משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

ויסלה

תוכן עניינים

מאמר זה מתעמק במאפיינים, בעיות בריאותיות, תזונה וטיפול מומלצים לגזע הכלב ויסלה. גזע כלבים זה הוא בן לוויה רב תכליתי ונאמן עם היסטוריה מרתקת.

משקל: 22-30 ק"ג.

גובה: 58 ס"מ.

תוחלת חיים: 13-14 שנים.

ויסלה - גזע כלבים

מבוא לגזע הכלבים ויסלה

גזע הכלבים ויסלה, הידוע גם בשם גרייהאונד פולני או צ'ארט פולסקי, הוא גזע מלכותי ואלגנטי שגדל במשך מאות שנים ככלב ציד בפולין. כלבים אלו גבוהים, רזים וחינניים עם מבנה שרירי המעניק להם את הסיבולת והכוח הדרושים לציד. יש להם פרווה קצרה וחלקה שמגיעה במגוון צבעים, כולל שחור, כחול, חום חום וברינד.

כלבי ויסלה ידועים באינטליגנציה, נאמנות ואומץ לב שלהם. הם בעלי יכולת אימון גבוהה ומהווים בני לוויה מצוינים למשפחות פעילות שנהנות מפעילויות חוץ. כמו למשל, טיולים רגליים, ריצה וציד. הם גם מאוד חברותיים ואוהבים להיות ליד אנשים, אבל אפשר להשאיר אותם ליד זרים.

בעוד שגזע הכלבים ויסלה בריא בדרך כלל, הם נוטים לכמה בעיות בריאותיות גנטיות כמו דיספלזיה של מפרק הירך, מחלות לב ובעיות עיניים. חשוב לוודא שהמגדל שתבחר עשה את הבדיקות הבריאותיות הנדרשות לפני גידול הכלבים שלו כדי למזער את הסיכון לבעיות בריאות גנטיות.

אילו בעיות בריאות נפוצות בכלבי ויסלה?

  • דיספלזיה בירך – אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר בכלבי ויסלה. זהו מצב המשפיע על מפרק הירך ועלול לגרום לכאב, צליעה ודלקת פרקים.
    ניתן לטפל במצב זה עם טיפול נאות ותרופות. אך ניתן גם למנוע אותו על ידי בחירת מגדל בעל מוניטין שעשה את הבדיקות הבריאותיות הנדרשות.
  • מחלת לב – בעיה בריאותית שכיחה נוספת שיכולה לנוע בין קלה לחמורה ויכולה להשפיע על יכולת הלב לשאוב דם ביעילות. תסמינים של מחלות לב אצל כלבים כוללים שיעול, קשיי נשימה ועייפות.
    ניתן לטפל במצב זה באמצעות תרופות ושינויים באורח החיים. אך ניתן גם למנוע אותו על ידי תרגול קבוע של הכלב והאכלתו בתזונה בריאה.
  • בעיות עיניים– כלבי ויסלה נוטים גם לבעיות עיניים כמו קטרקט וניוון מתקדם של הרשתית. מה שעלול להוביל לעיוורון אם לא מטפלים בהם. בדיקות עיניים והקרנות רגילות יכולות לסייע באיתור מצבים אלה בשלב מוקדם ולמנוע את התקדמותם. חשוב לבחור במגדל בעל מוניטין שעשה את הבדיקות הבריאותיות הנדרשות כדי למזער את הסיכון לתנאים אלה.

תזונה

בכל הנוגע להאכלת כלב הויסלה שלך, חשוב לספק לו תזונה מאוזנת ומזינה. כמו כל הכלבים, ויסלס דורשים תזונה עשירה בחלבון ודלה בפחמימות. תזונה עשירה בחלבון תעזור לתמוך בהתפתחות השרירים של כלבכם, בעוד שתזונה דלת פחמימות תסייע במניעת השמנה ובעיות בריאות אחרות.

מזון מומלץ לכלבים

אחת הדרכים הטובות ביותר להבטיח שכלב הוויסלה שלך מקבל את החומרים המזינים הדרושים לו היא להאכיל אותו מזון איכותי לכלבים שנוסח במיוחד עבור הגזע והגודל שלהם. חפש מזון לכלבים המכיל מקורות חלבון איכותיים. כמו עוף, בקר או כבש, כמו גם שומנים בריאים כמו שמן דגים או שמן זרעי פשתן.

בנוסף למזון מסחרי לכלבים, אתה יכול גם להאכיל את כלב ויסלה שלך בפירות וירקות טריים כפינוק בריא. גזר, שעועית ירוקה ובטטה הם כולם אפשרויות נהדרות עם הרבה ויטמינים ומינרלים. רק הקפידו להימנע מהאכלת כלבכם בענבים, בצל או מזונות אחרים שעלולים להיות רעילים לכלבים.

חשוב לציין שכלבי ויסלה עלולים להיות מועדים להשמנה. ולכן, חשוב לעקוב אחר צריכת המזון שלהם ולוודא שהם לא אוכלים יותר מדי. אתה יכול גם לעזור במניעת השמנת יתר על ידי פעילות גופנית וזמן משחק קבועים.

איך אתה יכול לשמור על כלב הוויסלה שלך בריא ומאושר?

תזונה נכונה ופעילות גופנית

שמירה על כלב ויסלה בריא ומאושר חיונית לרווחתו הכללית. כדי לעשות זאת, כדאי להתחיל במתן תזונה נכונה ופעילות גופנית. פעילות גופנית סדירה תעזור לכלבכם לשמור על משקל תקין ותפחית את הסיכון לבעיות בריאות הקשורות להשמנה. כדאי גם לקבוע בדיקות סדירות עם הווטרינר שלך כדי לוודא שהכלב שלך מעודכן בחיסונים שלו וכדי לזהות בעיות בריאותיות בשלב מוקדם.

גירויים ומשחקים אינטראקטיביים

דרך נוספת לשמור על כלב ויסלה בריא ומאושר היא לספק לו שפע של גירוי נפשי. כלבים אלה הם אינטליגנטיים ביותר ודורשים גירוי מנטלי כדי לשמור על מוחם פעיל ומעורב. שקול לשחק משחקים אינטראקטיביים עם הכלב שלך או לספק לו צעצועי פאזל כדי לעזור לשמור על המוח שלהם פעיל.

סוציאליזציה

סוציאליזציה חשובה גם עבור כלבי ויסלה. כלבים אלה משגשגים על אינטראקציה אנושית וצריכים להיות חברתיים מגיל צעיר כדי למנוע ביישנות או תוקפנות. אתה יכול ליצור קשרים חברתיים עם כלב הוויסלה שלך על ידי שיעורי גורים, פארקי כלבים או אירועים חברתיים אחרים. שם הם יכולים ליצור אינטראקציה עם כלבים ואנשים אחרים.

לסיכום

הקפידו לספק לכלב ויסלה שלכם הרבה אהבה ותשומת לב. כלבים אלו ידועים בנאמנותם ובאופי החיבה שלהם. ולכן, בילוי איתם והפגנת חיבה יסייעו לשמור אותם מאושרים ומרוצים.

לקריאה נוספת :

מה מותר לכלבים לאכול ?
איך התזונה משפיעה על התנהגות הכלבים ומצב הרוח שלהם?
ניקוי אוזניים לכלבים- המדריך השלם
נשירה אצל כלבים- למה זה קורה והאם יש מה לעשות עם זה?

כתבות נוספות

כלב משתעל – ממה זה נובע ואיך מטפלים בזה?
יורקשייר טרייר
דג אוסקר- הכל על הדג הטורף המיוחד
סירוס ועיקור כלבים – למה זה כל כך חשוב?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן