משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

גדולים מהחיים: 5 זנים של תוכים גדולים שווה לאמץ כחיות מחמד

תוכן עניינים

אם יצא לכם להיתקל במהלך החיים באנשים שמגדלים בבית ציפורים ממש גדולות, זה כנראה בגלל שהתוכים האלו הם כבר מזמן חלק בלתי נפרד מהחוויה האנושית. גידול תוכים גדולים בבית זו חוויה אינטנסיבית, משעשעת ופשוט נפלאה של חיבור עם יצורים אינטליגנטים וחברותיים למדי. כזו המצריכה היערכות לקראתה, היכרות עם המאפיינים של הזנים השונים והבנה של נקודות המפתח לטיפול בציפורים גדולות. 

אז אם אתם שוקלים לאמץ תוכי גדול בעצמכם, זה הזמן להכיר את הזנים המומלצים ביותר, התכונות העיקריות שלהם האתגרים בגידולם. רגע לפני שנתחיל רק נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא כל מה שאתם צריכים לקראת התהליך, כמו כלובים לתוכים בגדלים שונים ועד מגוון סוגי אוכל לתוכים – הרגישו חופשי להתייעץ איתנו!

אפרור אפריקני (ג׳אקו)

תוכי הג׳אקו הם חכמים במיוחד עם מנת משכל ואינטליגנציה רגשית של ילדים בגיל חמש. הם טובים במיוחד בחיקוי של קולות אנושיים, מה שהפך אותם לפופולריים ביותר בעולם כולו. עם טיפול נכון, ג׳אקו הם תוכים נעימים שיודעים להתייחס לבעלים שלהם ברוך ועדינות. חשוב לקחת בחשבון שהם זקוקים ללא מעט גירוי מנטלי ואם משעמם להם הם בדרך כלל מנסים לברוח (והרבה פעמים גם מצליחים). חשוב לשלב בין מזון תעשייתי לתוכים גדולים לבין פירות וירקות על בסיס יומי כדי לשמור על גיוון ועל תזונה תקינה. 

תוכי ג'אקו

אמזונה

לתוכי האמזונה אופי שובבי ופלפלי מובהק. יש להם יכולת דיבור מרשימה, מה שמביא מגדלים רבים לחפש אחריהם, אבל חשוב מאד לקחת בחשבון שיש גם אתגרים בגידול שלהם. הם קולניים מאד, זקוקים לכלוב גדול ביותר וישגשגו בעיקר בחברה. ככה שלא מומלץ שיהיו לבד. גם במקרה של תוכי אמזונה חשוב מאד לשלב בין מזון מסחרי לבין פירות וירקות כדי לשמור על גיוון ועל ערכים תקינים בגוף. 

תוכי אמזונה

קקדו

את תוכי הקקדו קשה מאד לפספס, בעיקר בזכות הכרבולת שלהם שהפכה כבר מזמן לסימן ההיכר הרשמי של הזן. תוכי הקקדו הם חברותיים במיוחד ונעימים כלפי בני אדם, אבל רק אם לומדים אותם ומבינים איך לטפל בהם כראוי. הקקדו צריכים הרבה זמן מחוץ לכלוב, זקוקים לגירוי ובידור על בסיס קבוע וכמובן לתזונה מסודרת ומותאמת לצרכים שלהם. תוכי קקדו שיחוו סטרס ושעמום יביעו זאת בדרכים שונות ולא נעימות כמו מריטה עצמית של הנוצות. חשוב להכיר את זה ולאמץ קקדו רק אם יש לנו את הפניות לכך. 

תוכי קקדו

אקלקטוס

תוכי האקלקטוס מגיעים אלינו היישר מאוסטרליה הרחוקה והן אומנם לא הגדולים ביותר, אך דומים בתכונות שלהם לזנים הגדולים בהחלט. האקלקטוס הם ידידותיים, חכמים ועדינים למדי, שתהליכי חיברות ומשחק הם חלק בלתי נפרד משגרת היום יום שלהם. האקלקטוס נחשבים לדברנים טובים במיוחד שלומדים מילים חדשות בקלות, אבל נחשבים ליחסית שקטים בהשוואה לזנים גדולים אחרים. חשוב לתת לתוכים מהסוג הזה לא מעט יחס ובגלל שהם אוהבים לעוף, אז רצוי גם לדאוג להם לכלוב גדול מספיק. הם לא ממש אוהבים רעשים חזקים כמו נביחות או בכי, ככה שפחות מתאימים בעלי כלבים או הורים לתינוקות. 

תוכי אקלקטוס

תוכי מקאו

המקאו הם אולי התוכים הקלים ביותר לזיהוי, במיוחד בגלל הגודל שלהם, והם קוטפים בכבוד רב את תואר התוכי הגדול ביותר (הפרטים הגדולים ביותר יכולים להגיע אפילו ל-2 ק״ג). המקאו הם תוכים חזקים שממש כמו זנים אחרים זקוקים לזמן איכות עם בני אדם וציפורים אחרות. כמו כן הם זקוקים למגוון של פעילויות ומשחקים, במיוחד כאלו שיאפשרו להם לפרוק אנרגיה באמצעות המקור העוצמתי שלהם (למשל פיצוח של אגוזים). שימו לב שהם נוטים ללעוס כל דבר שעשוי מעץ בסביבה, ועם מקור כל כך חזק זה עשוי להיות בהחלט הרסני. כמו כן תוחלת החיים הממוצעת של תוכי המקאו היא 60 שנה והם יכולים אפילו להגיע לגיל 80 – היערכו למערכת יחסים ארוכת טווח. 

תוכי מקאו

רגע לפני שמאמצים – מתייעצים

החלטתם ללכת על זה וגדל בבית תוכי גדול? מעולה, אם יש לכם את הזמן והפניות לכך זוהי יכולה להיות חוויה בהחלט מתגמלת. אנו ממליצים בחום שלא להתחיל לפני שאתם מצטיידים בכל האוכל והציוד הנדרשים שתוכלו למצוא כאן באתר. צרו קשר עם המומחים שלנו כעת שישמחו לסייע לכם בכל שאלה לקראת החבר החדש שבדרך. 

לקריאה נוספת:

אילוף תוכים- המדריך הבסיסי למגדל המתחיל
איך לבחור כלוב לתוכי

כתבות נוספות

איך מרגיעים ומתמודדים עם כלבים באזעקות
קומפוסט של קקי כלבים: מדריך למתחילים
לקראת פורים: כל מה שחשוב לדעת על תחפושות לכלבים וחתולים
גורים – 7 עובדות שסביר להניח שלא ידעתם

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן