבר בדיוק על ניקיון האקווריום נזכיר שצוות המומחים שלנו זמין עבורכם בכל שלב ונשמח לעזור גם לכם ברכישת ציוד הניקיון המתאים לאקווריום שלכם. 

עם מה מנקים את האקווריום?

כדי לנקות את האקווריום חשוב לוודא מראש שיש לנו את הציוד המתאים לכך. זה חשוב לא רק בשביל ניקיון איכותי ויעיל, אלא גם ובעיקר בשביל לשמור על הבריאות של הדגים שלנו. בגדול, מה שחשוב שיהיה זה חומר ניקיון ייעודי לאצות, חומר שמתאים לניקיון הזכוכית, חומר לניקוי החצץ בתחתית וכן עזרים מיוחדים לניקיון הפילטר. כעת, בואו נעבור על ניקיון האקווריום שלב אחר שלב. 

ניקיון החצץ

הדרך הטובה ביותר לניקוי החצץ באקווריום היא באמצעות אביזר שנקרא שואב רפש מקצועי. מדובר למעשה על מוצר חשמלי שמכניסים אל תוך האקווריום ושואב את הלכלוך שהצטבר בתחתית האקווריום היכן שהחצץ נמצא. מוצר איכותי הוא כזה ששואב ביעילות את הלכלוכים ולא את חתיכות החצץ הגדולות. מן הסתם לא נוכל (וזה גם לא כל כך נכון ובריא) לרוקן את האקווריום בכל ניקיון כדי לנקות בנפרד את החצץ והשואב הזה בעצם פותר לנו את הבעיה. כמובן שמפעם לפעם בהחלט אפשר לנקות גם באופן הזה וחשוב לנקות את החצץ בנפרד עם חומרי ניקוי ייעודיים בלבד. 

ניקיון הפילטר

אז קודם כל, במידה ומדובר בפילטרים לאקווריום עם רכיבים שדורשים החלפה של רכיבים (למשל פילטרים מבוססי פחם), חשוב להקפיד על החלפה בזמן בהתאם להוראות היצרן. במקרה של פילטרים מכניים ואת שאר הרכיבים בכל הפילטרים בעצם, חשוב לנקות באופן קבוע עם מברשת ייעודית. הוציאו בתדירות גבוהה את הפילטר מהאקווריום ונקו אותו באמצעות המברשת. שימו לב כי ניתן לשטוף חלק מהרכיבים במים, אך חשוב לעשות זאת עם זרם חלש כדי למנוע נזק מיותר.

פילטר פנימי KF-350
פילטר פנימי KF-350

ניקיון הזכוכית

ניקיון הזכוכית הפנימית יתמקד כמובן בניקוי של האצות שמצטברות עליה. חשוב להשתמש במוצרים מאושרים ובטוחים שקניתם בחנות חיות בלבד. כאן באתר תוכלו למצוא מוצרים מעולים שיעזרו והמוצר הנוח ביותר הוא מגנט מיוחד לניקוי. ממקמים אותו בחלק הפנימי וניתן להזיז אותו דרך חלק החיצוני של הזכוכית. כדי למנוע מראש הצטברות של כמות אצות גדולה מדי אפשר בהחלט להיעזר בחומר מיוחד למניעת אצות שגם אותו תוכלו למצוא כאן באתר. את החלק החיצוני של הזכוכית אפשר לנקות עם חומר ניקוי רגיל לזכוכית. במקרים של אצות קשות שלא מצליחים להסיר בקלות מומלץ להיעזר בשפכטל מיוחד לאקווריום. 

מאג פלוט מגנט ניקוי קטן לאקווריום
מאג פלוט מגנט ניקוי קטן לאקווריום

ניקיון אקווריום – צעד אחר צעד

אז כמו שאמרנו וכפי שאתם יכולים לראות בעצמכם, ניקיון האקווריום זו לא משימה מורכבת מדי. הצרות מתחילות כשאנו עושים זאת ללא תכנון מקדים ובלי סדר ברור מראש. תכנית ניקיון סדורה תקל עליכם את הפעולה כולה ותבטיח את השמירה על בריאות הדגים שלכם. הנה סדר הפעולות הנכון שאנו ממליצים עליו:

  • ניקיון מקיף של הזכוכית הפנימית של האקווריום. 
  • ניקיון של צמחים וקישוטים – יש להוציא אותם מהאקווריום וחשוב שלא להשתמש בסבון רגיל אלא רק בחומרי ניקוי ייעודיים. במקרים של לכלוך קשה במיוחד אפשר להשרות בתערובת של 5-10 אחוז אקונומיקה ומים כשעה, אך חשוב לשטוף היטב לאחר מכן. 
  • ניקיון החצץ – לפני שאתם יכולים להחזיר את כל הצמחים והקישוטים שהוצאתם, זה הזמן לנקות את החצץ ותחתית האקווריום באמצעות השואב שדיברנו עליו מוקדם יותר. 
  • ניקיון הפילטר – חשוב לחכות שבועיים בין השלבים הקודמים לשלב הזה כדי לא לחסל באחת את מאזן הבקטריה החיובית שחשוב שיהיה באקווריום. 

לסיכום

ברגע שמבינים איך עושים את זה נכון ומקפידים לעשות זאת בתדירות הנכונה – ניקיון האקווריום הופך למשימה פשוטה ושגרתית ביותר וצריך להבין שזהו המפתח לשמירה על בריאות הדגים שלנו. אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בכל שלב ואנו נשמח להמליץ על אביזרים וחומרי ניקוי יעילים שיעזרו לכם במשימה החשובה. 

כתבות נוספות

חתולכם לא שותה מספיק? טיפים יעילים להגברת צריכת המים
חברו הטוב של האדם או חברו הטוב של הכלב?
חתול ההימלאיה
עזרה ראשונה לחיית המחמד שלך

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן