משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

תחרויות כלבים וספורט: כל מה שרציתם לדעת על הענף בישראל

תוכן עניינים

להאזנה למאמר

עם הכלבים החמודים שלנו אנחנו יכולים לעשות כמעט הכל. לרוץ ולשחק, לטייל בטבע, לטוס, לשחות בים ואפילו ללון בקמפינג. בדיוק בגלל זה זה לא ממש מפתיע שעם הכלבים שלנו אפשר גם להתחרות בענפים ספורטיביים ייעודיים באופן תחרותי או סתם ככה בשביל הכיף. 

אם גם אתם מחפשים עוד בילוי משותף שונה ומיוחד עם הכלב שלכם, תחרויות כלבים וספורט כלבני זו אופציה מעולה. אנחנו רוצים להכיר לכם עכשיו את הענף העיקרי שנקרא אג'יליטי ואיך הוא עובד. רגע לפני שנתחיל נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא מגוון של ציוד ואביזרים לכלבים שיעזרו לכם להיכנס אט אט לתחביב החדש. אתם מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ בכל זמן. 

מה זה ספורט כלבני?

ספורט כלבני הוא שם כולל למגוון רחב של סוגי ספורט רשמיים ולא רשמיים הקיימים בעולם. הכוללים שימוש בלסת ובנשיכות, גישוש ומשמעת, קפיצות ועבודה עם הגוף ועוד. במשך שנים הספורט העיקרי בישראל היה ענף שנקרא IPO. כשבשנות ה-90, החלו להתאמן לראשונה באג׳יליטי גם כאן עם נבחרות שנשלחו לתחרויות גדולות בחו״ל. אג׳יליטי כיום הוא הספורט הכלבני הנפוץ והפופולרי ביותר בעולם וגם בישראל. 

אג׳יליטי (מהמילה זריזות באנגלית) הוא ספורט שהחל בתור מופע שעשועים באנגליה ובמהרה הפך לספורט תחרותי. המטרה של הכלב היא לעבור בעזרת המוליך שלו מסלול הכולל 20 עד 24 מכשולים באופן מהיר ומדויק עד כמה שניתן. ישנם מכשולים מסוגים שונים כגון מכשולי קפיצה (משוכות, חומות וצמיג), נקודות מגע כמו הגשר והנדנדה, מנהרות כמו שרוולי בד ומסלולי סללום. בכל תחרות המסלול הוא קצת שונה ומתוכנן מראש על ידי השופט. לרשות המוליך מספר דקות בלבד ללמד את הכלב איך לרוץ במסלול והזדמנות אחת לבצע אותו. כל כלב מתחיל עם מספר הנקודות המקסימלי והנקודות יורדות על כל טעות או על חריגה מעבר לזמן המותר לביצוע המסלול. 

תחרות כלבים

על מה הספורט הזה עובד?

זהו ספורט תחרותי המצריך מאמץ גופני הן מצד המוליך והן מצד הכלב. המסלול דורש מהכלב להיות קשוב למוליך שלו ולהימנע מהסחות דעת. כך, שיש כאן גם פעולה מנטלית לא פשוטה כלל. כלבנים ומומחי התנהגות מעידים כי הספורט הזה הוא דרך נפלאה לחיזוק הקשר בין כלבים לבין הבעלים שלהם. 

האם זה מתאים לכל כלב? אילו גזעי כלבים נולדו ספורטאים?

באופן כללי כל כלב בריא יכול להשתתף במסלול אג׳ילטי ובאופן כללי בתחרויות כלבים וספורט כלבני. אצל כלבים בעלי אף פחוס או נטייה לבעיות מפרקים עדיף להימנע. וכן, רצוי לוותר על הספורט הזה במקרה של כלבות בהריון. בנוסף, המסלול לא מתאים לגורים עד גיל שנה וחצי. אבל, בהחלט אפשר להתחיל ללמד גורים מגיל חודשיים את הפקודות הבסיסיות ולהכיר להם את המכשולים השונים. 

כשמדובר בספורט כלבים ותחרויות, גזעי כלבים מסוימים מצטיינים באופן טבעי בזכות האתלטיות המולדת והיכולות הפיזיות שלהם. לגזעים אלה יש את השילוב המושלם של כוח, זריזות וסיבולת, מה שהופך אותם למועמדים אידיאליים לפעילויות אלו.

1. בורדר קולי

בורדר קולי הידועים באינטליגנציה ובאינסטינקטים הרעייתים שלהם, הם בעלי יכולת אימון גבוהה. הם מצטיינים באירועי צייתנות וזריזות. האתלטיות הטבעית והאנרגיה הבלתי מוגבלת שלהם מאפשרים להם לנווט במסלולים ללא מאמץ ולבצע תמרונים מורכבים בדיוק ובמהירות.

בורדר קולי בתחרות ספורט כלבים

2. לברדור רטריבר

גזע נוסף הידוע באתלטיות שלהם הוא לברדור רטריבר. הכלבים הידידותיים והיוצאים הללו הם לא רק בני לוויה מצוינים אלא גם מצטיינים בענפי ספורט כלבים שונים. יכולות השחייה החזקות שלהם הופכות אותם למתאימים היטב לתחרויות על בסיס מים כמו צלילת רציף, שם הם מזנקים ממזח לתוך בריכת מים כדי לחלץ צעצועים או חפצים.

לברדור רטריבר בתחרות ספורט כלבים

3. רועה גרמני

רועה גרמני עם הכוח, הזריזות והאינטליגנציה שלהם, פופולריים גם בספורט כלבים ובתחרויות. לעתים קרובות הם נראים משתתפים בפעילויות כגון ניסויי צייתנות, מעקב וספורט הגנה. הרבגוניות והאתלטיות הטבעית שלהם הופכים אותם לבחירה מועדפת על חובבי כלבים רבים.

רועה גרמני בתחרות ספורט כלבים

גזעים אחרים שנולדו ספורטאים כוללים:

לגזעים אלה יש את הסיבולת, הסיבולת והזריזות הדרושים כדי להצטיין בספורט כלבים ובתחרויות. מניסויי זריזות ועד כדור ספורט ואפילו מרוצי כלבים במזחלות, הגזעים הללו מציגים את היכולות האתלטיות הטבעיות שלהם ומשגשגים בסביבות אלו.

ספורט כלבני ותחרויות בישראל

בישראל הסצנה של ספורט כלבני היא מפותחת הרבה יותר ממה שאנשים בכלל מודעים אליו. בשיטוט מהיר בגוגל תוכלו למצוא לא מעט מועדונים ובתי ספר בהם תוכלו להגיע עם הכלב שלכם, ללמוד את הענף ואולי אפילו להתחרות באופן מקצועי. תחרויות רשמיות של ממש עוד אין בארץ. אבל, מועדונים וכלבנים מנוסים מייצגים אותנו בכבוד בתחרויות רבות ברחבי העולם מדי שנה. 

הכירו את המונדיאורינג – המבחן הקשה ביותר בעולם הספורט הכלבני

בעוד האג׳יליטי ממשיך להיות הענף המרכזי בישראל ובעולם, עם הזמן החל לתפוס תאוצה גם ענף המונדיאורינג. הספורט הזה נחשב לקשה ביותר. הוא כולל לא פחות 117 תרגילים אקראיים המסודרים באופן שונה על ידי השופט בכל תחרות. בנוסף, זירת התחרות מלאה בהסחות דעת כמו צעצועים ומשחקים ומגוון של מקורות רעש. ואת התרגול, מבצעים ללא רצועה. הענף הזה דורש משמעת ברזל מהכלבים ויכולות אילוף מרשימות. והיום בישראל, כבר יש קבוצות שלמות שמתרגלות את הספורט. 

טכניקות אימון: הכנת הכלב שלך לאירוע הגדול

אילוף הכלב שלך לספורט ותחרויות דורש סבלנות, עקביות ומסירות. חיוני להתחיל להתאמן מוקדם כדי לבנות בסיס חזק של כישורי צייתנות וזריזות. טכניקות חיזוק חיוביות, כגון תגמולים ושבחים, יעילות ביותר בהנעת הכלב שלך להופיע במיטבם.

  • התמקד באימוני צייתנות בסיסיים– למד את הכלב שלך פקודות כמו לשבת, להישאר, לבוא ולעקב. פקודות אלו לא רק יהפכו את הכלב שלכם לצייתני יותר, אלא גם ישמשו כאבני הבניין לתרגילי אימון מתקדמים יותר. השתמש בפינוקים ובסימנים מילוליים כדי לחזק התנהגות חיובית ולהגביר בהדרגה את הקושי של התרגילים ככל שהכלב שלך מתקדם.
  • תרגילי אימון ספציפיים– הצג תרגילים הרלוונטיים לספורט או לתחרות שאתה מתכנן להשתתף בו. לדוגמה, אם אתה מתכונן לאירוע זריזות, עבוד על ללמד את הכלב שלך לנווט דרך מכשולים כגון קפיצות, מנהרות ומוטות. חלקו כל תרגיל לצעדים קטנים יותר ותגמלו את כלבכם על סיום מוצלח.
  • עקביות – היא המפתח בעת אילוף הכלב שלך לספורט. הנח בצד אימונים קבועים ותרגל את התרגילים באופן עקבי כדי לחזק את ההתנהגויות הרצויות. שמור על מפגשי האילוף קצרים ומרתקים כדי לשמור על העניין והמוטיבציה של הכלב שלך.
  • גירוי מנטלי– בנוסף לאימון גופני, גירוי מנטלי הוא חיוני להתפתחות הכללית של הכלב שלך. שלב צעצועי פאזל ומשחקים אינטראקטיביים בשגרת האימונים שלך כדי לשמור על הכלב שלך חד ומעורב. גירוי מנטלי עוזר לשפר את כישורי פתרון בעיות ומשפר את יכולתו של הכלב שלך להתמקד ולהתפקד תחת לחץ.

כיצד ספורט כלבים ותחרויות מועילים לכלבים ולבעלים כאחד?

השתתפות בספורט ותחרויות כלבים מציעה יתרונות רבים הן לכלבים והן לבעליהם.

  • שחרור אנרגיה – ראשית, פעילויות אלו מספקות מוצא נהדר לכלבים לשחרר את האנרגיה העצומה שלהם ולהפעיל את האינסטינקטים הטבעיים שלהם. כלבים נולדים ספורטאים, והעיסוק בספורט מאפשר להם לתעל את האנרגיה שלהם בצורה פרודוקטיבית ומהנה. זה עוזר למנוע בעיות התנהגות שעלולות לנבוע משעמום או עודף אנרגיה.
  • קשר בין הכלבים לבעלים– ספורט כלבים ותחרויות גם מקדמים קשר חזק יותר בין כלבים לבעליהם. אימון והשתתפות באירועים אלו דורשים עבודת צוות ותקשורת בין השניים. כאשר הבעלים עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם הכלבים שלהם, הם לומדים להבין את שפת הגוף, הרמזים וההעדפות שלהם. תקשורת משופרת זו מטפחת קשר ואמון עמוקים יותר, ומחזקת את מערכת היחסים הכוללת.
  • גירוי נפשי– פעילויות אלו מציעות גירוי נפשי לכלבים. האתגרים והמשימות הכרוכות בספורט ובתחרויות מעסיקים את דעתם ושומרים עליהם חדים. גירוי נפשי זה מסייע במניעת שעמום ואף יכול לשפר את כישורי פתרון בעיות בכלבים.
  • חוויה מתגמלת – עבור הבעלים, השתתפות בספורט כלבים ובתחרויות יכולה להיות חוויה מתגמלת ומספקת. זה מספק הזדמנות להציג את הכישרונות והיכולות של הכלב שלהם תוך כדי הנאה מהאחווה של חובבי עמיתים. אירועים אלה מטפחים לעתים קרובות תחושת קהילה. כאשר הבעלים חולקים טיפים, עצות ועידוד זה עם זה.
  • תחושת הישג– יתר על כן, תחושת ההישג הנובעת מאילוף ותחרות עם כלב היא בלתי ניתנת למדידה. הצפייה בבן לוויה הפרוותי שלהם מצטיין בספורט או בתחרות מביאה גאווה ושמחה עצומה לבעלים. זה גם יכול להגביר את הביטחון העצמי וההערכה העצמית שלהם, בידיעה שהם השקיעו מאמץ לאמן ולהכין את הכלב שלהם להצלחה.

לסיכום

ספורט ותחרויות כלבים הפכו פופולריים יותר ויותר מסיבה טובה. הם מקדמים כושר גופני, גירוי מנטלי ומחזקים את הקשר בין חיות המחמד לבעליהם. גזעים מסוימים מצטיינים באירועים אלה בשל יכולותיהם ומאפייניהם הטבעיים. עם זאת, זכור כי בחירת גזע צריכה לשקול גם את הרווחה הכללית של הכלב, את התאימות לאורח החיים שלך ואת האישיות האישית של הכלב שלך. אחרי הכל, כל כלב הוא אלוף בפני עצמו!

אם תחרויות כלבים וספורט כלבני זה משהו שמעניין אתכם, אנחנו ממליצים להתחיל תמיד בקטן. כאן באתר תוכלו למצוא מגוון של מתקני משחק ואביזרי אילוף כגון: כלוב אילוף, גדר אילוף, רצועות אילוף, חטיפי אילוף ועוד. זהו הצעד הראשון לקראת תרגול קבוע של הספורט. צריכים עזרה ולא ממש בטוחים איזה ציוד מתאים לכם לתחילת הדרך? צרו קשר עם המומחים שלנו ונשמח לתת את כל המידע הנדרש ומידע נוסף על אילוף כלבים. כולל: איזה ציוד נצטרך לכלבים שמיועדים להתחרות, וכן, סוגי אוכל לכלבים שיזינו את גופם כראוי.
שיהיה בהצלחה! 

כתבות נוספות

פרוביוטיקה לכלבים: האם זה עובד?
לברדור רטריבר
בעיות במערכת העיכול בקרב חתולים
מחלות בדרכי השתן בקרב חתולים

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן