משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

תוכים מדברים: הזנים הפטפטנים ואיך ללמד את התוכי של לדבר

תוכן עניינים

להאזנה למאמר

כלב נאמן ומסור זה דבר נפלא, וגם חתול שהוא כדור פרווה קטן ומתוק. אבל בינינו, אין דבר יותר מגניב מאשר תוכי מדבר. כזה שמשעשע אותנו ואת האורחים וחוזר על המילים שאנחנו אומרים בקול מצחיק ואופייני. 

אם גם אתם חולמים לגדל תוכי מדבר בבית, כדאי מאד להכיר קודם כל את הזנים הדברנים. חשוב לא פחות גם להבין שזה שיש לנו תוכי מדבר, ממש לא אומר שהוא יפטפט איתנו חופשי מהרגע הראשון. כדי שדבר כזה יקרה חשוב להבין איך מנגנון הדיבור של תוכים עובד ואיך להפעיל אותו. על כל הדברים האלו אנחנו עומדים לדבר ממש עכשיו. 

עומדים לאמץ ציפור חמודה? כאן באתר תוכלו למצוא כל מה שאתם צריכים בשביל זה. אתם מוזמנים להתייעץ עם המומחים שלנו בכל שלב!

איזה תוכים מדברים?

לא כל הזנים של התוכים מדברים. תוכים ידועים ביכולתם לחקות דיבור אנושי, אך לא לכל מיני התוכים יש את הכישרון יוצא הדופן הזה. אם אתם מעוניינים באחד שכן, הנה כמה כאלו שאתם צריכים להכיר:

באג'י

ציפור קטנה ומתוקה שיודעת לדבר טוב כמו כמה מהזנים הגדולים הדברנים ביותר (ולפעמים אפילו יותר). למעשה, חלק מהתוכים האלו ילמדו במהלך חייהם אוצר מילים מרשים של מאות מילים.  

תוכי אמזונס צהוב העורף

נחשבים לדברנים מצטיינים, הם יודעים לא רק לרכוש אוצר מילים מרשים במיוחד, אלא גם מפגינים דיבור בהיר ומובן במיוחד. ידוע בביטוי הברור שלו וביכולתו ללמוד אוצר מילים רחב.

קוואקר (תוכי נזירי)

התוכים האלה הם גם בדרנים וגם צ׳ארמרים לא קטנים בכלל. הם משתמשים בשפה ככלי תקשורת עיקרי ועושים זאת בצורה מאד חיננית. 

אפרור אפריקני

מוכר גם בשם תוכי ג'קו – זהו עוד זן גדול במיוחד שמצטיין בדיבור. האפריקאים ידועים בזכות יכולת התפיסה המהירה ויוצאת הדופן שלהם. לציפורים אינטליגנטיות אלו טווח קולי מרשים והן יכולות לחקות במדויק מילים אנושיות ואפילו משפטים שלמים. אם אתם מחפשים תוכי שילמד לדבר מהר, כנראה שזה הזן שהכי כדאי לבחור בו. 

תוכי ג'אקו

קקדו

גם יפים וגם דברנים. הקקדו הם תוכים מאד חכמים וחברותיים שאוהבים להשתמש ביכולות הדיבור שלהם. היזהרו, הם גם יודעים לקלוט מילים פחות יפות. 

איך ללמד תוכי לדבר?

שוב, צריך לזכור שזה שתוכי כלשהו משתייך כביכול לזן מדבר, ממש לא אומר שהתכונה הזאת תבוא לידי ביטוי. נכון, זה יכול לקרות סתם כך באופן ספונטני. אם ממש מתחשק לכם שזה יקרה, יש כמה דברים בסיסיים שחשוב להקפיד עליהם:

  • חיבור ובונדינג: תוכי מדבר הוא בדרך כלל תוכי שמרגיש בסביבה בטוחה. לצד החזרה על מילים שונות, משחק וקרבה מהיום הראשון ביחד הם חיוניים אם אתם חולמים שהתוכי שלכם ידבר. 
  • חזרתיות: מכירים את המשפט ״חוזר על עצמו כמו תוכי״? אז ככה בדיוק תוכים לומדים לדבר. חזרו על המילים הרצויות שתרצו ללמד אותם כמה שיותר פעמים כדי שהם יאמצו אותן בסופו של דבר. 
  • עקביות והתמדה: לא להתייאש. יכול להיות שזה יקח זמן, אבל זה בטוח לא יעבוד אם לא תתמידו ותפסיקו לנסות ללמד. למדו בעקביות ובסבלנות. 
  • חיזוקים חיוביים בלבד: לעולם אל תענישו את התוכי שלכם אם הוא לא אומר את המילים הרצויות. עדיף גם שלא להביע תסכול וכעס בכלל, זה רק עלול לגרום לו לחרדות ולהאט את התהליך. 

אהבה ללא מילים

יש משהו אחד שכבר דיברנו עליו, אבל חשוב מאד להדגיש ביתר שאת, לא כל תוכי מזן של תוכים מדברים ידבר בהכרח בסופו של דבר. לכן, אם אתם מעוניינים לאמץ ולגדל תוכי רק בשביל המטרה הזו, אתם עלולים לנחול אכזבה בסופו של דבר ואולי שווה לחשב מסלול מחדש. גידול של תוכים וציפורים זו חוויה שאין שנייה לה של חברות, קרבה, צחוק ואמון. כל מי שמגדל ציפורים יודע שמדובר בחברות טובות במיוחד ובקשר מתגמל. כאשר הדיבור המשעשע אם מגיע, הוא בבחינת בונוס ותו לא. אם אתם מוכנים לאהבה ולחברות עם ציפור מחמד גם בלי מילים ודיבור, אל תהססו לאמץ תוכי. מי יודע, אולי אפילו תגיעו בעתיד לשיחות נפש עמוקות ומלאות משמעות. 

לסיכום

מכאן, כל מה שנשאר זה להתכונן לקראת החוויה החדשה. כאן באתר תוכלו למצוא את כל הציוד, אוכל לתוכים ממותגי המזון המובילים שאתם צריכים כדי לגדל תוכים וציפורים כולל צעצועים לתוכים, כלובים ועוד. אם אתם לא בטוחים באיזה זן לבחור או מה אתם צריכים, הרגישו חופשי לפנות למומחים שלנו זמינים עבורכם בכל שלב!

כתבות נוספות

לימוד שחייה לכלבים: ללמד את הכלב שלך לשחות?
זיהוי הסימנים המוקדמים של אפילפסיה אצל כלבים
גזזת חתולים – כל המידע, התסמינים, הסיכונים והטיפול

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן