משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

המשפחה מתרחבת: כך תערכו היכרות בין הכלב לתינוק החדש

תוכן עניינים

להאזנה למאמר

בשעה טובה ומוצלחת המשפחה עומדת להתרחב ותינוק קטן וחמוד עומד למלא את הבית בהרבה התרגשות ושמחה? איזה כיף, ואין ספק שמדובר באחד הרגעים הכי מרגשים בחיים. עם זאת, עבור חלק מדיירי הבית זהו רגע שעשוי גם להיות מלחיץ ואפילו מתסכל, ואנחנו ממש לא מדברים על האחים הגדולים לעתיד החוששים למקומם. 

אז כן, חשוב להבין שגם הכלבים שלנו עלולים לחוות מתח, חרדה ותסכול כשתינוק חדש מגיע הביתה. אך למרבה המזל ישנן מספר פעולות שנוכל לבצע כדי למנוע את זה וכדי להקל על תהליך ההיכרות.

ממש בעוד רגע נחלוק כמה טיפים מנצחים שיעזרו לכם בשלב הזה, ורגע לפני נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא מגוון של מוצרים כמו חטיפים וצעצועים שיעזרו להסיח את דעתו של הכלב שלכם מסיטואציה קשה להכלה, מוזמנים להתייעץ איתנו בנושא בכל שלב!

למה יש כלבים חווים קושי עם תינוק חדש?

ההגעה הפתאומית של תינוק חדש הביתה היא הרבה פעמים חוויה טראומתית לכלבים. כלבים הם בעלי חיים שרגילים לשגרה קבועה והם מרגישים הכי בטוחים כשהם יודעים פחות או יותר למה לצפות. כשתינוק חדש מגיעה לפתע הביתה, השינוי בשגרת החיים של הכלב הוא משמעותי וזה אומר ריחות חדשים, צלילים חדשים, וסדר עדיפויות חדש ביחס הניתן מהמטפלים העיקריים.

חשוב להבין שכלבים יכולים להסתגל להרבה מאד שינויים ואפילו כאלו שהם קיצוניים יותר מתינוק חדש בבית. מה שכן, חשוב מאד להכין אותם כמו שצריך לשינויים כאלו. וככה נוכל לצמצם למינימום האפשרי את פוטנציאל הטראומה. 

כך תכינו את הכלב שלכם למפגש עם התינוק החדש

אז איך אפשר להקל על המפגש המכונן? ובכן, הנה כמה צעדים שנוכל לנקוט וחשוב שנעשה זאת כמה שיותר זמן מראש לפני שהתינוק מגיע:

  • סדרו את הציוד מבעוד מועד– הכלב לא יכול להתרגל לתינוק לפני שהוא נולד, אבל מי אמר שהוא לא יכול להתרגל לסביבה שלו? פזרו את הציוד והמשחקים של התינוק מבעוד מועד. עריסה עם מצעים, צעצועים, משטח זחילה, כסא אוכל, וכו׳. הכלב יתרגל לכל הדברים עם הזמן וזה יקל עליו להתרגל גם לתינוק בבוא היום. 
  • הסתגלות לסאונד– שווה להתחיל לנגן צלילים של תינוקות מהיוטיוב ולתת לכלב להתחיל להתרגל אליהם. עשו זאת בהדרגה והתחילו מווליום נמוך כשאפשר להגביר אותו אט אט עם הזמן. אם הכלב שלכם מביע סטרס או חשש, הנמיכו את הצלילים וחזרו על הפעולה בווליום נמוך בהזדמנות אחרת. 
  • הסתגלות לריחות– אי אפשר להרגיל כלבים לתינוקות שעדיין לא הגיעו לעולם. אבל, יש דרכים אחרות להתחיל להרגיל אותם לרעיון הכללי. אם יש לכם חברים עם תינוקות קטנים, אפשר לבקש מהם מצעים משומשים של התינוק (אפשר אפילו לתרום להם מצעים נקיים לצורך כך) ולתת לכלב להריח אותם. נכון, זה לא יהיה בדיוק אותו הריח של התינוק החדש. אבל הניחוחות הם דומים למדי ויעזרו לכלב להסתגל. 
  • שמירה על השגרה עד כמה שאפשר– כאמור, המשבר אצל כלבים נובע בדרך כלל מהשינוי המשמעותי בשגרה המוכרת. אם נצליח לשמור על השגרה של הכלב שלנו בלי שינויים רציניים, יש סיכוי לא רע שנוכל למנוע את המשבר. שימו לב שאתם מאכילים את הכלב בזמנים הרגילים ובכמויות המוכרות. הקפידו על מזון לכלבים שהוא אוהב, שאתם מוציאים אותו לטיול הרגיל ובאופן כללי שאתם מקפידים לתת את אותו היחס ותשומת הלב כבעבר. אם בכל זאת צפויים שינויים בלתי נמנעים (למשל אם הטיולים עתידים להתקצר באופן משמעותי), הקפידו לבצע אותם בהדרגה ולא באופן מיידי כדי למנוע את אלמנט ההפתעה. 

הסחות דעת זה תמיד דבר טוב

מעבר לכל הפעולות האלו, שווה בהחלט לדאוג מבעוד מועד לכמה הסחות דעת נחמדות שיעזרו לכלב שלכם להתמקד בדברים אחרים ולא בנוכחות של תינוק חדש. חטיפים לכלבים, צעצועים / משחקים לכלבים או מיטה לכלב ונוחה. כל אלו הן דוגמאות למוצרים שיעזרו לכלב שלנו להתמקד במשהו אחר. וזה פירגון נהדר לחבר שלנו על ארבע שעלול להרגיש קצת מחוץ לתמונה כשמגיע תינוק חדש. 

את כל המוצרים האלו תוכלו למצוא כאן באתר במחירים המשתלמים ביותר ללא תחרות. זקוקים לעוד ייעוץ והכוונה? אל תהססו לפנות אלינו ונשמח לעזור בכל שלב! 

כתבות נוספות

למה הכלב שלי לא אוכל? (ומה אפשר לעשות עם זה)
ספרינגר ספניאל אנגלי
5 מחלות גנטיות נפוצות אצל כלבים שכדאי להכיר
5 דברים שכל בעל כלב צריך לדעת על אסטמה לכלבים

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן