משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

5 מחלות גנטיות נפוצות אצל כלבים שכדאי להכיר

תוכן עניינים

במאמר זה אנו חוקרים חמש מחלות גנטיות נפוצות בכלבים. דיספלזיה בירך, תסמונת ברכיצפליה, כונדרודיספלזיה, מיאלופתיה ניוונית וקרדיומיופתיה מורחבת. אנו מתעמקים בפרטים הספציפיים של כל מחלה, הסימפטומים שלה והגזעים הרגישים ביותר. באופן מכריע, אנו רואים גם את תפקידה של התזונה במניעה וניהול של מחלות אלו.

דיספלסיה של הירך: מציאות כואבת עבור גזעים רבים – איך אנחנו יכולים לעזור?

דיספלזיה של מפרק הירך היא מחלה גנטית שכיחה הפוגעת בגזעי כלבים רבים וגורמת לכאב ואי נוחות בירכיהם. מצב זה מתרחש כאשר מפרק הירך נוצר בצורה לא נכונה, מה שמוביל להידרדרות של המפרק לאורך זמן. זה יכול לגרום לנוקשות, צליעה וקושי בהליכה או בריצה.

גזעים המועדים לדיספלזיה של מפרק הירך

כלבים מסוימים רגישים יותר לדיספלזיה בירך מאחרים. גזעים גדולים וכן ענקיים כמו לברדור רטריבר, רועה גרמני, גולדן רטריבר וגם רוטווילר נוטים במיוחד למצב זה.
חשוב לציין שדיספלסיה של מפרק הירך יכולה להשפיע גם על גזעים קטנים יותר כמו בולדוגים או פאגים.

גילוי ואבחון מוקדם

גילוי מוקדם של דיספלזיה של מפרק הירך הוא חיוני לניהול המצב ביעילות. אם אתם מבחינים בסימנים כלשהם של אי נוחות, כמו קושי לקום או חוסר רצון לטפס במדרגות, חשוב להתייעץ עם וטרינר. הם יכולים לבצע בדיקה גופנית ועשויים להמליץ על בדיקות אבחון נוספות כגון צילומי רנטגן, כדי לאשר את האבחנה.

טיפול במחלה

לא ניתן לרפא דיספלסיה של מפרק הירך, אך ישנן מספר דרכים להקל על התסמינים ולשפר את איכות החיים של הכלב. אפשרויות הטיפול עשויות לכלול תרופות לטיפול בכאב, פיזיותרפיה, ניהול משקל, ובמקרים חמורים, ניתוח. התייעצות עם וטרינר חיונית כדי לקבוע את דרך הפעולה המתאימה ביותר בהתבסס על מצבו של הכלב הבודד.

תזונה נכונה

האכלה בתזונה מאוזנת העשירה בחומרים מזינים חיוניים, ויטמינים ומינרלים יכולה לעזור לתמוך בבריאות המפרקים ולקדם משקל תקין. הקפידו על אוכל לכלבים איכותי לטיפול בבעיה, בנוסף ניתן להמליץ על תוספי תזונה ספציפיים, כגון גלוקוזאמין וכונדרויטין כדי לתמוך בתפקוד המפרקים ולהפחית דלקת.

תסמונת ברכיצפלית: האם הגור שלך נמצא בסיכון?

תסמונת ברכיצפלית היא מצב גנטי שכיח המשפיע על כלבים עם חוטם קצר ופחוס. כלבים כמו בולדוגים, פאגים וכן בולדוגים צרפתיים. הגורים המקסימים בעלי האף המקסים עשויים להיות בסיכון לפתח קשיי נשימה ובעיות בריאותיות אחרות הקשורות לתסמונת זו.

קשיי נשימה

אחד המאפיינים העיקריים של תסמונת ברכיצפלית הוא חסימת דרכי הנשימה, מה שמקשה על כלבים אלו לנשום כראוי. מעברי האוויר המקוצרים באף ובגרון עלולים לגרום לנחירות והתנשפות יתר. זה יכול גם להוביל לנשימה מאומצת, במיוחד במהלך פעילות גופנית או במזג אוויר חם.

אי סבילות לחום

בשל דרכי הנשימה שנפגעו, כלבים ברכיצפלים מתקשים לווסת את טמפרטורת הגוף שלהם. הם נוטים יותר לתשישות חום ולמכות חום. מה שמציב אותם בסיכון גבוה יותר בחודשי הקיץ החמים.
חיוני לספק להם סביבה קרירה ומאווררת היטב, ולהימנע ממאמץ מופרז או חשיפה לטמפרטורות גבוהות.

בעיות עיניים

יחד עם בעיות נשימה, תסמונת ברכיצפלית יכולה להשפיע גם על העיניים של כלבים אלה. העיניים הבולטות רגישות יותר למצבים רגישים. כמו עין יבשה, כיבים בקרנית ועין דובדבן. בדיקות עיניים סדירות וטיפול נאות בעיניים חיוניים למניעת סיבוכים כלשהם.

בריאות השיניים והפה

החרטומים המקוצרים של כלבים ברכיצפלים מביאים לעתים קרובות לשיניים צפופות מדי או לא מיושרות. זה יכול להוביל לבעיות שיניים כמו עששת, מחלות חניכיים וקושי בלעיסה נכונה של מזון. בדיקות שיניים סדירות והיגיינת פה נכונה יכולים לעזור לשמור על בריאות השיניים שלהם.

התערבות כירורגית

במקרים חמורים, ייתכן שיהיה צורך בהתערבות כירורגית כדי להקל על קשיי הנשימה הנגרמים מתסמונת ברכיצפלית. הליכים כגון ניתוח אף, כריתת חיך רך והרחבת הנחיריים יכולים לסייע בשיפור זרימת האוויר ואיכות החיים של כלבים אלה.

כונדרודיספלסיה: קומה קטנה, בעיות גדולות?

כונדרודיספלזיה היא הפרעה גנטית המשפיעה על התפתחות השלד של כלבים. כתוצאה מכך, צמיחת עצם לא תקינה ומראה דמוי גמד. מצב זה נראה בדרך כלל בגזעים קטנים כגון תחש, קורגיס וכלבי באסט. בעוד הרגליים הקצרות שלהם עשויות להיראות חמודות, כונדרודיספלזיה עלולה להוביל למגוון של בעיות בריאותיות עבור כלבים אלה.

בעיות בעמוד השדרה

אחת הדאגות העיקריות עם כונדרודיספלזיה היא ההשפעה שיש לה על עמוד השדרה. כלבים עם מצב זה נוטים לפתח מומים בעמוד השדרה'.' כגון מחלת דיסק בין חולייתי והיצרות בעמוד השדרה. מצבים אלה עלולים לגרום לכאבים, בעיות ניידות ואפילו שיתוק אם אינם מטופלים.

בעיות מפרקים

צמיחת עצם לא תקינה בכונדרודיספלזיה יכולה להשפיע גם על המפרקים של כלבים אלה. הם רגישים יותר למצבים כמו דיספלזיה של מפרק הירך, דיספלזיה במרפק, ולוקסציה של הפיקה. בעיות מפרקים אלו עלולות לגרום לאי נוחות, צליעה וקושי בניידות.

קשיי נשימה

כמה גזעים כונדרודיספלסטיים, כמו בולדוגים ופאג'ים, עשויים גם הם לחוות קשיי נשימה עקב דחיסה של דרכי הנשימה שלהם. החרטומים המקוצרים ומעברי האף הדחוסים עלולים להוביל לנחירות, חרחורים ונשימה מאומצת. חשוב לעקוב אחר בריאות דרכי הנשימה שלהם ולפנות לטיפול וטרינרי אם מתעוררות בעיות נשימה כלשהן.

מומים דנטליים

בנוסף לבעיות שלד ונשימה, כלבים כונדרודיספלסטיים מועדים לחריגות דנטליות. צמיחת העצם הבלתי תקינה יכולה להשפיע על יישור השיניים שלהם. להוביל לצפיפות יתר, חוסר יישור וסיכון מוגבר למחלות שיניים. בדיקות שיניים סדירות וטיפול נאות בפה חיוניים לשמירה על בריאות השיניים שלהם.

מיאלופתיה ניוונית וקרדיומיופתיה מורחבת

מיאלופתיה ניוונית (DM) וקרדיומיופתיה מורחבת (DCM) הן שתי מחלות גנטיות חמורות שעלולות להשפיע על כלבים ולגרום לבעיות בריאותיות משמעותיות ואפילו למוות בטרם עת. DM היא הפרעה מתקדמת של חוט השדרה שמובילה בהדרגה לשיתוק. בעוד ש-DCM הוא מצב המשפיע על הלב, וגורם לו להגדיל ולהיחלש. שתי המחלות יכולות להיות הרסניות לכלבים ולבעליהם.

האם תזונה נכונה יכולה לעשות את ההבדל?

תזונה לבדה אינה יכולה לרפא את המחלות הללו, היא ממלאת תפקיד מכריע בניהול התסמינים ובהאטת ההתקדמות. מתן תזונה מאוזנת היטב עם הרכיבים התזונתיים הנכונים יכולה לתמוך בבריאות הכללית. היא עלולה להקל על חלק מהתסמינים הקשורים ל-DM ו-DCM.

עבור כלבים עם DM, תזונה עשירה בנוגדי חמצון, חומצות שומן אומגה 3 וויטמין E עשויה לסייע בהפחתת דלקת ולחץ חמצוני בחוט השדרה. בנוסף, שמירה על משקל תקין באמצעות תזונה נכונה ופעילות גופנית יכולה לעזור להקל על העומס על השרירים והמפרקים הפגועים.

במקרה של DCM, שינויים תזונתיים ספציפיים יכולים להיות מועילים. גזעים מסוימים, כמו דוברמן פינצ'ר ובוקסר, נוטים יותר ל-DCM. במקרים אלו ניתן להמליץ על דיאטה עם רמות טאורין נאותות, חומצת אמינו החיונית לבריאות הלב. תוספת טאורין יכולה לשפר את תפקוד הלב ולהפחית את הסיכון לאי ספיקת לב.

חשוב לציין שיש לשלב תזונה נכונה עם טיפול וטרינרי קבוע וטיפולים רפואיים מתאימים למחלות אלו. התייעצות עם וטרינר מנוסה בניהול מצבים ניווניים יכולה לסייע בפיתוח תכנית תזונתית מותאמת לכלבים בודדים.

לסיכום

הבנת המחלות הגנטיות שעלולות להשפיע על חברינו הכלבים היא חיונית לרווחתם. בעוד שחלק מהגזעים נוטים לתנאים מסוימים, עם הידע והטיפול הנכונים, אנו יכולים לנהל את המחלות. במקרים מסוימים, ניתן אף למנוע מחלות אלו. זכרו תמיד, הטיפול הטוב ביותר הוא טיפול פרואקטיבי.

כתבות נוספות

פקינז
כל מה שצריך לדעת על אקנה חתולים
כיני יונים התנחלו על חיית המחמד שלכם? יש פתרון!
2 טיפים יעילים מאוד לשמירה על בריאות החתול שלנו

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן