משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

סן ברנרד

תוכן עניינים

גלו את עולמם המרתק של כלבי סן ברנרד (Bernard dog), המאפיינים הייחודיים שלהם, בעיות בריאות. כיצד לספק להם את הטיפול הטוב ביותר באמצעות תזונה וטיפול נכונים.

משקל: זכרים, 63-70 ק"ג. נקבות, 50-55 ק"ג
גובה: 70 ס״מ
תוחלת חיים: 8 שנים

סן ברנרד - גזע כלבים

הענקים העדינים – מה הופך את סן ברנרד לכל כך מיוחד?

סנט ברנרד הם גזע כלבים הידוע בגודלו ובטבעו העדין. הענקים העדינים האלה משמשים לעתים קרובות ככלבי טיפול והם נהדרים עם ילדים, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית עבור משפחות. הם גם ידועים בנאמנותם וביכולתם להגן על בעליהם. אבל מה יש בסנט ברנרד שהופך אותם לכל כך מיוחדים?

אחד המאפיינים הבולטים ביותר של הסן ברנרד הוא גודלם. הם אחד הגזעים הגדולים ביותר של כלבים, עם זכרים במשקל של עד 82 ק"ג וגובהם עד 90 ס"מ, למרות גודלם, סנט ברנרד ידועים באופיים העדין והם סבלניים ורגועים.

דבר נוסף שמייחד את סן ברנרד הוא ההיסטוריה שלהם. הם גודלו במקור באלפים השוויצרים ככלבי הצלה. היכולת שלהם לנווט בשטח ההרים הבוגדני וחוש הריח החזק שלהם הפכו אותם לאידיאליים להצלת מטיילים אבודים. הם שימשו גם נזירים כדי לשמור על ההוספיס שלהם ולעזור במשימות יומיומיות, כגון משיכת עגלות.

סנט ברנרד ידועים גם בנאמנותם, הם מסורים לבעליהם ויעשו הכל כדי להגן עליהם. הם כלבי שמירה נהדרים וינבחו כדי להזהיר את בעליהם על כל סכנה אפשרית. למרות האופי המגן שלהם, הם גם מאוד ידידותיים ואוהבים תשומת לב.

האם סן ברנרד נוטה לבעיות בריאות מסוימות?

בעוד שהסנט ברנרד ידועים באופיים העדין ובנאמנותם, הם גם נוטים לבעיות בריאות מסוימות. אחת הדאגות הגדולות ביותר עם גזע זה היא הגודל שלהם, מכיוון שלכלבים גדולים יותר יש יותר בעיות בריאותיות מגזעים קטנים יותר.

בעיות בריאות מהן סובל סן ברנרד:

  • דיספלזיה בירך– אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר שעמן מתמודד סנט ברנרד. זהו מצב שבו מפרק הירך אינו נוצר כהלכה, מה שעלול להוביל לדלקת פרקים וצליעה. בעיות מפרקים אחרות, כגון דיספלזיה במרפק ו-Osteochondritis dissecans (OCD), יכולות להופיע גם הן.
  • נפיחות- בעיה בריאותית נוספת שסנט ברנרד נוטים לה. היא ידועה גם בשם פיתול קיבה או בטן מעוותת. זהו מצב חמור שעלול להיות מסכן חיים אם לא מטופל במהירות. נפיחות מתרחשת כאשר הקיבה מתמלאת בגזים ופיתולים, מנתקת את אספקת הדם לקיבה ולאיברים אחרים.
  • בעיות לב– כגון קרדיומיופתיה מורחבת (DCM) והיצרות תת-אבי העורקים (SAS). DCM הוא מצב שבו הלב הופך מוגדל ונחלש. בעוד ש-SAS הוא היצרות של אבי העורקים שעלולה להוביל לאי ספיקת לב.

תזונה של סן ברנרד

בכל הנוגע להאכלת סן ברנרד שלך, חשוב לבחור מזון לכלבים איכותי העונה על הצרכים התזונתיים שלהם. גזע זה דורש תזונה עשירה בחלבון, עם כמות מתונה של שומן ופחמימות. חשוב גם להבטיח שסנט ברנרד שלך מקבל את האיזון הנכון של ויטמינים ומינרלים כדי לתמוך בבריאות הכללית שלהם.

סנט ברנרד נוטים להשמנה. לכן, חשוב לעקוב אחר צריכת הקלוריות שלהם ולוודא שהם לא אוכלים יותר מדי. בעלים רבים בוחרים להאכיל את הסן ברנרד שלהם בתזונה גולמית או תוצרת בית. אך חשוב לעבוד עם וטרינר או תזונאי כלבים כדי להבטיח שהתזונה מאוזנת ועונה על כל הצרכים התזונתיים שלהם.

בנוסף לתזונה הרגילה שלהם, סנט ברנרד עשוי להפיק תועלת מתוספי מזון. כגון: גלוקוזאמין וכונדרויטין לתמיכה בבריאות המפרקים, וחומצות שומן אומגה 3 לבריאות העור והפרווה. חשוב לדבר עם הווטרינר שלך לפני הוספת תוספי מזון לתזונה של סנט ברנרד שלך.

טיפוח וטיפול

טיפול בסנט ברנרד דורש הרבה זמן ומאמץ. אבל, זה שווה את זה כדי לשמור אותם בריאים ומאושרים. לגזע זה פרווה עבה הדורשת טיפוח שוטף כדי למנוע מחצלות וסבך. צחצוח המעיל של סן ברנרד שלך לפחות פעם בשבוע יעזור להסיר פרווה רפויה ולמנוע גירוי בעור.

פעילות גופנית סדירה חשובה גם לגזע זה. לסנט ברנרד יש נטייה להפוך לעצלנים ולעודף משקל. ולכן, חשוב לספק להם שפע של הזדמנויות לפעילות גופנית. טיולים יומיומיים וזמן משחק בחצר מגודרת יכולים לעזור לשמור על סנט ברנרד שלך במצב גופני טוב.

גם בדיקות וטרינריות סדירות חשובות לגזע זה. סנט ברנרד נוטים לבעיות בריאותיות מסוימות. זה כולל: דיספלזיה של מפרק הירך ונפיחות. לכן, חשוב לבדוק אותם באופן קבוע עבור כל סימן למצבים אלה. חיסונים וטיפול מונע, כגון טיפולי פרעושים וקרציות, חשובים גם הם כדי לשמור על בריאות הסן ברנרד שלך.

סנט ברנרד הם ענקים אוהבים ועדינים עם מאפיינים ואתגרים ייחודיים.

לקריאה נוספת:

ניקוי אוזניים לכלבים- המדריך השלם
מסרק או מברשת לכלב שלי: מה יותר טוב ובמה כדאי לי לבחור?

כתבות נוספות

בישון פריזה – החבר הכי טוב שלך
הקאות אצל כלבים- סימן למחלה או סתם אי נוחות?
דוג סיטר או דוג ווקר- מה הכי טוב לכלב שלי?
איך להתמודד עם פרעושים בבית לאחר המלטה?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן