משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

חתול ההימלאיה

תוכן עניינים

חתולי ההימלאיה , הידועים גם בשם " היממי ", הם גזע היברידי של חתולים פרסיים וסיאמים שפותחו לראשונה בארצות הברית. התוצאה היא חתול יפהפה עם פרווה ארוכה ומשיי דמוי פרסי וצביעה מחודדת דמוית סיאמי על האוזניים, הזנב, הפנים והכפות. עיניהם הכחולות הבהירות הן גם קריצה למוצאם הסיאמי.

למרות גודלם הגדול יותר, הרי ההימלאיה יכולים להיחשב כ"ענק עדין" של עולם החתולים. הם מעריצים את תשומת הלב והחיבה של בעליהם, יש להם אישיות מתוקה ומתונה, והם שובבים מאוד. אם אתה מחפש חתול עם תחזוקה נמוכה, ההימלאיה עשוי להיות לא הבחירה הנכונה עבורך – המעילים הארוכים והמשיים שלהם דורשים טיפול יומיומי.

מאפייני ההימלאיה

הימי הם חתולים עדינים, קצת רגועים, אבל אל תחשבו שזה גורם להם להיות משעממים. חתולים אלה נהנים לשחק עם צעצועים לחתולים , למרות שהם לא צפויים להשתולל בטיפוס על הווילונות שלך כמו גזעים אחרים. הם אינטליגנטים ומאוד מכוונים לבעליהם, ולעתים קרובות מברכים אותם בדלת לאחר היעדרות. חתולי ההימלאיה אוהבים להתכרבל, ללטף אותם ולבלות זמן באינטראקציה עם המשפחה שלהם.

חתולים חברותיים בינוניים עד גדולים אלה בדרך כלל מסתדרים היטב עם ילדים, כל עוד הם אינם רועשים מדי, ויכולים להתמקם היטב בבית עם חתולים אחרים וכלבים ידידותיים לחתולים.

 

היסטוריה של ההימלאיה

בניגוד לגזעים רבים אחרים, להימלאיה אין היסטוריה ארוכה במיוחד. הם קיימים פחות מ-100 שנה, אבל ניסיונות להתרבות סיאמי ארוך שיער נמתחו על פני עשרות שנים.

במהלך שנות ה-20 וה-30, מגדלים ברחבי העולם ניסו לייצר חתול עם גוף פרסי וסימנים סיאמיים. בשנת 1935, שני חוקרים רפואיים מהרווארד הכלילו זכר שחור פרסי עם נקבה סיאמית כדי לחקור כיצד מאפיינים גנטיים מסוימים עברו בתורשה. לאחר יצירת והצלבה של מספר המלטה, החוקרים הללו ייצרו סוף סוף את הסיאמיים ארוכי השיער האמיתיים הראשונים, שאותם קראו ל-Newton's Debutante.

הרבייה הואטה במהלך מלחמת העולם השנייה, אך בעקבות המלחמה, מגדלת אמריקאית בשם מרגריטה גופורת' המשיכה לעבוד לקראת הצלבה סיאמי-פרסית. ניסיונותיה להביא להכרה בהימלאיה כזן חדש הצליחו, שכן בשנת 1957 הוכרה הכלאה זו רשמית על ידי איגוד חובבי החתולים (CFA) ואיגוד חובבי החתולים האמריקאי (ACFA).

כיום, ארגונים רבים עדיין לא רואים בהימלאיה ובפרסים גזעים נפרדים באופן מובהק.

טיפול חתול הימלאיה

טיפוח

אם אינכם מוכנים להקדיש זמן לטיפוח כל יום, כנראה שההימלאיה אינו החתול המתאים עבורכם. יש להם שיער ארוך ומשיי המסתבך ומשטיח בקלות. הברש את מעיל ההימלאיה במסרק יציב ורחב שיניים מדי יום. זה יעזור למנוע הסתבכות, וגם להסיר כל לכלוך, אבק או פסולת, יחד עם שיער פזור. כמו כן, מומלץ שההימלאיה יבקר אצל מספרת מקצועית כל כמה חודשים. כדי לוודא שהפרווה שלו בריאה ונקייה. החדשות הטובות: תושבי ההימלאיה אוהבים לקבל תשומת לב מהבעלים שלהם. מה שמקל על הטיפוח – וחווית חיבור מעולה גם לבעלים וגם להימלאיה. באתר תוכלו למצוא מגוון מוצרי טיפוח לחתולים.

אתה יכול להגן על הרהיטים שלך על ידי גזירת ציפורני ההימלאיה שלך באופן קבוע. הסר רק קצה הטופר כדי לא לחתוך לתוך המהיר. הקדישו קצת זמן מדי שבוע לבחון גם את אוזני החתול שלכם. אם אתה מוצא פסולת באוזני החתול שלך, השתמש בחומר לניקוי אוזניים לחיות מחמד ובצמר גפן כדי להסיר אותו בעדינות. לעולם אל תשתמש במקלון צמר גפן באוזני החתול שלך. זה יכול לגרום נזק חמור למבנים העדינים של האוזן הפנימית. אם האוזניים מאוד אדומות או דלקתיות, מלוכלכות מאוד או מריחות רע, קח את זה לווטרינר בהקדם האפשרי.

כמו גזעי חתולים קצרי פנים אחרים, הרי ההימלאיה נוטים להכתמת דמעות, הנקראים אפיפורה. זה יכול להשאיר כתמים חומים-אדמדמים לא מושכים על פני החתול שלך. אם זו בעיה עם החתול שלך, נגב בעדינות את פניו פעם או פעמיים ביום עם מטלית רכה ולחה כדי להסיר את עודפי הדמעות לפני שהם יוצרים כתמים. אם הצבע נמשך, בקש מהווטרינר שלך להמליץ ​​על מוצר שנוסח במיוחד להסרת הכתמים. יש הרבה שנמכרים ללא מרשם.

תרגול וספורט של חתול הימלאיה

להרי ההימלאיה יש צרכי פעילות גופנית נמוכים, אבל הם שובבים מאוד ויתקלו בשובבות אם ישתעממו. אתה יכול לבדר אותם ולעסוק בהם על ידי אספקת שפע של צעצועי חתולים. הקדש כמה דקות לזמן משחק בכל יום. מכיוון שלהימלאיה יש אישיות שובבה כל כך, משהו פשוט כמו כדור נייר יבדר אותם במשך שעות.

בעיות בריאות נפוצות

כמו הפרסים, הרי ההימלאיה מועדים יותר מגזעים רבים אחרים למספר מצבים בריאותיים. חשוב מאוד לבקש הוכחת בריאות מהמגדל אם אתם מתכננים לרכוש חתלתול גזעי בהימלאיה. למרות שזה לא מבטיח שהחתול שלך לא יפתח בעיות בריאותיות. זה יכול לתת לך אינדיקציה מסוימת למצבים שעלולים להיות תורשתיים שהוריו של החתלתול עלולים להעביר לצאצאיהם.

מצבים בריאותיים נפוצים בקרב ההימלאיה כוללים:

  • מחלת כליות פוליציסטית– PKD מאופיינת בהתפתחות של ציסטות מרובות בכליות של חתול. זה לא מסכן חיים באופן מיידי. אבל יש לטפל בו מוקדם ככל האפשר. כדי למנוע התפתחות של ציסטות חדשות וכדי להפחית את הסיכון לזיהומים חיידקיים מסוכנים.
  • בעיות נשימה– מכיוון שלהימלאיה יש פנים שטוחות, הם רגישים יותר לבעיות נשימה מסוימות. כמו קשיי נשימה ובליעה, או חוסר יכולת לבצע פעילות גופנית.
  • אסטמה של חתולים– מחלה זו של דרכי הנשימה עלולה לגרום לחתול שלך להתקשות בנשימה, ועלולה להיות חמורה מאוד. אם אתה שם לב לחתול שלך יש התקפים תכופים של שיעול, קושי לנשום או סימנים אחרים של מצוקה נשימתית, זה הזמן להתקשר לווטרינר שלך.
  • ניוון רשתית פרוגרסיבי– הפרעת עיניים תורשתית זו עלולה להוביל לעיוורון.

הקפד לדבר עם הווטרינר שלך על הדרכים הטובות ביותר להפחית את הסיכון של ההימלאיה שלך למצבים בריאותיים אלה. הם יוכלו לספק צעדים פעילים שתוכל לנקוט כדי להגן עליו, כמו גם תוכנית פעולה אם אכן מתעורר מצב בריאותי.

מראה חיצוני

בגודל בינוני עד גדול, לחתול ההימלאיה החזק ועב הגוף יש חזה רחב ועמוק, בטן מעוגלת ועצמות חזקות. הימלאיה בריא צריך להרגיש שרירי ומוצק, אך לא שמנמן מדי. ראשם מעט גדול ביחס לגודל גופם. עם אף עקום, פנים פחוסות, אוזניים קטנות ועיניים כחולות גדולות ורחבות. הזנב שלהם לא ארוך, אבל הוא רך במיוחד.

כמובן, המעיל והצבע המדהימים הם שבאמת בולטים את ההימלאיה. הפרווה ארוכה וזורמת, עם נטייה להתחכך אם לא מטופחים לעתים קרובות. גופו של ההימלאיה בצבע לבן עד קרם. עם "נקודות" כהות יותר על הפנים, האוזניים, הזנב והרגליים. ישנם מספר צבעים מקובלים של הנקודות, כולל לילך, שוקולד, אדום וכחול. זה גם מקובל על תקני הגזע לנקודות. אבל לא לשאר הגוף של החתול.

עיני החתול צריכות להיות בצבע כחול עז. וכריות האף והכפות שלו צריכות להתאים לצבע הנקודתי שלו.

ההימלאיה הוא בהחלט לא חתול היפואלרגני. הוא נוטה לנשירה ניכרת ללא טיפוח קבוע.

דיאטה ותזונה של חתול הימלאיה

הצרכים התזונתיים של החתול שלך תלויים בגילו, במשקלו וברמות הפעילות שלו. לכן חשוב לדבר עם הווטרינר על לוח הזמנים שלו. מכיוון שהרי ההימלאיה רגישים לכדורי שיער. הפרווה הארוכה והמשיית שלהם נוטה מאוד להנשרה. שאל את הוטרינר שלך לגבי אוכל לחתולים שנוסח במיוחד כדי למנוע או להפחית כדורי שיער

רויאל קנין חתול היירבול קייר




הילס סיינס פלאן חתול בוגר חתולי בית + הייר בול

השמנת יתר של חתולים היא בעיה נפוצה בקרב כל הגזעים. היזהר לא להאכיל את החתול שלך יותר מדי בזמן ארוחות רגילות או עם פינוקים. אם החתול שלך עולה במשקל יתר על המידה, הווטרינר שלך יכול לספק תוכנית דיאטה מותאמת אישית. קיימים מגוון סוגים של אוכל רפואי לחתולים לבעיות השמנה.

היכן לאמץ או לקנות הימלאיה

Himmies הם מאוד פופולריים. אז זה אפשרי לאמץ חתול בתנו לחיות לחיות או בצער בעל חיים ועוד.  בדוק אתרי אינטרנט לאימוץ חיות מחמד.

ישנם מגדלים רבים המתמחים בחתולי ההימלאיה, כך שאם לבכם נוטה לחתול גזעי, חפשו מגדלים מוסמכים על ידי חיפוש מקוון, או על ידי ביקור בתערוכות חתולים כדי לדבר עם מגדלים באופן אישי. כמו כן, ניתן לחפש מגדלים באתרי אגודות החתולים הגדולות, לרבות איגוד חובבי החתולים .

סקירה כללית של הימלאיה

ההיממי הוא ענק עדין עם צביעה של סיאמי ופנים וגוף של פרסי. היפהפיות ארוכות השיער הללו הן חתולים עדינים ושקטים למדי שנהנים להתכרבל ולזמן שקט עם בעליהם. אבל הם אוהבים לשחק גם כן, ונהנים לחבוט סביב כדור או להחטיף פיסת נייר מקומטת.

גזע זה דורש הרבה מאוד טיפוח שוטף. הוא משיל לא מעט ללא צחצוח יומיומי. עדיף לבחור סוג אחר של חתול אם אתם מעדיפים חיית מחמד בעלת תחזוקה נמוכה. אבל אם אתה מוכן להקדיש את הזמן, תגלה שהחתול שלך הוא תוספת אוהבת ונפלאה למשפחתך.

כתבות נוספות

חתול בירמן (Birman Cat)
אמסטף – אמריקן סטפורדשייר טרייר
כאבי גב אצל כלבים- תסמינים, טיפול ומניעה
המדריך המלא לניקוי מיטות כלבים וציוד לחיות מחמד

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן