משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

5 דברים שכל בעל כלב צריך לדעת על אסטמה לכלבים

תוכן עניינים

אסטמה היא מחלת ריאות כרונית שעלולה להשפיע על כלבים מכל גזע, גיל ומין. היא גורמת לדלקת ולתסמינים כמו שיעול, קשיי נשימה וחרחורים. למרות שאין תרופה לאסטמה, ניתן לנהל אותה בהצלחה באמצעות טיפול נכון.

במאמר זה נדון ב-5 דברים שכל בעל כלב צריך לדעת על אסטמה לכלבים:

  1. מהם הסימנים של אסטמה אצל כלבים?
  2. מה גורם לאסטמה אצל כלבים?
  3. איך מאבחנים אסטמה אצל כלבים?
  4. איך מטפלים באסטמה אצל כלבים?
  5. איך ניתן למנוע התקפי אסטמה אצל כלבים?

אסטמה אצל כלבים: איום שקט?

אסטמה היא לא רק מצב נשימתי המשפיע על בני אדם אלא גם איום שקט על חברינו הפרוותיים. בעלי כלבים רבים אינם מודעים לכך שכלבים עלולים לסבול מאסטמה. חשוב להבין את המצב הזה ואת השפעתו הפוטנציאלית על חיות המחמד האהובות שלנו.

  • השכיחות של אסטמה בכלבים: אסטמה אצל כלבים שכיחה יותר ממה שנדמה לנו. ההערכה היא שבערך 1 מכל 100 כלבים סובל ממצב נשימתי זה.
    בשל אופיו השקט, מקרים רבים אינם מאובחנים או מאובחנים בטעות. מה שמוביל לסבל ממושך עבור חברינו הפרוותיים.
  • הדמיון לאסתמה אנושית: מעניין לציין כי אסתמה אצל כלבים חולקת מספר קווי דמיון עם אסתמה בבני אדם. שני המצבים כוללים דלקת והיצרות של דרכי הנשימה, מה שמקשה על המטופל לנשום כראוי.
    דמיון זה מדגיש את החשיבות של זיהוי וטיפול באסתמה אצל כלבים כדי להבטיח את רווחתם הכללית.
  • ההשלכות הפוטנציאליות: אם לא מטפלים, לאסטמה יכולה להיות השלכות חמורות על כלבים. הדלקת וההתכווצות המתמשכת של דרכי הנשימה עלולה להוביל לשיעול כרוני, צפצופים וקשיי נשימה.
    לאורך זמן זה עלול לגרום לנזק בלתי הפיך לריאות ולהשפיע על איכות החיים הכללית של הכלב. חשוב שבעלי כלבים יהיו מודעים לאסטמה ולהשפעתה הפוטנציאלית על חיות המחמד שלהם.

מה גורם לאסטמה אצל כלבים?

מעוררי אסתמה אצל כלבים יכולים להשתנות מפרט אחד למשנהו, בדיוק כמו אצל בני אדם. הבנת הטריגרים הללו חיונית בניהול ובמניעת התקפי אסתמה אצל חברינו הפרוותיים. למרות שהסיבה המדויקת לאסתמה אצל כלבים עדיין לא מובנת במלואה, ישנם מספר טריגרים נפוצים:

  • אלרגנים – כלבים יכולים להיות רגישים לאלרגנים שונים כמו אבקה, קרדית אבק, עובש וסוגים מסוימים של מזון של כלבים. כאשר נחשפים לאלרגנים אלו, המערכת החיסונית של הכלב מגיבה. מה שמוביל לדלקת ולהיצרות של דרכי הנשימה.
  • גורמים סביבתיים יכולים גם לשחק תפקיד בגרימת אסתמה אצל כלבים. עשן סיגריות, זיהום אוויר וריחות חזקים עלולים לגרות את מערכת הנשימה ולעורר התקף אסטמה. חשוב לדאוג לסביבה נקייה ונטולת עשן עבור חיות המחמד כדי למזער את החשיפה לגורמים אלה.
  • פעילות גופנית – אסטמה הנגרמת על ידי פעילות גופנית היא טריגר נוסף שבעלי כלבים צריכים להיות מודעים אליו. ממש כמו אצל בני אדם, פעילות גופנית מאומצת עלולה לגרום לתסמיני אסטמה אצל כלבים. חשוב לעקוב אחר נשימת הכלב בזמן פעילות גופנית ולספק הפסקות מנוחה מתאימות כדי למנוע עומס יתר על מערכת הנשימה שלו.

מהם הסימנים המעידים על אסתמה אצל כלבים?

אסטמה אצל כלבים יכולה להיות מצב שקט ולעיתים קרובות מתעלמים ממנו. הסימפטומים שלהם יכולים להיחשב בטעות לבעיות נשימה אחרות. עם זאת, ישנם מספר סימנים מעידים שיכולים לעזור לבעלי כלבים לזהות אם בן לוויה הפרוותי סובל מאסטמה.

  • שיעול – אחד הסימנים הנפוצים ביותר לאסטמה אצל כלבים הוא שיעול. זה עלול להתחיל כשיעול יבש מזדמן שיכול להתקדם לשיעול מתמשך ופרודוקטיבי יותר. פרקי השיעול עשויים להתרחש באופן ספורדי או להיות תכופים יותר עם הזמן.
  • נשימה מאומצת היא אינדיקטור מרכזי נוסף לאסטמה אצל כלבים. בעלים עשויים להבחין בכלב שלהם נושם בכבדות או במהירות, עם מאמץ מוגבר לשאוף ולנשוף. חלק מהכלבים עלולים להשמיע צפצופים או צליל שריקה בעת הנשימה, דבר המעיד על התכווצות דרכי הנשימה.
  • אי סבילות לפעילות גופנית – בנוסף לשיעול ולנשימה מאומצת, כלבים עם אסטמה עלולים לחוות גם אי סבילות לפעילות גופנית. הם עלולים להתעייף בקלות במהלך פעילות גופנית, ונשימתם עלולה להיות מאומצת יותר. זה יכול להיות בולט במיוחד במהלך פעילויות הדורשות מאמץ או משחק.

כיצד וטרינרים מזהים אסטמה אצל כלבים?

אבחון אסתמה אצל כלבים יכול להיות מעט מסובך, מכיוון שאין בדיקה ספציפית שיכולה לאשר באופן סופי את המצב. וטרינרים מסתמכים על שילוב של סימנים קליניים, היסטוריה רפואית ובדיקות אבחון כדי לקבוע אם לכלב יש אסטמה.

  • בדיקה גופנית יסודית -הוטרינר יקשיב לריאות של הכלב באמצעות סטטוסקופ כדי לבדוק אם יש קולות חריגים כמו צפצופים. בנוסף, הוא ישאל על ההיסטוריה הרפואית של הכלב, כולל על מצבים קודמים של שיעול או קשיי נשימה.
  • בדיקות איבחון – אחת הבדיקות הנפוצות היא ברונכוסקופיה, שבה מוחדרת מצלמה קטנה לדרכי הנשימה כדי למצוא כל דלקת או היצרות. הליך זה מאפשר לוטרינרים לצפות ישירות בדרכי הנשימה ולאסוף דגימות לניתוח.
  • צילומי רנטגן של החזה– כדי להעריך את הריאות ולשלול מצבי נשימה אחרים. תמונות אלה יכולות לחשוף סימנים של דלקת, כגון סימני ריאות מוגברים או דפוסי ריאות חריגים.
  • בדיקת דם – עשויה להיעשות כדי להעריך את הבריאות הכללית של הכלב ולשלול מחלות בסיסיות אחרות.

    חשוב לציין כי האבחנה של אסתמה אצל כלבים נעשית לרוב על ידי שלילת גורמים פוטנציאליים אחרים לתסמינים נשימתיים.

האם ניתן למנוע התקפי אסטמה אצל כלבים

להלן טיפים למניעת התקפים של אסטמה:

זיהוי והימנעות מגורמים מעוררים

  • שים לב לאלרגנים סביבתיים כמו אבקה, קרדית אבק, עשן ועובש. נסה להפחית את חשיפת הכלב שלך לאלרגנים אלה.
  • זיהום אוויר: הימנע ממקומות עם זיהום אוויר גבוה, כמו אזורים עירוניים עמוסים או מקומות עם עשן סיגריות.
  • ריחות חזקים: הימנע מריחות חזקים כמו ריחות של חומרי ניקוי, בשמים ומוצרי טיפוח.
  • פעילות גופנית מאומצת: פעילות גופנית מתונה חשובה, אך פעילות מאומצת עלולה לעורר התקף אסטמה אצל כלבים מסוימים. התאם את רמת הפעילות הגופנית של הכלב שלך לצרכיו ולמצבו הבריאותי.

טיפול תרופתי

  • תרופות מונעות: וטרינר עשוי לרשום תרופות מונעות, כמו סטרואידים או תרופות מרחיבות סימפונות, כדי להפחית את דלקת בדרכי הנשימה ולמנוע התקפים. חשוב לקחת את התרופות לפי ההוראות של הווטרינר.

שמירה על בריאות הכלב:

  • תזונה נכונה: תזונה בריאה ומאוזנת חשובה לבריאות הכלב ותורמת לחיזוק מערכת החיסון. הקפידו על אוכל לכלבים מומלץ עם עם מרכיבים איכותיים.
  • טיפוח פרווה: הקפד לסרק את פרוות הכלב באופן קבוע כדי להסיר קשקשים ופסולת שיכולים להוות גורם מעורר.
  • בדיקות וטרינריות: חשוב לקחת את הכלב לבדיקות וטרינריות קבועות כדי לעקוב אחר מצבו הבריאותי ולזהות כל בעיה בשלב מוקדם.

לסיכום

כבעלים של כלב, חשוב לקבל מידע לגבי בעיות בריאותיות פוטנציאליות, בייחוד כמו אסטמה. בעיות שאיתן חיית המחמד שלך עשויה להתמודד. הבנת הסיבות, זיהוי התסמינים, קבלת אבחנה נכונה והכרת שיטות הטיפול הטובות ביותר הם צעדים חיוניים בניהול אסתמה של כלבים.

למרות שזה עשוי להיראות מרתיע, עם הידע הנכון והסיוע הווטרינרי, הכלב שלך יכול להמשיך לחיות חיים מאושרים ופעילים למרות שיש לו אסתמה.

כתבות נוספות

גיבורים על ארבע: כל מה שצריך לדעת על כלבי חילוץ והצלה
כלב איירדייל טרייר (Airedale Terrier)
שנאוצר מיניאטורי: הכל על גזע הכלבים
עיקור חתולים-למה חשוב לסרס חתולים?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן