משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

חכמים,יפים ומרשימים: הכירו את משפחת תוכי הקקדו

תוכן עניינים

תוכים וציפורים שונות למיניהן הן חיות מחמד נפלאות. אך ספק אם יש ציפור יותר אינטליגנטית וייחודית מתוכי הקקדו האוסטרליים המרהיבים. 

אם גם אתם שוקלים לאמץ ציפור חדשה אל חיק המשפחה, דעו שקקדו היא ציפור נפלאה. על אף החכמה הרבה שלה ואולי דווקא בגללה, גידול קקדו דורש לא מעט מאמץ והיכרות עם הזן. 

אצלנו באתר תוכלו למצוא את כל האוכל לתוכים האיכותי ביותר ואת הציוד המשלים שיעזור לכם במשימה. אתם מוזמנים להתייעץ איתנו בכל שלב. כעת, בואו נכיר קצת יותר לעומק את הציפורים הייחודיות האלו. 

רקע כללי ומאפיינים- תוכי קקדו

הקקדו הוא עוף ממשפחת הקקדואיים, סוג שתחתיו ניתן למצוא לא פחות מ-11 מינים שונים. המוכרים ביותר הם קקדו גאלה (ורוד חזה) קקדו צהוב ציצית וקקדו לבן (המכונה גם קקדו אמברלה בגלל הכרבולת שנפתחת כמטרייה בעת התרגשות, שמחה או פחד). הקקדו היא ציפור גדולה שמוצאה באוסטרליה ומשקלה יכול להגיע עד לחצי קילו ולפעמים אף יותר.

אצל ציפורי הקקדו הזכרים גדולים מעט מהנקבות ולרוב צבע העיניים של הזכרים הוא שחור לעומת צבע אפור בהיר אצל הנקבות. בטבע מקננים הקקדו בחורים בעצים וניזונים בעיקר מפירות, זרעים, אגוזים ומגוון שורשים.

בתקופת הרבייה התזונה נשענת על חרקים וזחלים למיניהם והזכר והנקבה (שחיים במונוגמיה לאורך שנים) דוגרים על הביצים יחד במשך כ-28 ימים. הגוזלים נעשים עצמאיים כ-15-18 מרגע הבקיעה ומגיעים לבגרות מינית בערך בגיל 5-6.

אופי ומאפייני אישיות תוכי קקדו

הקקדו ידועים בחיבה הרבה שהם יודעים להפגין כלפי הבעלים שלהם מחד. מאידך הם גם עשויים להיות מאד תובעניים ולדרוש לא מעט תשומת לב. מדובר על ציפור סקרנית ביותר שזקוקה לבידור מתמיד והרבה צעצועים וגירויים שונים להפגת השעמום. קקדו שסובל מסטרס ושעמום עשוי להתחיל למרוט לעצמו את הנוצות. 

חשוב לקחת בחשבון שקקדו היא ציפור רעשנית למדי עשויה להשמיע קולות חזקים כמעט ללא הפסקה. כדי למנוע את הדבר הזה חשוב להשקיע באילוף מקצועי ובארץ מעט קשה למצוא מומחים לציפורים וקקדו בפרט. מי שמתכוון לאמץ קקדו חייב לקחת בחשבון את העניין הזה ובכלל את הצורך המתמיד בגירויים ואינטראקציה עם בני הבית. 

גידול קקדו בבית – קווים מנחים

שוקלים לגדל תוכי קקדו בבית? הנה כמה קווים מנחים שרצוי להתייחס אליהם: 

  • כלוב: תוכי קקדו זקוק לכלוב גדול, נוח ומרווח. ניתן למצוא מגוון גדול למדי של כלובים לתוכים אצלנו. אנו גם נשמח להמליץ על דגם שיתאים לכם ועומד במגבלות התקציב ואילוצי המיקום שלכם בבית. 
  • מזון: כאמור, בטבע הקקדו ניזון מפירות וצמחים שונים בשבי כדי לספק את הצרכים התזונתיים, חייבים לבחור במזון איכותי לתוכים. עבור ציפורי קקדו מדובר על כופתאות מזון גדולות המהוות את עיקר התזונה. כמובן שניתן ואף רצוי להשלים את התזונה עם חטיפים לתוכים וגם עם פירות וירקות בריאים ומומלצים לפינוק. בכל מקרה מומלץ תמיד להתייעץ עם הוטרינר באשר לצרכים התזונתיים של הקקדו הספציפי שלכם. אצלנו באתר ניתן למצוא בנוסף למזון גם כלי מזון איכותיים שמתחברים לכלוב במחירים נוחים והוגנים. 
  • משחק: כמו שאמרנו, הקקדו זו ציפור שמשתעממת מהר וזקוקה להרבה מאד גירויים. באתר תוכלו למצוא הרבה מאד אפשרויות נהדרות במחירים מעולים של צעצועים לתוכים. כמו מגוון של נדנדות, צעצועי משחק, פעמונים, מראות, ענפי שיוף ועוד.
  • טיפוח: כמו הרבה ציפורים אחרות, גם תוכי הקקדו יודעים לנקות את עצמם. יש להם שיטות מיוחדות ואפילו מדליקות לעשות את זה. עדיין, חשוב לבחון את מצב ההיגיינה אצל הוטרינר בביקורים השוטפים תמיד. 

זקוקים לעוד מידע ולהכוונה? דברו איתנו!

בשורה התחתונה, קקדו היא ציפור נפלאה, אך כזו שעשויה להיות מעט מאתגרת למגדלים מתחילים. מי שמוכן ללמוד עליה ויש לו את המשאבים השונים לגדל אותה, יכול להרוויח חברה או חברים נפלאים . 

כאן באתר תוכלו למצוא את כל מה שאתם צריכים לגידול מוצלח. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר להתייעצות ושאלות נוספות בכל שלב!

כתבות נוספות

כשההורמונים משתוללים: כל מה שצריך לדעת על ייחום כלבים
החשיבות של התקנת רשתות בטיחות לחתולים בחלונות ובמרפסות
כלבים ונהנים – 10 עובדות על כלבים שלא ידעתם
מזון דנטלי לכלבים – כל מה שצריך לדעת

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן