משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

שנאוצר מיניאטורי: הכל על גזע הכלבים

תוכן עניינים

השנאוצר המיניאטורי הוא גזע כלבי טרייר קטן מגרמניה, עם פרווה באורך בינוני שאינו מנשיר הרבה, זקן וגבות עבותים ומבנה מרובע. הם כלבים קטנים ויציבים. הם יכולים להסתגל למגורים בדירה או להסתובב בחווה. ובדרך כלל הם מאוד ערניים ומשפחתיים. למידע נרחב יותר על הגזע, המשך לקרוא כאן במאמר.

מאפיינים של שנאוצר מיניאטורי

לשנאוצים מיניאטוריים יש בדרך כלל מזג קליל ועירני. הם נוטים להיות קולניים למדי ומהווים כלבי שמירה טובים. בדרך כלל יש להם אישיות מאוד חיבה ונהנים מזמן משחק.

היסטוריית הגזע

השנאוצר הסטנדרטי מתחקה אחר שורשיו למאה ה-15 בגרמניה. הם היו כלבי עבודה חסונים בחוות ששימשו להגנת רכוש, סיוע ברעיית בעלי חיים, הדברת שרצים ועוד. 

ואז, בסוף המאה ה-19, חקלאים רצו כלב קטן יותר שיוכל לצוד שרצים. מלבד השנאוצר הסטנדרטי, הפודל והאפנפינשר נכנסו לתמונה גם המיני שנאוצר. השילוב של גזעים אלו הפך את המיני שנאוצר לידידותי ולהוט לרצות יותר מכלבים רבים אחרים בקבוצת הטרייר.

כך, שנאוצר הקטן תפס במהירות ככלב לוויה חביב. השחקן מרי טיילר מור, הפוליטיקאים אליזבת' ובוב דול, אמן הלחימה/שחקן ברוס לי, ודמויות מפורסמות אחרות היו בעלי מיני שנאוצר. המועדון האמריקאי לכלבנות זיהה לראשונה את הגזע בשנת 1926.

טיפוח שנאוצר מיניאטורי

שנאוצר מיניאטורי

שנאוצרים זעירים זקוקים לכמות מתונה של פעילות גופנית בכל יום. הם צריכים לקבל הכשרה וסוציאליזציה מגיל צעיר. בנוסף, הפרווה שלהם זקוקה לטיפוח קבוע.

תרגול

שנאוצר מיניאטורי הוא לא בטטת כורסה. הכלבים הקטנים האלה צריכים להתאמן לפחות שעה ביום, בהליכה, ריצה, ריצה חופשית באזור מגודר, משחקי אחזור ועוד. צעצועים לכלבים כמו פאזל יכולים גם לספק לכלבים החכמים הללו גירוי מנטלי. ספורט כלבים יכול לאתגר אותם גם נפשית וגם פיזית. 

הקפד תמיד להחזיק את המיני שנאוצר שלך ברצועה לכלב או בשטח מגודר כאשר אתה מתאמן בחוץ. דחף הטרף החזק של הגזע יכול לגרום לו לרוץ רחוק ואולי להיאבד כאשר ניתנת לו ההזדמנות.

טיפוח

לשנאוצר המיניאטורי שכבה כפולה המורכבת ממעיל עליון חוטי ומעל תחתון רך. זה לא מוריד הרבה, אבל יש להבריש ולקצץ אותו באופן קבוע. צחצוח יומי מהיר מומלץ כדי להסיר כל פרווה רפויה ולמנוע סבכים. לאחר מכן, רוב הבעלים בוחרים לקחת את הכלב שלהם למספרה כל חודש עד חודשיים כדי לגזוז את הפרווה, אם כי אתה גם יכול ללמוד לעשות זאת בבית.

עשה אמבטיה בערך כל חודש, תלוי עד כמה הכלב שלך מתלכלך. בדוק את אוזני הכלב שלך לפחות מדי שבוע עבור הצטברות שעווה וחריגות. ותראה אם ​​זה צריך לקצץ ציפורניים בערך כל חודש גם כן. כמו כן, תכננו לצחצח שיניים מדי יום.

הַדְרָכָה

הכשרה וסוציאליזציה נכונה הם שניהם חיוניים עבור שנאוצר זעיר שמח ומותאם היטב. התחל מגיל צעיר ככל האפשר כדי למנוע היווצרות הרגלים רעים. הגזע בדרך כלל לומד מהר, אך בשל האינטליגנציה הגבוהה שלו הוא יכול להשתעמם באימון חוזר. לכן, חשוב לשמור על אימונים מהנים, תוך שימוש בשיטות חיזוק חיוביות.

שאפו לחשוף את הכלב שלכם מגיל צעיר לאנשים שונים, לכלבים אחרים ולמקומות שונים. מיני שנאוצרים בדרך כלל פתוחים באופן בינוני לפגוש זרים וכלבים אחרים. אבל בגלל דחף הטרף שלהם, ייתכן שהם לא יוכלו לחיות בשלום עם חיות מחמד ביתיות קטנות יותר, כמו מכרסמים.

יתר על כן, שימו לב שלגזע זה יש נטייה להיות קולני למדי לפעמים. לכן חשוב להתחיל לעבוד על בקרת נביחות מוקדם כדי למנוע נביחות בעייתיות.

בעיות בריאות נפוצות

השנאוצר המיניאטורי בסך הכל בריא. אך הגזע נוטה לכמה בעיות בריאות תורשתיות, כולל:

  • קטרקט
  • היפרליפידמיה
  • דלקת הלבלב
  • שאנטים לכבד
  • אבנים בדרכי השתן

דיאטה ותזונה

הקפידו תמיד על מים מתוקים לשנאוצר המיניאטורי שלכם. האכל אותו באוכל לכלבים איכותי ומאוזן מבחינה תזונתית. זה אופייני להאכיל שתי ארוחות מדודות ביום. אבל אתה צריך לדון הן בכמות והן בסוג הדיאטה עם הווטרינר שלך כדי לוודא שאתה עונה על הצרכים האישיים של הכלב. כמו כן, הקפידו על כמות חטיפים לכלבים ומזון נוסף כדי למנוע אכילת יתר.

מכיוון ששנאוצים זעירים נוטים לרמות שומן גבוהות (היפרליפידמיה), חלקם עשויים להזדקק לתזונה מיוחדת כדי לסייע בניהול השומנים שלהם. הוטרינר יוכל להמליץ על אוכל רפואי לכלבים.

היכן לאמץ או לקנות שנאוצר מיניאטורי

המיני שנאוצר הוא גזע פופולרי למדי, ולכן כדאי לבדוק בתי מחסה מקומיים לבעלי חיים וקבוצות הצלה ספציפיות לגזע לכלב הזקוק לבית. אם אתם מחפשים גור ממגדל בעל מוניטין, צפו לשלם בסביבות 1500 עד 9000 שקלים בממוצע, אם כי זה יכול להשתנות מאוד.

כתבות נוספות

נשיכת כלב: מה לעשות כשזה קורה ומתי זה עלול להיות מסוכן?
אוכל של תינוקות לכלבים: רעיון טוב או עדיף שלא?
פוינטר גרמני קצר שיער
הכלב שלי רזה ואוכל הרבה- מה עושים?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן