משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

חרדה מזיקוקים: איך לעבור את יום העצמאות בשלום עם הכלב?

תוכן עניינים

יום העצמאות כבר ממש בפתח, ולצד השמחה, המנגלים והסטייקים, הבמות ותרסיסי השלג – חייבים לעצור לשנייה ולחשוב על חברינו על ארבע, הכלבים. נכון, חלקם לא מרגישים את ההבדל ומבחינתם זהו עוד יום ככל הימים, אך עבור כלבים רבים הרעש של הזיקוקים הוא טריגר משמעותי להתקפי חרדה ולתחושות לא נעימות בכלל. 

כן, יש סיכוי שהמנהג הזה יעלם בעוד מספר שנים ולא רק בגלל הכלבים החמודים שלנו. אבל נכון להיום זה עדיין קורה במרבית חלקי הארץ ואין ממש איך להתחמק מהסאונד. ואם גם הכלבים שלכם סובלים מדי שנה ביום העצמאות, אנו רוצים לחלוק כמה טיפים שיעזרו להתמודד. בשלב הראשון ננסה להבין למה הם בכלל מגיבים ככה. רגע לפני שמתחילים נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא עזרים שיסייעו לכם להתמודד עם התופעה ואתם מוזמנים להתייעץ איתנו בכל שלב. 

למה כלבים מפחדים מזיקוקים?

על פניו זו נשמעת כמו שאלה טריוויאלית, אבל כדי להבין איך אפשר להתמודד עם הבעיה אז חשוב לפרק את התשובה לגורמים:

  • זיקוקים עם רועשים: לכלבים יש שמיעה מצוינת ורגישה פי כמה וכמה מהשמיעה שלנו. אם עבורנו הרעש של הזיקוקים הוא לא נעים, אפשר רק לדמיין מה הם מרגישים. 
  • הם בלתי צפויים עבור כלבים: אנחנו בני האדם יודעים בדרך כלל מתי זיקוקים אמורים להידלק, למשל ביום העצמאות או בטקסים ומופעים. עבור כלבים מנגד זוהי תמיד הפתעה גמורה וזה יכול להיות מבהיל למדי. 
  • הם גורמים לכלבים להרגיש לכודים: ביום העצמאות זיקוקים הם עניין נפוץ ובגלל שהרעש הוא חזק בכל כך הרבה מוקדים, אין ממש דרך לברוח מזה. כלבים מנסים לברוח כשהם מרגישים איום ובעת מופע זיקוקים אין ממה איך לברוח מהרעש. מה שגורם לרבים להרגיש פשוט לכודים. 

כל הדברים האלו מפעילים אצל כלבים את תגובת ״הילחם או ברח״ והם עשויים לנבוח, לברוח למקום מסתור ולבטא סטרס וחרדה בעוד מגוון דרכים שונות. ועכשיו בואו ננסה להבין מה אפשר לעשות עם זה. 

איך למנוע מהכלבים שלנו חרדה במהלך מופע זיקוקים?

נכון, חרדה נקודתית היא לא סוף העולם ואפשר להתגבר עליה. אבל האמת היא שאם אפשר למנוע אותה מראש זה לחלוטין עדיף. בטווח הרחוק יש לדברים האלו השפעה שלילית על הגוף, וזה עוד לפני שמדברים על האפשרות שהכלב יברח מרוב פחד.

כמה דברים שניתן לעשות:

  • משאירים את הכלבים בתוך הבית: גם אם הכלב שלכם רגיל להיות בחוץ רוב הזמן. במהלך הזיקוקים מומלץ להכניס אותו פנימה אל תוך הבית, מה שימנע ממנו לברוח. 
  • יצירת מרחב בטוח: אם עדיין אין פינה כזו בתוך הבית, מומלץ ליצור מרחב בטוח ושקט כשבוע לפני מופע הזיקוקים. שימו שם מיטה לכלב חמה ונעימה ואת כלי האוכל והמים. ביום העצמאות עצמו מומלץ לשים בחדר רמקול שינגן רעש לבן או מוזיקה מרגיעה שתמסך את הרעש של הזיקוקים. 
  • הרגילו אותם לרעש בהדרגה: גם לרעש חזק של זיקוקים אפשר להרגיל את הכלבים שלנו אם עושים זאת בהדרגה. כשבועיים לפני יום החג השמיעו להם רעש של זיקוקים מנגן כלשהו בבית והגבירו בהדרגה את העוצמה. בכל פעם שהכלב מגיב ברוגע ומתרגל לרעש שבחו אותו עם ליטוף ועם חטיף לכלבים מפנק.
  • כלוב אילוף או ״וסט הרגעה״: יש כלבים שמרגישים בטוחים ונוח בתוך כלוב לכלבים. או לחלופין ניתן להיעזר במוצר ייחודי שנקרא וסט או שמיכת הרגעה – מעין שמיכה ששמים על הכלב ויוצרת לחץ עדין ועוזרת להרגיע חלק מהכלבים. 

ודאו שלכלב שלכם יש קולר ושהצ׳יפ שלו קריא

חשוב מאד לזכור כי סכנת הבריחה ביום העצמאות היא שרירה וקיימת ולכן חייבים להיערך גם לאפשרות הזו. אם לכלב שלכם עדיין אין קולר עם תג שם ומספר הטלפון שלכם, זה לגמרי הזמן לדאוג לאחד כזה. כמו כן, בפעם הבאה שאתם אצל הוטרינר מומלץ לוודא כי הצ׳יפ של הכלב שלכם קריא וכי הפרטים המדויקים מעודכנים בו. 

לפני שניפרד ונאחל חג עצמאות שמח נזכיר שכאן באתר תמצאו מגוון מוצרים שיעזרו לרבות כלובי אילוף, חטיפים, קולרים ותגי שם ועוד. אם אתם לא בטוחים לגמרי מה אתם צריכים אתם מוזמנים להתייעץ עם המומחים שלנו בכל זמן!

כתבות נוספות

לחיות עם חתול הסובל מאסטמה חתולית
המדריך הראשון לציוד אקווריום לגידול דגים
חיים במסלול המהיר: אלו הם גזעי הכלבים שהכי קל לגדל
כלבים טיפוליים: איך הם יכולים לעזור לפצועים בשיקום?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן