משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

עיקור חתולים-למה חשוב לסרס חתולים?

תוכן עניינים

סירוס ועיקור של חתולים הן פעולות שלהן יתרונות רבים עבור החתולים וגם עבורינו, בני האדם שמגדלים אותם. מעבר לעובדה שנכון לעכשיו אין מספיק בתים לאימוץ של כל החתולים שזקוקים לבית. אין צורך כרגע בעוד גורים חסרי בית. לצעד הזה יש יתרונות רבים שמשפיעים על חיי היומיום שלנו ושל החתול. 

אז למה חשוב כל כך לעשות את זה, מתי זה הזמן הנכון ללכת על זה ולמה לצפות אחרי התהליך? הנה כל מה שחשוב לדעת בנושא. 

היתרונות של עיקור וסירוס חתולים

  • מניעת מחלות: עיקור נקבות לפני תקופת הייחום הראשונה מפחית בצורה דרמטית את הסיכון לסרטן צוואר הרחם וסרטן השחלות. בנוסף, בגלל שהסרת השחלה מפחיתה משמעותית את ייצור ההורמונים המעודדים היווצרות גידולים, פוחת משמעותית גם הסיכון ללקות בסרטן. 
  • פחות קרבות: זכרים שלא עברו סירוס יחפשו באופן פעיל חתולים המאיימים כביכול על הטריטוריה שלהם. בגלל זה, שני זכרים לא מעוקרים באותו הבית זה הרבה פעמים מתכון לצרות. במיוחד אם יש בסביבה נקבה מיוחדת. על הדרך, פחות קרבות זה גם סיכון קטן יותר למחלות חתולים שעוברות בנשיכה כמו לוקמיה או איידס של חתולים. 
  • פחות סיכון לשיטוט ובריחה מהבית: נקבות שנכנסות לתקופת הייחום מחפשות באופן אינסטינקטיבי בן זוג. הרבה חתולות ינסו לברוח בתקופה הזו בכל פעם שרק תינתן להן ההזדמנות. זה נכון גם לגבי הזכרים כמובן שיבקשו לצאת בכל פעם שיריחו נקבה מיוחמת בסביבה. המשמעות היא יותר סכנה של קרבות, דריסות, פציעות ושאר דברים לא נחמדים שכאלו. עיקור וסירוס ינטרלו את הדרייב הזה אצלם וישאירו אותם קרובים אליכם. 
  • בית יותר נקי: זכרים לא מסורסים חשים דחף גדול לסמן את הטריטוריה שלהם בבית באמצעות השתן שלהם. הם יעשו זאת הרבה פעמים על חשבון צרכים בארגז חול לחתול. פעולת הסירוס תנטרל גם את הדחף הזה. גם במקרים בהם החתול בכל זאת יעשה זאת, הריח יהיה הרבה פחות חריף ולא נעים. 

מתי כדאי לסרס/לעקר חתול?

במרבית המקרים סירוס ועיקור חתולים אלו דברים שכדאי לעשות סביב הבשלות המינית של החתול/ה. חשוב להתייעץ עם הוטרינר שימליץ על הזמן הטוב ביותר במקרה שלכם באופן ספציפי. 

איך זה עובד ולמה עליי לצפות?

תהליכי העיקור והסירוס נעשים במרפאה הוטרינרית תחת הרדמה כללית. הוטרינר שלכם יסביר לכם את התהליך באופן מפורט וייתן דגשים להכנה לטיפול ולהתאוששות שלאחריו. בגדול צריך להיות מוכנים לצום החל מהלילה שלפני הטיפול ובדרך כלל נידרש להגיע בזמן ספציפי. 

החתול כאמור לא מרגיש כלום במהלך הטיפול. אצל הזכרים נעשה חתך קטן בשק האשכים והאשכים מוסרים. את החתך תופרים עם חתכים שנמסים מעצמם עם הזמן או סוגרים עם דבק רפואי מיוחד. ברוב המקרים, למעט סיבוכים מיוחדים ונדירים, חתולים זכרים יכולים לחזור הביתה כבר באותו היום של ההליך. 

אצל הנקבות החתך שנעשה להסרת השחלות ו/או הרחם הוא גדול יותר. בגלל שהוא קצת מורכב ורציני יותר, רוב הוטרינרים ישאירו אותן להשגחה במשך הלילה לפני השחרור. חלק מהוטרינרים ישחררו את החתולים עם קונוס לצוואר שימנע מהם לגרד וללקק את הפצע. בדרך כלל אין צורך בשימוש בתרופות מיוחדות אחרי ההליך (במקסימום משחה למניעת זיהום) ולאחריו יזמין אותנו הוטרינר לביקורת וחשוב שנגיע אליה בזמן. 

האם לאחר העיקורהחתול שלי יהיה שונה מבדרך כלל?

ממש לא, התהליך לא משפיע על האופי וההתנהגות של החתולים שלכם. לאחר ההתאוששות ממנו אלו יהיו אותם חתולים מוכרים שאתם אוהבים. 

במה להאכיל את החתולים אחרי ההליך?

אין אוכל לחתולים מיוחד שצריך לתת אחרי ההליך. אבל כן יש מקרים בהם עיקור או סירוס יגרמו לחתולים לעלות במשקל. עלייה במשקל אצל חתולים היא מסוכנת, לכן חשוב למנוע אותה ומומלץ לבחור מזון רפואי לבעיות השמנה, המיועד במיוחד לשמירה על המשקל, לפחות עד חזרה למשקל תקין. 

באתר תוכלו למצוא מגוון סוגים של אוכל רפואי לחתולים מתאים למצבים האלו. כמו כן ציוד לחתולים הכולל שלל אביזרים ומוצרים משלימים שיעזרו אחרי ההליך. אם אתם רוצים לקבל עוד מידע בנושא ולהתייעץ לגבי המוצרים השונים, צרו קשר בכל שלב!

כתבות נוספות

קוקר ספניאל
גינות כלבים שחייבים להכיר
ראו הוזהרתם: 10 צמחים רעילים לכלבים שכדאי להרחיק מהחברים שלנו
רטריבר חלק שיער (Flat-Coated Retriever)

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן