משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

אילוף תוכים- המדריך הבסיסי למגדל המתחיל

תוכן עניינים

אילוף תוכים הוא דבר חשוב שלו יתרונות רבים שהם הרבה מעבר לבידור ומשחק גרידא. אילוף של תוכי המחמד שלנו יחזק את הקשר איתו וישפר בהכרח את איכות החיים שלו. על הדרך יקל משמעותית על ההתנהלות שלנו מולו. מנגד, אפשר לבחור שלא לאלף או לחנך תוכים, אך כל מי שבוחר בכך יודע שזה אומר הרבה פעמים חיים משותפים נעימים פחות. למרבה המזל אילוף תוכים זו לא משימה מורכבת מדי וכל שזה מצריך מאיתנו זה היכרות עם הטכניקה הבסיסית, התמדה וקצת נחישות ומוטיבציה. 

כפי שתגלו ממש בהמשך, חיזוקים חיוביים הם חלק בלתי נפרד מהעניין ולכן מומלץ להצטייד מראש בחטיפים לתוכים וכן צעצועים לתוכי לצורך כך. כאן באתר תוכלו למצוא מבחר ענק של חטיפים וצעצועים במחירים מעולים ורגע לפני שנתחיל נזכיר שאתם מוזמנים להתייעץ איתנו בנושא בכל שלב!

הכי חשוב – חוויה חיובית

אז קודם כל צריך לדבר על כלל האצבע הבסיסי ביותר לאילוף תוכים – החשיבות של חוויה חיובית תמיד. שווה בהחלט להכיר את הטריקים השונים ולהעמיק בנושא, אך צריך לזכור שהבסיס לאילוף בכל מקרה מורכב משלושה עקרונות בסיסיים:

  • התוכי עושה דבר חיובי או דבר מה שמצופה ממנו וזוכה לחיזוק חיובי כלשהו. 
  • כשהתוכי עושה משהו שהוא לא אמור לעשות או מפגין התנהגות לא טובה יש להפגין התעלמות מוחלטת.
  • לעולם (אבל לעולם) אין להעניש את התוכי. 

נשמע אומנם פשטני, אך זוהי בגדול התורה כולה על רגל אחת. הפרס לאחר התנהגות רצויה יכול להיות כל מה שנבחר – החל מזמן משחק משותף, דרך חטיף טעים ועד לזמן איכות עם צעצוע אהוב.

כאשר התוכי לא עושה מה שמצופה ממנו מנגד, חשוב להבין שענישה מכל סוג שהיא פשוט לא תעזור. הסיבה היא שתוכים לא מבינים את המהות של עונש ומבחינתם כל יחס שהוא בבחינת פרס. על כן, הדבר הטוב והנכון ביותר לעשות הוא להתעלם באופן מופגן. כך התוכי יבין שכאשר הוא מתנהג בצורה מסוימת הוא לא זוכה ליחס כלל וכלל.  

ניגשים למלאכת האילוף – קווים מנחים

רגע לפני שנעבור לתרגיל אילוף בסיסי, כמה דגשים חשובים:

  • תזמון: עדיף לגשת למלאכה בזמן רגוע ושקט. צריך לזכור שזה לוקח זמן ומצריך לא מעט סבלנות. בחרו זמן שבו התוכי קשוב יחסית ולא עסוק באכילה, משחק או כל פעולה אחרת. 
  • תדירות ואופי האילוף: ככלל, תרגילים קצרים שחוזרים על עצמם הרבה פעמים עדיפים מתרגיל ארוך. יכולת הקשב של תוכים היא קצרה יחסית. 
  • בחרו פרס מועדף מראש: אם תמצאו את התגמול המושלם האילוף יהיה יעיל במיוחד. אם זה חטיפים חשוב מאד שלא להגזים ולהאביס את התוכי. 
  • גיוון: ברגע שהתוכי תופס פקודה מסוימת, החליפו את הפרס מפעם לפעם. אם זה יהיה חטיף בכל פעם הוא פשוט לא יבצע את הפקודה בלי זה. 
  • מסיימים בטוב: חשוב לסיים כל סשן בנימה חיובית, רצוי אחרי תרגיל מוצלח. 

עם איזה תרגיל להתחיל?

יש לא מעט תרגילים ופקודות שאפשר ללמד תוכים. אך אין ספק שהתרגיל הבסיסי והחשוב ביותר הוא צעד קדימה וצעד אחורה. כלומר, לעלות ולרדת מהעמוד בכלוב, מהיד שלנו או ממקומות אחרים במרחב. התרגיל הזה יקל על הטיפול בתוכי (יאפשר להעביר אותו בקלות ממקום למקום) וילמד אותו את הגבולות הרצויים. 

התרגול נעשה באמצעות הושטת יד עם חטיף אל עבר התוכי ו״פיתוי״ שלו ליד שלנו. כשהוא מתקרב ועושה את הצעד יש לומר את הפקודה ״בוא״ (אפשר לומר משהו אחר כמו ״אליי״ למשל, אך חשוב להתמיד ולהיות עקביים). כאשר הוא עושה את הצעד יש לצ׳פר אותו עם חיזוק חיובי. 

הצטיידו עכשיו בחטיפים וצעצועים לקראת תהליך אילוף התוכי

כל מה שנותר לכם הוא ללמוד יותר לעומק תרגילים בסיסיים ולאחר מכן תרגילים מתקדמים. אם תקפידו על הדגשים הללו התהליך יהיה מוצלח. בתוך מספר חודשים תרגישו את ההבדל של חיים עם תוכי מאולף ומחונך. 

לצורך המשימה עליכם להצטייד בחטיפים וצעצועים רבים וכאן באתר תוכלו למצוא מגוון עצום ומחירים מעולים. כמו כן תוכלו למצוא באתר מזון לתוכים, כלוב לתוכי ואת כל הציוד המשלים. את הכל תוכלו להזמין אליכם במשלוח מהיר לכל חלקי הארץ. אתם מוזמנים לפנות אלינו להתייעצות וטיפים מנצחים נוספים בכל זמן! 

כתבות נוספות

מסטיף טיבטי
יערות נורווגי
שווה זהב: כל מה שרציתם לדעת על דג הנוי הפופולרי

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן