משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

בולמסטיף (Bullmastiff)

תוכן עניינים

במאמר זה אנו צוללים עמוק לתוך מאפייני הגזע בולמסטיף, ומביאים מידע על מקורו, תכונות אופיו והתאמתו למשפחות. גלה בעיות בריאות נפוצות וכיצד למנוע אותן, התזונה המומלצת לשמירה על בריאות מיטבית וטיפים חשובים לטיפול וטיפוח. בין אם אתה בעלים פוטנציאלי או סתם חובב כלבים, פוסט זה על בולמסטיף עשוי לעניין אותך.

מאפייני הגזע

גזע הבולמסטיף הוא באמת יחיד במינו, בעל סט מאפיינים ייחודי המבדיל אותו מגזעי כלבים אחרים.

בראש ובראשונה, אי אפשר להתעלם מגודלם וחוזקם המרשים. בולמאסטיפים ידועים במבנה המאסיבי שלהם ובמבנה הגוף העוצמתי שלהם, מה שהופך אותם לכלבי שמירה מצוינים. עם גופם השרירי וראשם הרחב, הם משדרים הילה של כוח וביטחון.

היבט נוסף ראוי לציון של Bullmastiffs הוא האופי העדין והנאמן שלהם. למרות המראה המרשים שלהם, כלבים אלה ידועים כעדינים ומלאי חיבה להפליא כלפי משפחותיהם. ידוע שהם יוצרים קשרים חזקים עם בעליהם ולעתים קרובות מתוארים כטובים עם ילדים, מפגינים אופי סבלני ומגן.

יתר על כן, לבולמסטיפים יש תחושה אינהרנטית של נאמנות ואינסטינקטים מגנים. הם אפוטרופסים טבעיים, תמיד ערניים ומוכנים להגן על יקיריהם. הטבע המגן שלהם משתרע לא רק על משפחותיהם אלא גם על הטריטוריה שלהם. מה שהופך אותם לכלבי שמירה מצוינים. היכולת של גזע זה להבחין בין איומים אמיתיים למצבים לא מזיקים היא באמת יוצאת דופן.

בנוסף לתכונות הפיזיות והטמפרמנטיות שלהם, לבולמסטיפים יש גם אווירה של אלגנטיות וחן. למרות גודלם, הם נעים ברמה מסוימת של חן ונוחות, ומציגים את האצילות הטבועה בהם. הפרווה הקצרה שלהם, שמגיעה בגוונים שונים של חום, בהיר או אדמדם, מוסיפה למראה המלכותי הכללי שלהם.

תזונה מומלצת לבולמסטיף

תזונה נכונה משחקת תפקיד מכריע בבריאות הכללית וברווחה של הבולמסטיף שלך. כבעלים אחראי, חיוני להבטיח שלחבר הפרוותי שלך יש תזונה מאוזנת ומזינה העונה על הצרכים התזונתיים הספציפיים שלו. הנה כמה שיקולים עיקריים שכדאי לזכור כשמדובר בהאכלת הבולמסטיף שלך:

  • הבנת הדרישות התזונתיות שלהם:
    בולמסטיפים הם כלבים גדולים ושריריים. מה שאומר, שהם דורשים תזונה עשירה בחלבון איכותי כדי לתמוך בפיתוח השריר ובתחזוקתם. חפש מזון לכלבים שמפרט את הבשר כמרכיב העיקרי והימנע מאלה המכילים חומרי מילוי או תוספים מלאכותיים. השמנת יתר בכלבים בולמסטיפים היא דבר נפוץ. ולכן, חשוב לעקוב אחר צריכת הקלוריות שלהם ולספק להם ארוחות מבוקרות מנות.
  • חשיבותה של תזונה מעוגלת:
    בעוד שחלבון חיוני עבור בולמסטיפים, חשוב לא פחות לספק להם תזונה מעוגלת הכוללת פחמימות, שומנים בריאים, ויטמינים ומינרלים. שלבו דגנים מלאים, פירות וירקות בארוחות שלהם כדי להבטיח שהם יקבלו מגוון מגוון של חומרים מזינים. אתה יכול גם לשקול הוספת תוספי מזון כגון שמן דגים או גלוקוזאמין כדי לתמוך בבריאות המפרקים שלהם.
  • התאמת התזונה לגילם ולרמת הפעילות שלהם:
    בדיוק כמו בני אדם, הצרכים התזונתיים של הבולמסטיפים משתנים בהתאם לגילם ולרמת הפעילות שלהם. גורים דורשים דיאטה שמקדמת צמיחה והתפתחות בריאים, בעוד שלבולמסטיפים בוגרים עשויים להיות צרכים תזונתיים שונים. ככל שהכלב שלך מזדקן, חילוף החומרים ורמת הפעילות שלו עשויים להשתנות. לכן, חשוב להתאים את התזונה שלו בהתאם כדי למנוע עלייה במשקל או חוסרים.

בעיות בריאותיות נפוצות לגזע בולמסטיף

בולמאסטיפים הם בדרך כלל גזע בריא, אבל כמו כל גזע כלבים אחר, הם יכולים להיות מועדים לבעיות בריאותיות מסוימות. חשוב לבעלי בולמסטיף להיות מודעים לבעיות הבריאות הפוטנציאליות הללו ולנקוט בצעדים יזומים כדי לשמור על בריאותם המיטבית של בני לוויתם הפרוותיים.

להלן כמה בעיות בריאות נפוצות שיכולות להשפיע על בולמסטיפים:

  • דיספלזיה של מפרק הירך והמרפק
    חולי בולמאסטיף נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח דיספלזיה בירך והמרפק, שהם מצבים שבהם המפרקים אינם מתפתחים כראוי. זה יכול להוביל לכאב, צליעה ודלקת פרקים. פעילות גופנית סדירה, שמירה על משקל תקין והימנעות מקפיצות מוגזמות או משחק גס יכולים לסייע בהפחתת הסיכון למצבים אלו.
  • הרחבת קיבה-וולבולוס (GDV)
    ידוע גם בשם נפיחות, GDV הוא מצב מסכן חיים שעלול להשפיע על בולמסטיפים. זה מתרחש כאשר הקיבה מתפתלת על עצמה, לוכדת גזים וגורמת לקיבה להתרחב. זה יכול להוביל לירידה בזרימת הדם לאיברים חיוניים. GDV דורש טיפול וטרינרי מיידי ולעתים קרובות ניתן למנוע אותו על ידי האכלה של מספר ארוחות קטנות לאורך היום והימנעות מפעילות גופנית נמרצת לאחר הארוחות.
  • מחלות לב
    בולמאסטיפים נוטים למחלות לב מסוימות, כולל קרדיומיופתיה מורחבת (DCM). DCM הוא מצב שבו שרירי הלב הופכים חלשים ומוגדלים, מה שמוביל לתפקוד לקוי של הלב. בדיקות וטרינריות סדירות וצילומים לאיתור מחלות לב יכולות לסייע באיתור וניהול מצבים אלה בשלב מוקדם.
  • בעיות עיניים
    בולמסטיפים עשויים להיות רגישים לבעיות עיניים שונות. כגון: אנטרופיון (גלגול פנימה של העפעפיים), אקטרופיון (גלגול החוצה של העפעפיים) וניוון רשתית מתקדם (PRA). בדיקות עיניים סדירות על ידי רופא עיניים וטרינרי יכולות לסייע בזיהוי ולטפל במצבים אלו כדי למנוע אובדן ראייה.

טיפול וטיפוח הגזע בולמסטיף

טיפול בבולמסטיף דורש תשומת לב, מחויבות והבנה עמוקה של הצרכים הספציפיים של גזע ענק זה. הנה כמה טיפים חיוניים כדי להבטיח שאתה מטפל כראוי בבולמסטיף שלך:

פעילות ספורטיבית

למרות גודלם הגדול, בולמאסטיפים אינם כלבים פעילים במיוחד. עם זאת, הם עדיין דורשים פעילות גופנית יומיומית כדי לשמור על משקל תקין ולמנוע שעמום. מומלצים טיולים מתונים ומפגשי משחק בשטח מגודר היטב. הימנע מפעילות גופנית מוגזמת, במיוחד במזג אוויר חם, מכיוון שהבולמסטיפים עלולים להתחמם בקלות יתרה.

טיפוח

לבולמסטיפים יש פרווה קצרה ודחוסה הדורשת טיפוח מינימלי. צחצוח רגיל עם מברשת זיפים רכה יעזור להסיר שיער רופף ולשמור על הפרווה בריאה. שימו לב לאוזניים שלהם, מכיוון שהן מועדות לזיהומים. נקו את האוזניים שלהם באופן קבוע ובדוק אם יש סימנים של אדמומיות, הפרשות או ריח. ניקוי אוזניים לכלבים מגזע בולמסטיף חיוני למניעת בעיות בעתיד.

סוציאליזציה ואילוף

סוציאליזציה והדרכה מוקדמים חיוניים עבור בולמאסטיפים להפוך לבני לוויה צייתנים היטב. חשפו אותם לאנשים, חיות וסביבות שונות מגיל צעיר. רשום אותם לשיעורי סוציאליזציה של גורים ולאימון צייתנות כדי לעזור להם לפתח נימוסים טובים ולהגיב לפקודות.

טיפול וטרינרי קבוע

בולמאסטיפים צריכים לעבור בדיקות וטרינריות קבועות כדי לפקח על בריאותם ולטפל בכל בעיה אפשרית באופן מיידי. חיסונים, מניעת טפילים, טיפול שיניים ועבודת דם שגרתית הם כולם היבטים חשובים בטיפול הבריאותי שלהם. בנוסף, שוחח עם הווטרינר שלך לגבי בדיקות בריאות ספציפיות המומלצות לגזע, כגון הערכות ירכיים ומרפקים.

לסיכום

כלב הבולמסטיף הוא אכן גזע הדורש תשומת לב, אהבה וטיפול נאות. עם קומתו החזקה ואישיותו החביבה, היא בחירה מצוינת למשפחות. עם זאת, חשוב לציין כי בשל גודלם וחוזקם, בולמסטיפים דורשים דיאטה ספציפית וטיפול שגרתי. הבעיות הבריאותיות ניתנות לניהול ועם גילוי מוקדם וטיפול מתאים הן יכולות לחיות חיים ארוכים ובריאים. בסופו של דבר, השמחה והזוגיות שמביא בולמסטיף למשפחה שווים כל חלק מהמאמץ. מוזמנים לפנות אלינו ואנו נדאג להתאים לכלב שלכם אוכל לכלבים איכותי ומזין.

כתבות נוספות

חסימת מעיים אצל כלבים: גורמים, אבחון ודרכי טיפול
הריון של ארנבת- כל המידע שכדאי להכיר לפני הלידה
חול לחתול – כל מה שחשוב וצריך לדעת
צ'ין יפני

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן