משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

שיהיה לבריאות: היתרונות של אומגה 3 לכלבים

תוכן עניינים

כלבים ובני אדם הם שני יצורים שונים בתכלית, אבל גם אתם בטח יודעים שאנחנו דומים אחד לשני הרבה יותר ממה שאפשר לתאר. כולנו אוהבים להתרכבל, צריכים אהבה ומעריכים ארוחה טובה ואנשים שנעים בחברתם ואלו הם הדברים שפחות או יותר כולם יודעים. אך האם ידעתם בנוסף כי אנו חולקים צרכים תזונתיים דומים למדי במגוון היבטים, על אף שכלבים בניגוד אלינו מוגדרים כקרניבורים?

דוגמה נפלאה לכך היא חומצות השומן המכונות אומגה 3, רכיב תזונתי שהוא קריטי וחשוב גם לנו וגם לחברים שלנו על ארבע. אם גם אתם מגדלים כלב, כדאי בהחלט להכיר את העניין הזה ולדאוג לתזונה הולמת עבור/ה עם כמות מספקת של אומגה 3. כאן אצלנו באתר תוכלו למצוא מזון לכלבים איכותי, חטיפים לכלבים ותוספים שיעזרו במשימה. אתם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ מקצועי בכל זמן. כעת זה הזמן ללמוד עוד על אומגה 3 והחשיבות שלה בתזונת כלבים

מהי אומגה 3 לכלבים?

אומגה 3 היא קבוצה של חומצות שומן בלתי רוויות וחיוניות במיוחד לבריאות הכלבים. בואו נפרק את מרכיבי המושג כדי להבין במה מדובר.

  • חומצות שומן: אלו הם אבני בניין בסיסיות בגופם של כלבים החיוניות מאד לבריאות. הן אוגרות אנרגיה, מסייעות לגוף בספיגה של ויטמינים מסוימים ומשחקים תפקיד חשוב בויסות הורמונלי בגוף. 
  • חיוניות: כלומר שגופם של כלבים לא יכול להפיק את חומצות השומן באופן עצמאי וחייב להשיג אותן ממקור חיצוני, קרי אוכל. 
  • בלתי רוויות: הכוונה כאן היא לסוג הטוב של שומן. כנראה יצא לכם לשמוע על שומן מזיק. בהחלט יש שומן שצריך להימנע ממנו, אבל זה לא סוג השומן הזה. 

איך אומגה 3 משפיעה על גורי כלבים?

כשגורים קטנטנים מתחילים לגדול ולהכיר את העולם הם נחשפים על הדרך לסוגים שונים של חיידקים. חומצות השומן מסוג אומגה 3 משחקות תפקיד חשוב בהגנה מפני אותם חיידקים ומזיקים. הם מסייעים לגוף להילחם בחולי ובזיהומים. כמו כן ישנם מחקרים המצביעים על כך שחומצות השומן משפיעות על ההתפתחות המנטלית של גורים. וכן מסייעת לשיפור הזיכרון ויכולות הלמידה אצל כלבים צעירים. 

איך היא משפיעה על כלבים בוגרים?

חומצות השומן הן בעלות סגולות אנטי דלקתיות ועוזרות לגוף להילחם במוקדי זיהום. בנוסף הן מסייעות לשמירה על עור בריא ופרווה מלאה ושופעת ומספקים תמיכה למפרקי הגוף. 

האם היא טובה גם לכלבים קשישים?

היתרון החשוב ביותר של אומגה 3 בקרב כלבים בוגרים הוא היכולת להילחם בזיהומים ומוקדים דלקתיים בגוף. הרבה מאד מחלות של כלבים בוגרים קשורים בדלקות וזיהומים. ישנה חשיבות רבה לחיזוק החסינות הטבעית של הגוף ובפרט חיזוק המערכת החיסונית. חומצות השומן השונות הם חלק חשוב במערך ההגנה החיסונית של הגוף. הן ממש קריטיות לתהליכי החלמה שונים, במיוחד בקרב כלבים בגיל הזהב. 

מהו המקור הטוב ביותר לאומגה 3 לכלבים?

המקור האידיאלי לאומגה 3 תלוי בעיקר בסוג הספציפי שכל כלב צריך וישנם שלושה סוגים עיקריים – ALA, EPA ו-DHA.

את החומצה מסוג ALA נמצא בצמחים שונים ובעיקר באגוזים וזרעים. הסוג הזה מתאים בעיקר לגורים ולא לכלבים בוגרים. שני הסוגים האחרים מנגד מתאימים לכל סוגי הכלבים ואפשר למצוא אותם בסוגי מזון המועשרים באומגה 3 (כאלו המבוססים למשל על סלמון) וכן בתוספי מזון מיוחדים לכלבים. אפשרות נפלאה היא כמובן שמן דגים שעשיר באומגה 3. אפשר למצוא בקלות מגוון מוצרים המיועדים לכלבים שניתן לשלב עם המזון הרגיל שלהם. הבונוס כאן הוא שרוב הכלבים אוהבים מאד את הטעם של השמן ויאכלו בשמח מאכלים מלאים בשמן דגים בריא. 

אוכל לכלבים בוגרים אדוונס סלמון
אדוונס כלב בוגר בינוני-גדול סנסיטיב סלמון
אוכל לכלבים בוגרים נאו פרש כלב דגים
נאו פרש כלב דגים

איך אדע אם הכלב שלי סובל ממחסור באומגה 3?

ישנם מספר סימנים שעשויים להעיד על חוסר באומגה 3 כמו פרווה דלילה ונשירת שיער, השמנת יתר, בעיות עיניים, יכולת החלמה ירודה של הגוף אחרי פציעה ועוד. יחד עם זאת חשוב שלא לתת תוספים באופן עצמאי וחשוב לבדוק אם אכן ישנו חוסר בבדיקות דם דרך המרפאה הוטרינרית שלכם. 

גיליתם שאכן קיים חוסר? צרו קשר עוד היום עם צוות המומחים באתר. אנו נשמח להמליץ על תזונה מתאימה, חטיפים ותוספים שיעזרו להחזיר את הכלבים שלכם לבריאות מלאה. בהצלחה!

כתבות נוספות

פוינטר
גזזת כלבים- מה המשמעות ואיך מטפלים?
אפגני-לוק שאי אפשר לפספס
מזון דנטלי לכלבים – כל מה שצריך לדעת

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן