משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

דג אוסקר- הכל על הדג הטורף המיוחד

תוכן עניינים

ניתן לזהות את דג האוסקר המצוי הודות לפסים הייחודיים שלו בשחור-כתום. מין זה הוא חלק ממשפחת ה- Cichlidae וכולל גם מוטציות עם צבעים מרהיבים כמו צהוב וכחול, בעיקר שחור, ואפילו לבן לגמרי (לבקן).

אמנם קל לזהות את הדגים האלה בגלל המראה שלהם, אבל הם ידועים גם באישיות שלהם: לצד הזזת פריטים בתוך המיכל, האוסקר מציגים גם תוקפנות כלפי דגים אחרים החיים בסביבתם.

מקור ותפוצה

כמו ציקלידים דרום אמריקאים רבים, מקורו של האוסקר מאגן האמזונס ואורינוקו. הם נפוצים בקרב מגדלי הדגים באקווריום.

הם נמכרים בדרך כלל בשווקים בדרום אמריקה כדג מזון והוצגו לאסיה, אוסטרליה וצפון אמריקה. הם מסומנים כמין מזיק לא מקומי במדינות רבות בארה"ב שבהן שוחררו דגים לטבע.

צבעים וסימונים של דג אוסקר

האוסקר הנפוץ ידוע גם בשם האוסקר הנמר, דג חום כהה עד ירוק בהיר עם דגשים של אדום וכתום. דפוס הצבע יכול להשתנות באופן פראי עם כתם עין אופייני, או אוקלי, על סנפיר הזנב. יש וריאציות לבקנים עם גוף לבן לגמרי עם כתמים אדומים.

בחירת חברים לאקווריום

היזהר מאוד בבחירת חברים לאקווריום לאוסקר שלך. הם ציקלידים אגרסיביים שאינם מתחברים טוב עם דגים אחרים.  זכור, בעת בחירת מיני ציקלידים תואמים, וודא שאתה בוחר דגים מאותו אזור. למרות שקיימים סוגים רבים של ציקלידים, מקורם יכתיב מהם פרמטרי איכות המים הטובים ביותר עבורם. מכיוון שהאוסקר הוא דרום אמריקאי, הקפד להיצמד לזנים דרום אמריקאים אחרים. עבור האוסקר שלך, עדיף לבחור דגים בגודל דומה .

דג אוסקר בית גידול וטיפול

האוסקר יחפור צמחים, יהפוך סלעים ויזרוק מקלות הצידה. זה פשוט בטבע שלהם ואין הרבה מה שאתה יכול לעשות כדי להשריש חינוך מחדש של התנהגות.

האופי האגרסיבי הזה עלול להתהפך נגד המסנן ופריטים אחרים תומכי חיים שיש לך באקווריום שלהם. ידוע שדגי האוסקר שוברים את הפריטים האלה, גם אם אתה מנסה להיות ערמומי לגבי הסתרתם. הפתרון הטוב ביותר עבור מיכלי אוסקר הרסניים רבים הוא שילוב בור. בכך, אתה יכול להעביר את כל הציוד התומך בחיים שלך מהמיכל הראשי והרחק מהדגים שלך.

פרסי אוסקר צריכים כימיה טובה של מים. לכן חיוני שתעמוד בקצב התחזוקה השוטפת שלך ותבדוק את כימיית המים שלך באופן קבוע. הם רגישים יותר לשחיקת ראש וקו לרוחב, הידועה גם כמחלת חור-בראש, שעלולה להתרחש כאשר דגים נמצאים בלחץ כרוני.

תזונה

אוסקרים הם טורפים רציניים שיטרפו דגים קטנים וצייתניים יותר במיכל שלהם. זה קריטי לבחור חברים מתאימים לאקווריום.
האוסקרים תמיד רעבים, האוכל המומלץ הוא אוכל לציקלידים הנראה כמו כדורים אדומים ותוספי מזון בשרניים. אלו מזונות מזינים ועשירים בחלבון. הוא נותן לאוסקר את הצבעים המדהימים.
חשוב לדאוג לאוכל לדגים מזין ואיכותי עבורם. קיים מגוון רחב של סוגים שונים ממותגים מובילים.

הבדלים בין המינים

יש הבדל חיצוני קטן מאוד בין אוסקר זכר לנקבה. תצטרך לתפוס ולטפל בבטחה בדגים שלך, ולהפוך אותם על פניהם כדי לבחון את הפתחים האורגניטליים שלהם. לנקבות האוסקר יהיה חור אחד גדול יותר, שהוא הפתח לביצים שלהן. לזכרי אוסקר יהיו חורים בגודל דומה. אם הם לא בשלים מבחינה רבייה, החורים ייראו באותו גודל ללא קשר למינם.

גידול דג אוסקר

גם אם יש לך אוסקר זכר ונקבה אחת, ייתכן שהם לא מעוניינים להתרבות. אוסקר יכול להיות בררני כשזה מגיע לבחירת בן/בת זוג. אם הדגים שלכם לא מתעניינים בהתחלה, אל תתייאשו ונסה להזיז אותם בחזרה למיכל הראשי שלהם, לשלב פריטי עיצוב שונים למיכל הרבייה או להשיג מיכל רבייה גדול יותר.

מומלץ לגדל את האוסקרים שלך במיכל נפרד הרחק מדגים אחרים, במיכל של 100 ליטר או יותר. הטמפרטורה היא קריטית כדי לגרום להטלה, וצריכה להיות חמה יותר מהמיכל הרגיל שלהם, 26 עד 30 מעלות צלזיוס. תזדקק למצע סלעי כדי שהדגים יטיל את הביצים שלהם. הנקבה תטיל בין 1,000-2,000 ביצים שהזכר ישחה עליהן כדי להפרות. הביצים והדגיגים יישמרו על ידי הוריהם וצריכים להישאר במיכל הרבייה עד שיוכלו להסתדר בעצמם.

עובדות מעניינות על דג אוסקר

כתבות נוספות

כלבים מדברים מבלי לומר מילה
איזה מזיקים עלולים להגיע עם בעלי חיים ואיך מטפלים בהם?
רועה בלגי (מלינואה בלגית – Belgian Shepherd)
עיקור חתולים-למה חשוב לסרס חתולים?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן