משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

באסט האונד

תוכן עניינים

להאזנה למאמר

מאמר זה מתעמק בגזע הכלב באסט האונד (Basset Hound), בוחן את המאפיינים הייחודיים שלו, בעיות בריאות נפוצות, תזונה מוצעת וטיפול נכון.

כלב הבאסט – גזע מלא אופי

כלבי באסט הם גזע כלבים איקוני הידוע במראה ובקסם הייחודיים שלהם. עם העיניים הנפולות, האוזניים הארוכות והרגליים הקצרות, הכלבים האלה ניתנים לזיהוי מיידי. עם זאת, יש הרבה יותר בכלב הבאסט מאשר רק המראה הייחודי שלהם. גזע זה ידוע באופיים האוהב והעדין, מה שהופך אותם לחיות מחמד משפחתיות פופולריות.

באסט האונד

היסטוריית הגזע

לכלב הבאסט יש היסטוריה ארוכה ומעניינת. הם גודלו במקור בצרפת במאה ה-16 למטרות ציד. רגליהם הקצרות וחוש הריח החד הפכו אותם לאידיאליים למעקב אחר ציד קטן כמו ארנבות וארנבות. כיום, כלבי הבאסט עדיין משמשים לציד במדינות מסוימות, אך הם מוחזקים בעיקר כחיות לוויה.

מאפייני הגזע

לכלבי באסט יש מספר מאפיינים ייחודיים הגורמים להם לבלוט מגזעים אחרים:

  • האוזניים הארוכות שלהם עוזרות לשפר את חוש הריח
  • הרגליים הקצרות מקלות על זיהויים
  • עיניים הנפולות שלהם, שנותנות להם הבעה עצובה או מהורהרת.
  • כלבי באסט הם בדרך כלל כלבים ידידותיים ומלאי חיבה שאוהבים להיות בקרבת אנשים.
  • הם מצוינים עם ילדים וחיות מחמד אחרות, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת עבור משפחות עם מספר בעלי חיים.

עניינים בריאותיים: מהם החששות הבריאותיים הנפוצים עבור כלבי באסט?

למרות אופיים החביב, כלבי באסט נוטים למספר בעיות בריאותיות:

  • השמנת יתר – אחת הבעיות הנפוצות ביותר. כלבים אלה אוהבים לאכול ויכולים בקלות לסבול מעודף משקל אם התזונה שלהם לא מפוקחת בקפידה. זה יכול להוביל למספר בעיות בריאותיות אחרות.
  • בעיות מפרקים
  • מחלות לב
  • סוכרת
  • דלקות אוזניים – כלבי באסט נוטים גם לדלקות אוזניים בגלל האוזניים הארוכות שלהם שיכולות ללכוד לחות וחיידקים. חשוב לשמור על אוזניים נקיות ויבשות כדי למנוע זיהומים.
  • דיספלזיה בירך – דאגה בריאותית שכיחה נוספת. זהו מצב גנטי בו מפרק הירך אינו מתפתח כראוי, מה שמוביל לבעיות כאב ותנועתיות. פעילות גופנית סדירה ותזונה בריאה יכולים לעזור להפחית את הסיכון לדיספלזיה של מפרק הירך.
  • נפיחות – זהו מצב שבו הבטן מתמלאת בגזים והם מתפתלים, ומתנתקת זרימת הדם לאיברים החיוניים. נפיחות היא מצב חירום רפואי ודורשת טיפול וטרינרי מיידי. כדי להפחית את הסיכון לנפיחות, מומלץ להאכיל את Basset Hound שלך בכמה ארוחות קטנות במהלך היום במקום ארוחה אחת גדולה.
באסט האונד

תזונה: במה צריך להאכיל באסט האונד?

לכלבי באסט יש נטייה לאכילת יתר. ולכן, חשוב להאכיל אותם בתזונה מאוזנת ומתאימה למניעת השמנה. בדרך כלל מומלץ מזון לכלבים איכותי המותאם במיוחד עבור כלבים מגזעים גדולים. אתה יכול גם לבחור להאכיל את Basset Hound שלך בתזונה תוצרת בית, אבל חשוב לעבוד עם וטרינר או תזונאי כלבים כדי להבטיח שהתזונה עונה על כל הצרכים התזונתיים של הכלב שלך.

תדירות האכלה

חשוב לעקוב אחר המשקל של הכלב הבאסט שלך ולהתאים את התזונה שלו בהתאם. האכלת הכלב שלך בכמה ארוחות קטנות במהלך היום במקום ארוחה אחת גדולה יכולה גם לעזור למנוע אכילת יתר ולהפחית את הסיכון לנפיחות. יש לתת פינוקים/חטיפים לכלבים במתינות ולא להוות יותר מ-10% מצריכת הקלוריות היומית של הכלב.

כלבי באסט נוטים לדלקות אוזניים. לכן, חשוב לבחור בתזונה דלה בפחמימות וסוכר. שכן, אלו עלולים לתרום לצמיחת יתר של שמרים ולדלקות אוזניים. בנוסף, תזונה עשירה בחומצות שומן אומגה 3 יכולה לעזור להפחית דלקת ולתמוך בבריאות הכללית.

בעת בחירת מזון לכלבים עבור Basset Hound שלך, חשוב לקרוא את התווית בעיון ולבחור מזון המפרט מקור בשר בשם כמרכיב הראשון. הימנע ממזונות המכילים חומרי מילוי כגון תירס, חיטה וסויה. שכן, אלה יכולים להיות קשים לעיכול לכלבים ועלולים לתרום לאלרגיות ולבעיות בריאותיות אחרות.

טיפול בבאסט האונד שלך: איך אתה יכול להבטיח חיים מאושרים ובריאים?

פעילות גופנית סדירה

כלבי באסט ידועים באישיות הנינוחה והחיבה שלהם, אך הם גם דורשים טיפול ספציפי כדי להבטיח חיים מאושרים ובריאים. פעילות גופנית סדירה חשובה עבור כלבי באסט, אך אין להפעילם יתר על המידה או לאפשר להם לרוץ למעלה ולרדת במדרגות. זאת מפאת כך שהדבר עלול להפעיל עומס על הגב והמפרקים. טיולים קצרים ויומיים וזמן משחק באזור מגודר מספיקים בדרך כלל עבור כלבי באסט.

טיפוח

טיפוח הוא גם היבט חשוב בטיפול בבאסט האונד שלך.

  • ניקוי אוזניים – יש לבדוק ולנקות את האוזניים הארוכות שלהם באופן קבוע כדי למנוע זיהומים
  • לגזוז את הציפורניים – כדי למנוע צמיחת יתר כואבת.
  • סירוק וצחצוח פרווה – כלבים אלה ידועים כמנשירים לעתים קרובות, כך שצחצוח קבוע יכול לעזור לשמור על הפרווה שלהם בריא ולהפחית את כמות הנשירה בביתך.

ביקורים קבועים אצל הווטרינר

חיוניים לשמירה על בריאותו של הכלב הבאסט שלך. עליהם לעבור בדיקות שנתיות, חיסונים וטיפול מונע כגון מניעת פרעושים וקרציות. חשוב גם לעקוב אחר כל הסימנים לבעיות בריאותיות, כגון צליעה, התנהגויות חריגות או שינויים בתיאבון, ולפנות לטיפול וטרינרי במידת הצורך.

אהבה זה כל הסיפור

ספק לבאסט האונד שלך הרבה אהבה ותשומת לב חיוני לרווחתם הרגשית. כלבי באסט משגשגים על ידידות אנושית ואסור להשאיר אותם לבד לפרקי זמן ארוכים. הם גם נהנים לשחק עם צעצועים לכלבים ולהשתתף בפעילויות אימון, שיכולות לעזור לשמור על גירוי נפשי ולמנוע שעמום.

לסיכום,

כלבי באסט הם כלבים מקסימים, נאמנים עם מראה ואישיות ייחודיים. על ידי הבנת הצרכים הספציפיים שלהם ובעיות בריאות פוטנציאליות, בעלים יכולים לספק את הטיפול הטוב ביותר עבור בני לוויה חביבים אלה.

לקריאה נוספת:

דיפלזיה של הברך אצל כלבים: למה זה קורה ואיך מטפלים
מסרק או מברשת לכלב שלי: מה יותר טוב ובמה כדאי לי לבחור?

כתבות נוספות

חתול ההימלאיה
טיפים לגידול ארנבים בריאים ומאושרים
חרדה מזיקוקים: איך לעבור את יום העצמאות בשלום עם הכלב?
חולמים לגדל דג דיסקוס? הנה כל מה שכדאי לכם לדעת

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן