משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

אקבש (Akbash) 

תוכן עניינים

גלו את עולמו של כלב האקבש, גזע כלבים מלכותי הידוע בנאמנותו ובחוזקו. צלול לפרטים של בעיות הבריאות שלהם, התזונה הטובה ביותר כדי לשמור על בריאותם, והטיפול והטיפוח המתאימים להם. למד על המאפיינים הייחודיים שלהם ולמה הם אחד מכלבי הרועים הנערצים ביותר מטורקיה.

סקירה כללית של הגזע אקבש

כלב האקבאש הוא גזע יוצא דופן הידוע באינטליגנציה, נאמנותו ומראהו המרשים. מוצאו מטורקיה, לכלב מלכותי זה מבנה גוף חזק ושרירי, עם פרווה עבה ולבנה. כלבי אקבאש גודלו באופן מסורתי כדי לשמור על בעלי חיים, ואינסטינקט ההגנה שלהם הופכים אותם לשומרים מצוינים גם לבתים ומשפחות. יש להם התנהגות רגועה ומאופקת. אבל אל תתנו לזה להטעות אתכם – הם תמיד מוכנים לצאת לפעולה אם יקיריהם מאוימים. עם הנוכחות המלכותית והאופי העדין שלהם, אין זה פלא שכלב האקבאש צבר פופולריות כחיית מחמד משפחתית אהובה בהרבה משקי בית ברחבי העולם.

הגודל הגדול שלהם, בשילוב עם החוזק והזריזות שלהם, הופכים אותם לכלבי עבודה מצוינים. עם זאת, הם דורשים פעילות גופנית סדירה כדי לשמור על גירוי נפשי ופיזי. טיולים יומיומיים, הפעלות משחק ופעילויות המאתגרות את כישורי פתרון הבעיות שלהם חיוניים כדי לשמור על כלב אקבאש שמח ובריא.

בעיות בריאות נפוצות בקרב כלבי אקבש

כלבי אקבאש הם בדרך כלל גזע כלבים בריא עם תוחלת חיים של בערך 10 עד 12 שנים. עם זאת, כמו כל גזע אחר, הם יכולים להיות מועדים לבעיות בריאותיות מסוימות.

דיספלזיה בירך – אחד החששות הבריאותיים הנפוצים ביותר עבור כלבי אקבאש הוא דיספלזיה בירך. זהו מצב שבו מפרק הירך אינו מתפתח כראוי, מה שמוביל לאי נוחות ובעיות ניידות. בדיקות רגילות וצילומי רנטגן יכולים לסייע בזיהוי כל סימן של דיספלזיה של מפרק הירך בשלב מוקדם, מה שמאפשר ניהול או טיפול מתאים.

נפיחות – בעיה בריאותית נוספת שיכולה להשפיע על כלבי אקבאש היא נפיחות, הידועה גם בשם פיתול קיבה. זהו מצב שעלול לסכן חיים בו הקיבה מתמלאת בגזים ומתפתלים ומנתקת את אספקת הדם לאיברים. חשוב לעקוב אחר הרגלי האכלה שלהם, ולוודא שיש להם ארוחות קטנות ותכופות יותר מאשר גדולות. בנוסף, הימנעות מפעילות גופנית מיד לאחר הארוחות יכולה לעזור להפחית את הסיכון לנפיחות.

בעיות אורטופדיות – כמו כלבים גדולים רבים, גם כלבי אקבאש מועדים למצבים אורטופדיים מסוימים כמו דלקת פרקים ופציעות ברצועות הצולבות. פעילות גופנית סדירה, תזונה מאוזנת ושמירה על משקל תקין יכולים לעזור למזער את הסיכון למצבים אלו. זה גם חיוני לספק להם מיטה נוחה ותומכת כדי להקל על הלחץ על המפרקים.

בדיקות וטרינריות קבועות וחיסונים חיוניים לשמירה על הבריאות הכללית של כלב אקבאש. מומלץ להתייעץ עם מגדל בעל מוניטין שעורך בדיקות בריאות לכלבי הגידול שלו על מנת לוודא שאתם מקבלים גור בריא גנטית.

יש צורך בבדיקות וטרינריות סדירות כדי לפקח על בריאותם ולתפוס בעיות פוטנציאליות בשלב מוקדם. חיסונים, מניעת טפילים ובדיקות שגרתיות הם כולם חלק מטיפול אחראי בכלבי אקבאש. בנוסף, חשוב להתעדכן בדאגות הבריאותיות הספציפיות לגזע שלהם, כגון דיספלזיה בירך או נפיחות, ולנקוט באמצעי הזהירות הדרושים.

תזונה מומלצת לכלב אקבש

האכלת כלב האקבאש שלך בתזונה מאוזנת ומזינה חיונית לבריאותו הכללית ולרווחתו. כגזע גדול, יש להם צרכים תזונתיים ספציפיים שצריך לענות עליהם כדי לשמור על המשקל האופטימלי שלהם ולמנוע השמנת יתר.

התזונה האידיאלית לכלב אכבאש צריכה להיות מורכבת מזון איכותי לכלבים שנוסח במיוחד עבור גזעים גדולים. חפשו מותג שכולל בשר אמיתי כמרכיב ראשון ונמנע מחומרי מילוי או תוספים מלאכותיים. בנוסף, המזון צריך לספק תערובת מאוזנת של חלבון, שומנים ופחמימות כדי לתמוך בדרישות האנרגיה שלהם.

במידה והם לא מקבלים את הערכים התזונתיים שהם צריכים, עלולה להיווצר נשירת שיער אצל כלבים.

חשוב לחלק את מנות המזון היומיות לשתיים או שלוש ארוחות כדי למנוע מהם אכילת יתר או לפתח בעיות במערכת העיכול. הימנע מהאכלה חופשית, מכיוון שהדבר עלול להוביל לעלייה במשקל.

בעוד מזון מסחרי לכלבים הוא אופציה נוחה, שילוב אוכל טבעי לכלבים בתזונה שלהם יכול לספק חומרים מזינים נוספים. ניתן להוסיף לארוחות בשר רזה מבושל, כגון עוף או הודו, ומגוון ירקות כמו גזר, ברוקולי ובטטה. עם זאת, חשוב להתייעץ עם וטרינר או תזונאי כלבים על מנת לוודא שתוספות אלו בטוחות ומתאימות לכלב העקבאש שלכם.

ספק תמיד מים טריים לכלב האקבאש שלך ועקוב אחר רמות הלחות שלו, במיוחד במזג אוויר חם או לאחר פעילות גופנית מאומצת. בנוסף, הימנעו מלתת להם מזון אנושי, מכיוון שחלק מהמרכיבים עלולים להיות רעילים לכלבים.

טיפול בכלב מגזע אקבש

הטיפול בכלב אקבאש אינו אלא רק לספק להם מזון ומחסה. גזע זה דורש תשומת לב, אהבה וטיפול נאותים כדי לשגשג בסביבה ביתית.

טיפוח

טיפוח הוא חלק חיוני בטיפול בכלבי אקבאש. הפרווה הכפולה העבה שלהם דורשת צחצוח קבוע כדי למנוע סבכים ולהסיר פרווה רופפת. זה לא רק שומר על הפרווה שלהם בריאה אלא גם עוזר למזער את הנשירה. בנוסף, קיצוץ ציפורניים קבוע וטיפול שיניים חשובים להיגיינה הכללית שלהם. יש לבדוק את האוזניים שלהם באופן קבוע כדי למנוע זיהומים. וכן, יש לגזוז את הציפורניים לפי הצורך.

פעילות ספורטיבית

פעילות גופנית היא היבט מכריע נוסף בטיפול בכלב מהגזע הזה. הם זן פעיל וזקוקים לשפע של פעילות גופנית כדי לשמור על גירוי נפשי ופיזי. טיולים יומיומיים, זמן משחק וצעצועים לכלבים הם דרכים נהדרות לספק להם את הפעילות הגופנית שהם צריכים. עם זאת, חשוב לציין שיש למתן את שגרת הפעילות הגופנית שלהם. במיוחד בתנאי מזג אוויר קיצוניים. מכיוון, שכלבים מגזע זה נוטים להתחממות יתר.

אילוף הגזע

מלבד המראה המדהים שלהם, כלבי אקבאש ידועים גם באינטליגנציה יוצאת הדופן שלהם. הם לומדים מהר ובעלי יכולת הסתגלות גבוהה, מה שהופך אותם קלים לאימון. עם זאת, חשוב לציין שהם יכולים להיות חושבים עצמאיים, ושיטות אימון עקביות וסבלניות נחוצות כדי להביא לידי ביטוי את התכונות הטובות ביותר שלהם. עם סוציאליזציה נכונה מגיל צעיר, כלבי אקבאש יכולים להסתדר היטב עם חיות מחמד וילדים אחרים. מה שהופך אותם לתוספת נהדרת לכל משפחה.

סוציאליזציהו כן אילוף כלבים מקצועי חיוניים להתפתחותו המעוגלת של כלב אקבאש. סוציאליזציה מוקדמת עוזרת להם להיות נוחים ובטוחים בסביבת אנשים, בעלי חיים אחרים וסביבות שונות. האימון צריך להתמקד בטכניקות חיזוק חיוביות. שכן, הן מגיבות היטב לתגמולים ולשבחים. אימוני ציות ופקודות בסיסיות חשובים לבטיחותם וכדי להבטיח שהם בני לוויה מתנהגים היטב.

לסיכום,

כלב האקבאש הוא גזע הדורש הבנה ומחויבות. הבעיות הבריאותיות שלהם, למרות שהן ניתנות לניהול, מחייבות בדיקות וטרינריות קבועות. תזונה מאוזנת וטיפול נכון הם חשיבות עליונה לרווחתם. עם הטיפול הנכון, כלבים אלו יכולים להפוך לבני משפחה נאמנים ומגוננים, עדות לשורשי הרועים שלהם.

כתבות נוספות

דג מולי- כל מה שחשוב לדעת
כמה אוכל לתת לחתול שלי ביום?
רטריבר חלק שיער (Flat-Coated Retriever)
סטר אירי

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן