משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

נשירה אצל כלבים – למה זה קורה והאם יש מה לעשות עם זה?

תוכן עניינים

להאזנה למאמר

כל מי שגידל אי פעם כלב בבית יודע כי נשירת שיער כלבים זה פחות או יותר חלק אינטגרלי מהחוויה. זה משהו שקורה אצל מרבית סוגי הכלבים באופן כללי וכזה שמרביתנו היינו מעדיפים להימנע ממנו אם אפשר. אך האם בכלל ייתכן דבר כזה?

אז כדי לענות על השאלה הזו צריך להבין בדיוק מהי נשירת הפרווה אצל כלבים ומדוע היא מתרחשת. אחרי שנדבר על הדברים האלו ננסה להבין איך אפשר לצמצם את התופעה ואיזה כלבים משירים יותר. רגע לפני שנתחיל – ספוילר קטן: שגרת טיפוח והברשה קבועה תצמצם משמעותית את התופעה. כאן באתר תוכלו למצוא את כל מוצרי הטיפוח לכלבים שצריך. מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ בנושא בכל שלב. 

למה כלבים משירים פרווה?

כדי לענות על השאלה הזו חשוב להבין את התפקידים הבסיסיים של פרווה אצל כלבים. לפרווה של כלבים יש מספר תפקידים אבולוציוניים חשובים. היא אחראית בין היתר על חימום הגוף בחורף ועל הגנה מפני השמש וטמפרטורות גבוהות בקיץ. ככלל הפרווה של הכלבים מורכבת מכה סוגים שונים – מעטה פרווה ראשי, מעטה משני ופרווה חושית. המעטה הראשי זו בעצם הפרווה החיצונית, המעטה המשני זה החלק הפנימי של הפרווה והפרווה החושית אלו הם בעצם שיערות בעלות יכולת חישה שעוזרות לכלבים להתמצא בסביבה. הסיבה העיקרית לכך שכלבים משירים שיער היא על מנת להיפטר משיערות פגומות ולפנות מקום לצמיחה של פרווה חדשה. כלבים עשויים להשיר שיער לכל אורך השנה או בעונות מעבר באביב ובסתיו (תקופת בהן יש נשירה מוגברת גם אצל כלבים שמשירים כל השנה). בשל הטמפרטורה והתאורה המלאכותית, כלבים שחיים בתוך הבית ישירו לרוב לכל אורך השנה. מעבר לכך ישנם זרזים אחרים כמו סטרס, חרדה אצל כלבים ומצבים רפואיים נוספים המביאים לנשירה מוגברת. 

האם כל הכלבים משירים?

כל רגל אחת – כן, וצריך להבין כי נשירה אצל כלבים היא תופעה נורמלית לחלוטין. יחד עם זאת חשוב להבין כי יש זנים מסוימים המשירים יותר שיער מאחרים. זה קשור בעיקר לסוג הפרווה. זנים מסוימים כמו פודל או יורקשייר טרייר הם כאלו שלא משירים יותר מדי פרווה על בסיס קבוע. אגב – האורך של הפרווה לא קשור באופן ישיר לנשירה. יש כלבים עם פרווה קצרה שמשירים יותר שיער מכלבים עם פרווה ארוכה. 

האם גם גורים משירים?

גורים נולדים עם פרווה ייחודית שנושרת עם הזמן ורק לאחר מכן מצמיחים את הפרווה הקבועה שלהם. זה מתחיל בדרך כלל בגיל 4-5 שבועות ולפעמים יש זמן ביניים עד שהפרווה החדשה צומחת. 

מתי נשירה היא דבר חריג?

לעיתים נשירה היא מעבר לתופעה נורמלית. פעמים רבות היא תסמין של מצבים רפואיים שנרצה לטפל בהם בהקדם כגון:

  • סטרס
  • חוסרים תזונתיים
  • זיהומים של העור
  • טפילים
  • אלרגיות
  • חוסר איזון הורמונלי

נשירה מופרזת עלולה להוביל להתקרחות ולגירויים לא נעימים בעור שגם עשויים להתפתח לכדי זיהום. אם אתם מרגישים כי הנשירה אצל הכלב שלכם חורגת מהרגיל ובטח אם מתלווים אליה תסמינים נוספים. חשוב לגשת לייעוץ וטרינרי בהקדם האפשרי. 

איך לצמצם את תופעת הנשירה?

  • רוטינת הברשות: כשאתם מברישים את השיער של הכלב שלכם אתם בעצם נפטרים משיערות פגומות ומתות שהיו נושרות כך או אחרת. הקפידו על הברשות מדי יום או יומיים מחוץ לבית. כך תוכלו להפחית משמעותית את הפרווה בבית. 


מברשת לאיוורור הפרווה לכלב ולחתול


  • מקלחות על בסיס קבוע: ממש בדומה להברשות גם מקלחות ומים יעזרו להיפטר מהשיער הישן והמת. נכון, זה לא משהו שצריך או כדאי לעשות כל יום כמו הברשות. אבל כן שווה להקפיד על שתי מקלחות בחודש וחשוב להשתמש בשמפו לכלבים בלבד ולא בתכשירים המיועדים לבני אדם. 
  • תזונה מאוזנת ואיכותית: תזונה מאוזנת ומותאמת לכלב שלכם תעזור לצמצם את תופעת הנשירה. בפרט חשוב לוודא הימצאות של ויטמינים כגון חומצות שומן מסוג אומגה 3 ואומגה 6 באוכל לכלבים שלכם.



נייצ'רס פרוטקשן כלב בוגר אקסטרה סלמון

תנו לנו לעזור לכם להילחם בנשירה

כאן באתר תוכלו למצוא מגוון מוצרים שיעזרו להפחית את הנשירה. כמו מזון איכותי לכל סוגי הכלבים, מברשות איכותיות לכלבים ותכשירי טיפוח. הצטיידו בדברים האלו והקפידו על שגרת טיפוח קבועה ותוכלו ליהנות מבית נקי הרבה יותר עם הרבה פחות פרווה.     

לקריאה נוספת:

מסרק או מברשת לכלב שלי: מה יותר טוב ובמה כדאי לי לבחור?
גזזת כלבים- מה המשמעות ואיך מטפלים?
באיזו תדירות כדאי לקלח את הכלב שלי?

כתבות נוספות

אל תתן ללחץ לנצח! טיפים להרגעת חיית המחמד שלך
נשים בהריון וחתולים: כל מה שחשוב לדעת
אילוף כלבים ב-5 שלבים פשוטים וסופר יעילים
האם כלבים נעשים דומים לבעלים שלהם?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן