משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

כלב איירדייל טרייר (Airedale Terrier)

תוכן עניינים

גזע כלבים המכונה לעתים קרובות "מלך הטריירים". האיירדייל טרייר הוא גזע ייחודי, מלא אופי וידוע בכישורים הרב-תכליתיים שלו. מההיסטוריה שלהם ומאפייני הגזע שלהם לבעיות הבריאות והצרכים התזונתיים שלהם, פוסט זה מספק מדריך מקיף להכרת הגזע המדהים הזה.

כלב איירדייל טרייר

סקירה כללית

האיירדייל טרייר, הוא גזע שמשדר ביטחון עצמי, אינטליגנציה וקסם. עם מבנה גוף חזק ושרירי, כלבים אלו ידועים במראה המובהק שלהם, המאופיין בפרווה חוטית ודחוסה המגיע בגוונים שזופים ושחורים. גובהו בסביבות 58.4 ס"מ ומשקלו בין 20.4 ל-31.7 קילו. האיירדייל טרייר הוא גזע בגודל בינוני המושך תשומת לב בכל מקום שהוא הולך.

מתחת למראה החיצוני המלכותי שלהם, לאיירדייל יש אופי שובב ואנרגטי. הם ידועים בנאמנותם וחיבתם כלפי משפחותיהם, מה שהופך אותם לבני לוויה ולכלבי שמירה מצוינים. כלבים אינטליגנטים אלה דורשים גירוי נפשי ופיזי כדי לשגשג, ולכן עיסוקם בפעילויות אינטראקטיביות ומתן פעילות גופנית סדירה היא חיונית.

לאיירדייל טרייר יש היסטוריה עשירה ככלבי עבודה. במקור גדלו באנגליה, הם שימשו ככלבי ציד מגוונים למשחקים שונים, כולל לוטרות וחולדות. עם הזמן, הם גם הוכיחו את עצמם ככלבי משטרה וצבא יוצאי דופן בשל האינטליגנציה ויכולת האילוף שלהם. כיום, הם נשמרים בעיקר כחיות מחמד אהובות, אבל האינסטינקטים הטבעיים והדחף לעבודה עדיין פועלים.

למרות האופי החזק שלהם, איירידיל טרייר אינם חפים מדאגותיהם הבריאותיות. כמו רוב הגזעים, הם יכולים להיות מועדים לתנאים גנטיים מסוימים. כולל דיספלזיה של מפרק הירך, תת פעילות של בלוטת התריס ואלרגיות. בדיקות וטרינריות סדירות ותזונה מאוזנת יכולים לעזור להבטיח את רווחתם הכללית. עם טיפול ותשומת לב נאותים, הם יכולים לחיות חיים ארוכים ובריאים, להביא שמחה וחברות למשפחותיהם במשך שנים רבות.

בעיות בריאותיות נפוצות

לאיירדייל טרייר, כמו כל גזע אחר, עלול להיות מועד לבעיות בריאותיות מסוימות. חשוב לבעלים פוטנציאליים להיות מודעים לתנאים הללו כדי לספק את הטיפול הטוב ביותר לבני לוויתם הפרוותיים. להלן שלושה חששות בריאותיים נפוצים שאיירדייל טרייר עלולים להתמודד איתם:

דיספלזיה בירך

דיספלזיה בירך היא מצב גנטי המשפיע על מפרקי הירך. זה מתרחש כאשר שקע הירך ועצם הירך אינם מתאימים זה לזה כראוי, מה שמוביל לאי נוחות, כאב, ובסופו של דבר דלקת פרקים. האיירדייל טרייר עלולים להיות רגישים לדיספלזיה של מפרק הירך. לכן חשוב לוודא שהם מקבלים בדיקות וטרינריות קבועות ופעילות גופנית מתאימה כדי לשמור על בריאות המפרקים שלהם.

היפותירואידיזם

היפותירואידיזם הוא מצב המתרחש כאשר בלוטת התריס אינה מייצרת מספיק הורמון בלוטת התריס. זה יכול להשפיע על חילוף החומרים של הכלב, מה שמוביל לעלייה במשקל, עייפות ובעיות עור. בדיקות דם סדירות יכולות לסייע בזיהוי מוקדם של תת פעילות בלוטת התריס. ועם טיפול תרופתי מתאים ותזונה מאוזנת, האיירדייל טרייר יכולים לחיות חיים בריאים ופעילים.

אלרגיות

ידוע כי האיירדייל טרייר נוטים לאלרגיות, היכולות להתבטא בגירויים בעור, גירוד ובעיות עיכול. אלרגיות אלו יכולות להיגרם מגורמים שונים, כולל מזון, אלרגנים סביבתיים, או אפילו פרעושים. זיהוי וחיסול האלרגן יכול לעזור בניהול התסמינים. ובמקרים חמורים, וטרינר עשוי להמליץ על בדיקות אלרגיה או דיאטה מיוחדת כדי להקל על אי הנוחות.

כלב איירדייל טרייר

התזונה האידיאלית של איירדייל טרייר

האכלת האיירדייל טרייר שלך בתזונה מזינה ומאוזנת חיונית לבריאותם ולרווחתם הכללית. כגזע בינוני, הם דורשים תזונה המספקת להם את החומרים המזינים הדרושים כדי לתמוך ברמות האנרגיה שלהם ולשמור על משקל בריא.

שיקולים חשובים בכל הנוגע לתזונה שלהם:

  • בראש ובראשונה, מזון לכלבים איכותי צריך להיות הבסיס לתזונה שלהם. חפשו מותגים שמפרטים בשר כמרכיב העיקרי, הימנעו מאלה המכילים חומרי מילוי או תוספים מלאכותיים. לאיירדייל טרייר רצוי שילוב מאוזן של חלבון, שומנים בריאים ופחמימות.
  • אלרגיות -חשוב לציין כי גזע כלבים זה יכול להיות מועד לאלרגיות או רגישויות למזון. ולכן חיוני לעקוב אחר התגובות שלהם למרכיבים מסוימים. אם אתה מבחין בסימנים כלשהם של הפרעות עיכול או גירויים בעור, התייעץ עם הווטרינר שלך כדי לקבוע אם יש צורך בהתאמה תזונתית ספציפית.
  • מים טריים צריכים תמיד להיות זמינים לאיירדייל טרייר שלך. הידרציה חיונית לבריאותם הכללית ויכולה לסייע במניעת בעיות בדרכי השתן. הקפידו למלא מחדש את קערת המים שלהם באופן קבוע ולשמור אותה נקייה.
  • כמו בכל גזע כלבים, שליטה במנות חיונית למניעת השמנת יתר. לאיירדייל טרייר יש נטייה לעלות במשקל אם מאכילים יתר על המידה או לא מספקים להם מספיק פעילות גופנית. התייעץ עם הווטרינר שלך כדי לקבוע את גודל המנה המתאים לכלב שלך על סמך גילו, משקלו ורמת הפעילות שלו.
  • בנוסף לארוחות הרגילות שלהם, מתן פינוקים בריאים יכולה להיות דרך יעילה לתגמל התנהגות טובה ולחזק את הקשר עם האיירדייל טרייר שלך. בחר חטיפים לכלבים דלים בקלוריות ועשויים עם מרכיבים טבעיים.

טיפול וטיפוח

טיפול באיירדייל טרייר שלך דורש שילוב של גירוי פיזי ונפשי, טיפוח, בדיקות וטרינריות קבועות וסוציאליזציה.

היבטים מרכזיים שיש לקחת בחשבון כשמדובר בטיפול בהם

  • פעילות גופנית היא קריטית עבור איירדייל טרייר, מכיוון שהם גזע פעיל ואנרגטי. כוונו לפחות שעה אחת של פעילות גופנית יומית, שיכולה לכלול הליכה מהירה, ריצה קלה, משחק אחזור או עיסוק באימון זריזות. מתן פעילות גופנית סדירה לא רק עוזר לשמור על כושר גופני אלא גם מגורה נפשית.
  • טיפוח הוא חלק חשוב בטיפול באיירדייל טרייר. הפרווה הקשוחה שלהם דורשת הברשה קבועה כדי למנוע התכלות וכדי לשמור עליה במיטבה. גזיזת ציפורניים, ניקוי אוזניים קבוע וכן צחצוח שיניים חיוניים גם הם להיגיינה הכללית שלהם.
  • ביקורים קבועים אצל הווטרינר הם חיוניים לשמירה על בריאותו של האיירדייל טרייר שלך. הם צריכים לקבל חיסונים שגרתיים, מניעת פרעושים וקרציות, ובדיקות סדירות כדי לזהות בעיות בריאותיות פוטנציאליות בשלב מוקדם. הווטרינר שלך עשוי גם להמליץ על אמצעי מניעה נוספים בהתבסס על הצרכים הספציפיים של חיית המחמד שלך.
  • סוציאליזציה היא היבט חשוב בטיפול באיירדייל טרייר שלך. הם ידועים באופיים הידידותי והחיבתי, אך חיבור נכון מגיל צעיר הוא חיוני כדי להבטיח שהם מתנהגים היטב ונוחים במסגרות שונות. חשפו אותם לאנשים, חיות וסביבות שונות כדי לעזור להם לפתח מיומנויות חברתיות טובות ולמנוע בעיות התנהגותיות אפשריות.

לסיכום

האיירדייל טרייר הוא גזע מלא חיים ואישיות. בעיות הבריאות שלהם ניתנות לניהול עם טיפול נכון, והם משגשגים עם תזונה מאוזנת היטב. עם הטיפול והטיפול הנכון, כלבים אלו יכולים להוות תוספת נפלאה ונאמנה לכל בית.

מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל שאלה וצוות המומחים שלנו ישמח לסייע.

כתבות נוספות

חולמים לגדל דג דיסקוס? הנה כל מה שכדאי לכם לדעת
כיצד לשנות את המזון של חיית המחמד שלך?
כל מה שצריך לדעת על אקנה חתולים
חתול בריטי קצר השיער

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן