משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

רטריבר חלק שיער (Flat-Coated Retriever)

תוכן עניינים

במאמר זה, אנו מתעמקים בעולמו של רטריבר חלק שיער, גזע כלבים הידוע באנרגיה ובאינטליגנציה שלו.
אנו חוקרים לא רק את ההיסטוריה והמאפיינים של הגזע, אלא גם את הדקויות של איך לגדל ולטפל בכלבים האלה. מאמר זה שופך אור על בעיות בריאות נפוצות ואופן הטיפול, יחד עם מדריך מקיף על הצרכים התזונתיים שלהם.

רטריבר חלק שיער: סקירה כללית

רטריבר חלק שיער הוא גזע כלבים מקסים ואנרגטי הידוע באישיותו הידידותית. עם הפרווה השחורה הייחודית, הגוף המלוטש והעיניים המיוחדות שלהם, קשה שלא להתאהב בכלבים החביבים האלה.
במקור הם גודלו באנגליה ככלבי ציד רב-תכליתי, הם מוערכים כיום כחיות מחמד משפחתיות ומצטיינים בפעילויות שונות כגון ציות, זריזות ואפילו עבודה טיפולית.

תוחלת חיים: 8-14 שנים
משקל: 25-36 ק"ג, גובה: 56-62 ס"מ

חברותיים ואנרגטים

אחד המאפיינים הבולטים ביותר של רטריבר שטוח מצופה הוא האופי המאושר שלו. הם חברותיים להפליא ומסתדרים היטב עם אנשים בכל הגילאים, כולל ילדים וחיות מחמד אחרות. ההתנהגות השובבה והחיבה שלהם הופכת אותם לתענוג בבית והאנרגיה חסרת הגבולות שלהם מבטיחה שלעולם לא יהיה רגע משעמם כשהם בסביבה.

טובים לאילוף וחכמים

בנוסף לאופי הידידותי שלהם, הם חכמים ובעלי יכולת אימון גבוהה. הם משגשגים בגירוי מנטלי ונהנים ללמוד טריקים ומשימות חדשות. האינטליגנציה שלהם, בשילוב הלהיטות שלהם לרצות, הופכת אותם למועמדים מצוינים לאילוף ותחרות בענפי ספורט כלבים שונים.

גידול וטיפול ברטריבר חלק השיער שלך – מה זה כולל?

גידול וטיפול ברטריבר דורשים התייחסות מדוקדקת ומסירות. בכל הנוגע לגידול, חשוב לעבוד עם מגדלים בעלי מוניטין שמתעדפים את הבריאות והמזג של הכלבים. מגדלים אחראיים עורכים בדיקות בריאות כדי להבטיח שלגורים יש את הסיכוי הטוב ביותר להיות חופשיים ממחלות תורשתיות. הם גם מספקים סביבה אוהבת ומטפחת עבור הגורים בשלבי חייהם הראשונים.

שגרה מסודרת

ברגע שאתה מביא אותו הביתה, חשוב לבסס שגרה ולספק להם טיפול הולם. זה כולל פעילות גופנית סדירה כדי לשמור על כושר גופני וגירוי נפשי. טיולים יומיומיים, זמן משחק וצעצועים אינטראקטיביים מועילים לרווחתם הכללית. בנוסף, עיסוק באימונים יעזור להם לפתח נימוסים טובים וצייתנות.

טיפוח והיגיינה

טיפוח הוא היבט חשוב נוסף בטיפול ברטריבר חלק שיער. הפרווה היפה שלהם דורשת הברשה קבועה כדי למנוע סבכים ולשמור על המראה הטוב ביותר. יש לעשות מקלחת בעת הצורך, תוך שימוש במוצרים ידידותיים לכלבים כדי לשמור על השמנים הטבעיים של הפרווה שלהם. בדיקת האוזניים שלהם באופן קבוע ושמירה על נקיון מסייעת במניעת זיהומים.

תזונה מאוזנת

תזונה נכונה חיונית לבריאות ואריכות החיים של הרטריבר השטוח שלך. מתן תזונה מאוזנת העונה על הצרכים התזונתיים שלהם היא חיונית. התייעץ עם הווטרינר שלך כדי לקבוע את סוג וכמות המזון הטובים ביותר עבור הכלב שלך על סמך גילו, משקלו ורמת הפעילות שלו. חשוב גם לעקוב אחר משקלם ולהתאים את צריכת המזון שלהם בהתאם כדי למנוע השמנת יתר. הקפידו על אוכל לכלבים איכותי שיבטיח בריאות ואריכות חיים.

חששות בריאותיים: עם בעיות יכולים רטריברים קצרי שיער להתמודד?

הם בדרך כלל גזע בריא, אבל כמו כל גזע כלבים אחר, הם יכולים להיות מועדים לבעיות בריאותיים מסוימים. חשוב לבעלים פוטנציאליים להיות מודעים לנושאים אלה ולנקוט באמצעים מתאימים כדי להבטיח את שלומם של חבריהם הפרוותיים.

להלן כמה בעיות בריאותיות נפוצות שעומדות בפני גזע זה:

  • סרטן: למרבה הצער, סרטן מהווה דאגה משמעותית לגזע זה. לגזע זה סיכון גבוה יותר לפתח סוגים שונים של סרטן אצל כלבים, כולל המנגיוסרקומה, אוסטאוסרקומה וגידולי תאי פיטום. בדיקות וטרינריות סדירות וגילוי מוקדם הם חיוניים בניהול וטיפול בסרטן.
  • דיספלזיה של מפרק הירך: זהו מצב אורטופדי שכיח אצל גזעי כלבים גדולים רבים. זה מתרחש כאשר מפרק הירך אינו מתפתח כראוי, מה שמוביל לאי נוחות ובעיות ניידות. פעילות גופנית סדירה, תזונה בריאה ושמירה על משקל תקין יכולים לעזור להפחית את הסיכון לדיספלזיה של מפרק הירך.
  • ניוון רשתית מתקדם (PRA): PRA היא מחלת עיניים תורשתית הגורמת לניוון הדרגתי של הרשתית. מה שמוביל לאובדן ראייה ובסופו של דבר לעיוורון. בדיקות עיניים סדירות על ידי רופא עיניים וטרינרי יכולות לסייע באיתור PRA בשלב מוקדם, ולאפשר ניהול וטיפול מתאימים.

  • רטריברים עשויים להיות גם מועדים לבעיות בריאות אחרות כמו אפילפסיה, תת פעילות של בלוטת התריס והפרעות אוטואימוניות. חיוני לבחור במגדל בעל מוניטין שעורך בדיקות בריאות לכלבי הגידול שלו כדי למזער את הסיכון לתנאים תורשתיים אלה.

התזונה הנכונה לרטריבר בריא – מה עליהם לאכול?

תזונה נכונה משחקת תפקיד חיוני בשמירה על הבריאות והחיוניות של רטריבר חלק שיער. כלבים אנרגטיים אלו דורשים תזונה מאוזנת העונה על הצרכים התזונתיים שלהם. הנה כמה שיקולים מרכזיים :

בשר אמיתי

ראשית, ודא שהתזונה שלהם עשירה בחלבון איכותי. חלבון חיוני לפיתוח השריר ולצמיחה הכללית. חפש מזון לכלבים שמפרט בשר אמיתי כמרכיב העיקרי, כגון עוף, בקר או דגים. הימנע ממוצרים המכילים עודף חומרי מילוי או תוצרי לוואי.

מזון שמיועד לגזעים פעילים

בשלב הבא, יש להם רמת אנרגיה בינונית עד גבוהה. ולכן הם דורשים דיאטה שמספקת קלוריות מספקות. בחר מזון לכלבים שנוסח במיוחד עבור גזעים פעילים או שקול להתייעץ עם וטרינר כדי לקבוע את צריכת הקלוריות המתאימה לגיל, גודלו ורמת הפעילות של הכלב שלך.

תזונה נוספת

בנוסף לחלבון ולקלוריות, התזונה צריכה לכלול גם איזון של פחמימות, שומנים בריאים, ויטמינים ומינרלים. דגנים מלאים, כגון אורז חום או שיבולת שועל, יכולים לספק מקור טוב לפחמימות. שומנים בריאים, כמו חומצות שומן אומגה 3 המצויות בשמן דגים, מקדמים פרווה ועור בריאים.

מעקב ומתן אוכלים מתאימים

הימנע מהאכלה בכמויות מוגזמות של פינוקים או שאריות שולחן. מכיוון שהדבר עלול להוביל להשמנה ולבעיות בריאותיות אחרות. הקפידו על לוח הזמנים של האכלה קבוע ועקבו אחר משקלם כדי להבטיח שהם שומרים על מצב גוף בריא.

פשוט מים

ספק תמיד מים טריים לכלב שלך לאורך היום כדי לשמור על כמות הנוזלים הרצויה. זכור להתייעץ עם הווטרינר שלך לקבלת המלצות תזונתיות ספציפיות המותאמות לצרכיו האישיים של הרטריבר השטוח שלך.

לסיכום

רטריבר חלק שיער הוא גזע יוצא דופן המהווה חיית מחמד משפחתית נהדרת. הטיפול בהם הוא תהליך מעורב הדורש ידע על הצרכים הבריאותיים והתזונתיים שלהם. עם הטיפול והחיבה הנכונים, כלבים אלה בטוח יביאו שמחה לכל בית.

כתבות נוספות

איך דואגים לבריאות ואורך חיים של הכלב שלנו
חולמים לגדל דג דיסקוס? הנה כל מה שכדאי לכם לדעת
אילוף כלבים עם מנוחי לוי \ מאלף מקצועי
אקיטה אינו

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן