משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

סטר אירי

תוכן עניינים

להאזנה למאמר

הצצה רחבה לתוך עולמו של הסטר האירי, הידוע גם בשם הסטר האדום. גזע כלבים הידוע בקסמו, באינטליגנציה ובמעיל האדום הייחודי שלו. פוסט זה בבלוג מכסה את כל מה שאתה צריך לדעת על גזע זה. מההיסטוריה שלו ומאפייני המפתח שלו ועד לבעיות בריאות פוטנציאליות שלו, צרכי התזונה ודרישות הטיפוח שלו.

היסטוריית הגזע סטר אירי

הסטר האירי (irish setter), הידוע גם בשם הסטר האדום, הוא גזע שמוצאו מאירלנד. עם המעיל האדום המהמם והמראה החינני שלו, הוא הפך לאהוב בקרב חובבי כלבים ברחבי העולם. אבל מה הסיפור מאחורי הגזע המפואר הזה?

האגדה מספרת שהסטר האירי פותח על ידי הצלבה של מספר גזעים: כולל ספנייל מים אירי, טרייר אירי וכן אירי פוינטר. המטרה הייתה ליצור כלב ציד רב-תכליתי שיוכל להצטיין הן בציד על הקרקע והן בציד עופות מים. גידול סלקטיבי זה הביא לסטר האירי האלגנטי והאתלטי שאנו מכירים כיום.

סטר אירים גדלו במקור בגלל כישורי הציד שלהם. אך, הם צברו במהירות פופולריות ככלבי לוויה בשל אופיים הידידותי והיוצא. הם ידועים באנרגיה חסרת הגבולות שלהם ובאהבתם לפעילויות חוצות. מה שהופך אותם למתאימים באופן מושלם למשפחות פעילות או יחידים שנהנים מהליכות ארוכות, טיולים או אפילו השתתפות בספורט כלבים.

בנוסף לתכונות הפיזיות שלהם, הסטר האירי ידוע גם באינטליגנציה וביכולת האימון שלו. הם מגיבים מאוד לשיטות אימון חיזוק חיובי ומשגשגים כאשר מקבלים גירוי מנטלי ומשימות לביצוע. גזע זה ידוע בלהיטותו לרצות את בעליו, מה שהופך אותו לשמחה להתאמן ולעבוד איתו.

כלב סטר אירי

מאפייני הגזע סטר אירי

הסטר האירי הוא ללא ספק גזע מדהים עם המעיל האדום התוסס שלו. עם זאת, יש כל כך הרבה יותר בגזע הזה מאשר רק המראה שלו. בואו נעמיק בכמה מהמאפיינים המרכזיים שהופכים את הסטר האירי לבולט:

  • טמפרמנט:
    סטרים אירים ידועים באופיים הידידותי והמוחצן. הם חיות חברתיות ומשגשגים על ידידות אנושית. לעתים קרובות הם מתוארים כבעלי מזל ובעלי נטייה טבעית לברך את כל מי שהם פוגשים בזנב מכשכש. גזע זה נוטה להסתדר היטב עם כלבים אחרים ובדרך כלל עדין וחיבה כלפי ילדים.
  • צרכי אנרגיה ופעילות גופנית:
    סטר אירי הם כלבים בעלי אנרגיה גבוהה הדורשים פעילות גופנית סדירה כדי לשמור עליהם מאושרים ובריאים. יש להם דחף טרף חזק ואוהבים לרוץ ולחקור. טיולים יומיומיים, ריצות וזמן משחק באזור מגודר מאובטח חיוניים כדי לענות על צורכי הפעילות הגופנית שלהם. מעורבותם בפעילויות כגון זריזות, כדור או אימון צייתנות יכול גם לעזור לשמור על גירוי מוחותיהם.
  • אינטליגנציה ויכולת אימון:
    סטר אירים הם כלבים אינטליגנטים אשר להוטים לרצות את בעליהם. הם מגיבים היטב לשיטות אימון חיזוק חיוביות ונהנים ללמוד טריקים ופקודות חדשות. עם זאת, הם יכולים להיות חושבים עצמאיים לפעמים. ולכן, אימון עקבי עם סבלנות ותקיפות הוא המפתח. חיברות ואימונים מוקדמים חשובים כדי להבטיח שהם יגדלו לכלבים בוגרים מעוגלים וצייתנים.

בעיות בריאות נפוצות אצל סטרים איריים

כמו כל גזע כלבים, סטר אירי נוטה לבעיות בריאותיות מסוימות שעל בעלים פוטנציאליים להיות מודעים להן. חשוב להבין את התנאים הללו כדי לספק את הטיפול הטוב ביותר עבור חברך הפרוותי.

להלן כמה בעיות בריאותיות נפוצות שעומדות בפני סטרים אירים:

  • דיספלזיה בירך – אחד החששות העיקריים אצל סטרים איריים. זהו מצב גנטי שבו מפרק הירך אינו מתפתח כראוי, גורם לכאב ולקושי בתנועה. פעילות גופנית סדירה ושמירה על משקל בריא יכולים לעזור להפחית את הסיכון לדיספלזיה של מפרק הירך.
  • ניוון רשתית פרוגרסיבי (PRA) – מצב נוסף שצריך להיזהר ממנו, משפיע על הראייה של הכלב ועלול להוביל לעיוורון. בדיקות עיניים סדירות עם וטרינר הן חיוניות כדי לזהות כל סימן של PRA בשלב מוקדם.
  • נפיחות, או התרחבות קיבה-וולוולוס (GDV)– מצב חמור שיכול להשפיע על גזעים בעלי חזה עמוק כמו הסטר האירי. זהו מצב חירום מסכן חיים שבו הבטן מתפתלת, מנתקת את אספקת הדם. האכלה של ארוחות קטנות יותר לאורך היום והימנעות מפעילות גופנית מיד לאחר הארוחות יכולה לסייע במניעת נפיחות.
  • אלרגיות -כולל אלרגיות למזון ואלרגיות סביבתיות. אלה יכולים להתבטא כגירויים בעור, גירוד מוגזם ודלקות אוזניים. זיהוי והימנעות מטריגרים, כגון מרכיבים ספציפיים בתזונה שלהם או אלרגנים סביבתיים, יכולים לסייע בניהול אלרגיות אלו ביעילות.
  • בעלי נטייה לסוגים מסוימים של סרטן– כולל המנגיוסרקומה ולימפומה. בדיקות סדירות עם וטרינר, יחד עם מודעות לכל גושים או בליטות חריגות, הן חיוניות לגילוי מוקדם ולטיפול במחלות סרטן אצל כלבים.

תזונה מומלצת לכלבים מגזע סטר אירי

לסטרים איריים יש רמות אנרגיה בינוניות עד גבוהות ודורשים פעילות גופנית סדירה כדי לשמור על אושר ובריאות. טיול או ריצה יומית, יחד עם זמן משחק בחצר מגודרת מאובטחת, חיוניים לרווחתם הפיזית והנפשית. הם גם משגשגים בפעילויות המעוררות את האינסטינקטים הטבעיים שלהם, כמו אחזור או השתתפות בספורט כלבים כמו אימון זריזות או צייתנות.

כשזה מגיע לתזונה שלהם, לסטרים האיריים אין דרישות תזונתיות ספציפיות. עם זאת, חשוב לספק להם תזונה מאוזנת ומזינה כדי לתמוך באורח החיים הפעיל שלהם. מומלץ מזון לכלבים איכותי המתאים לגילם, גודלם ורמת הפעילות שלהם. עדיף להתייעץ עם וטרינר כדי לקבוע את גודל המנות ואת לוח הזמנים הנכונים עבור הסטר האירי שלך.

ידוע כי לסטרים איריים יש תיאבון. ולכן, חיוני לעקוב אחר צריכת המזון שלהם ולהימנע מהאכלת יתר. זאת מכיוון שהם עלולים להיות מועדים לעלייה במשקל. השמנת יתר עלולה להוביל לבעיות בריאותיות שונות, כולל בעיות מפרקים וירידה באיכות החיים הכללית. שקילה קבועה והתאמת גודל המנות בהתאם יכולים לעזור לשמור על משקל בריא עבור הסטר האירי שלך.

בנוסף לשגרת הפעילות הגופנית הקבועה שלהם, גירוי מנטלי חשוב עבור סטרים אירים. צעצועים לכלבים ,צעצועי פאזל, משחקים אינטראקטיביים והדרכות יכולים לעזור לשמור על דעתם חדה ולמנוע שעמום. גזע זה משגשג על ידידות אנושית ונהנה להיכלל בפעילויות היומיומיות. כך ששילובם בטיולים משפחתיים או בטיולים לפארקים ידידותיים לכלבים יכול להעשיר עוד יותר את חייהם.

לסיכום,

הסטר האירי הוא גזע נפלא וכריזמטי. הם כלבים אינטליגנטים, ידידותיים ואנרגטיים, מושלמים למשפחות שאוהבות פעילויות חוצות. עם טיפול נכון, תזונה מאוזנת, פעילות גופנית סדירה והרבה אהבה, סטר אירי יכול להיות בן לוויה הנאמן שלך במשך שנים רבות. עם זאת, בעלים פוטנציאליים צריכים להיות מודעים לבעיות הבריאות של הגזע ולצרכי הטיפוח. מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח להתאים לכלב שלכם את הציוד המתאים ביותר עבורו.

כתבות נוספות

שיצו – גזע כלבים
סוגי ציפורים לגידול ביתי – כמה זנים ששווה להכיר וטיפים לגידול 
Natural & Delicious נטורל אנד דלישס
האם כלבים יכולים לתרום דם (האם גם הכלב שלי יכול) ?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן