משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

שן תחת שן: האם זה נורמלי שגורי כלבים נושכים ומה עושים?

תוכן עניינים

להאזנה למאמר

מי שעשה את הבחירה לאמץ גור כלבים יודע טוב מאד שמדובר באתגר לא קטן. תהליך החיברות של כלבלבים הוא לא תמיד פשוט ובסופו של דבר זה התפקיד שלנו ללמד אותם כל מה שהם צריכים לדעת על העולם. להראות להם מהי התנהגות רצויה ומקובלת ואיזו התנהגות היא ממש לא כזו. 

אחד האתגרים המוכרים והשגרתיים ביותר יש לומר הוא עניין הנשיכות. גורי כלבים נושכים ומכרסמים מגיל צעיר ואין משהו שהם ממש בוחלים בו, החל מחפצים שונים בבית ועד ליידים שמלטפות אותם. 

אז האם מדובר בתופעה נורמלית ושגרתית או דווקא בתופעה חריגה שחשוב למגר בהקדם? ומה אפשר לעשות כדי להפחית ולמנוע את זה לכל הפחות?

מיד נדבר על כל הדברים האלו. נזכיר שנייה לפני שכאן באתר תוכלו למצוא את כל מותגי המזון המובילים לגורי כלבים לצד ציוד נלווה איכותי, מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ בכל שלב. 

נשיכות וכרסומים אצל גורי כלבים – למה זה בכלל קורה?

אז אולי כדאי להתחיל עם החדשות הטובות – נשיכות וכרסום אצל גורי כלבים זו תופעה טבעית לחלוטין. התופעה מאפיינת פחות או יותר את כל הגורים בגילאים האלו. צריך לזכור בראש ובראשונה שהפה והשיניים של גורי כלבים זו הדרך שלהם לחקור את העולם החדש מסביבם. נשיכות זו דרך למשחק עבורם ועל הדרך זה גם עוזר להם להתמודד עם כאבים ואי נוחות שמופיעים סביב גיל חודשיים-שלושה כששיני החלב נושרות ומחליפות אותן השיניים הקבועות. עדיין – זה יכול להיות מאד לא נעים, במיוחד לאור העובדה שהם פשוט נושכים ומכרסמים כל דבר. אם זה חפצים ואם זה היד שלנו כשאנחנו מלטפים אותם. חשוב להבין אם כך שלא ממש אפשר למגר את זה לחלוטין. ברוב המקרים הם יפסיקו בעצמם סביב גיל שישה חודשים, אבל עד אז יש בהחלט דברים שנוכל לעשות כדי להפחית את התופעה וכדי לשמור על האצבעות שלנו במצב שלם. 

איך לגרום לגורים לנשוך פחות?

באופן כללי כשאנו רוצים ללמד גורים או כלבים בוגרים לגבי התנהגות רצויה ולא רצויה, עדיף להשתמש תמיד בהתניה חיובית ולא בהתניה שלילית. כלומר לעודד את הכלב כשהוא כשהוא לא נושך ולא להעניש כשהוא כן. כאשר הכלב שלכם משחק אתכם ונמנע מנשיכה – עודדו אותו עם מילה טובה, ליטוף, צעצוע או חטיף. מעבר לכך יש עוד כמה דברים שנוכל לעשות:

צעצועים ומשחקים

צעצועי נשיכה לכלבים זו דרך מצוינת לנתב את הצורך במשחק ולעיסה למקומות חיוביים. אם נצליח ללמד את הגור שלנו שאת הצעצועים לכלבים מותר ללעוס ולנשוך ואת היד לא (דרך התניה חיובית כמובן) נוכל לקבע את ההתנהגות הזו אצלו. 

עצמות וחטיפים

גם עצמות לכלבים או חטיפים לגורים זה אפיק מעולה לתעל אליו את הצורך לנשוך ולכרסם. שימו לב שיש הרבה מאד סוגים כאלו, כולל עצמות וחטיפים המכילים רכיבים תזונתיים חשובים שיהוו על הדרך השלמה תזונתית נהדרת לגורים. 

חטיף טבעי לכלב עצם בקר S
AKC סט זוג משחקי לעיסה לגורים
AKC סט זוג משחקי לעיסה לגורים

הכלב נושך? מתרחקים ומתעלמים

הגור עדיין נושך? במקום להגיב, לצעוק או להעניש – הסיתו את המבט לכיוון השני. הרחיקו את היד והתעלמו ממנו במשך מספר דקות. הרציונל כאן הוא להעביר את המסר שהתנהגות מהסוג הזה לא תזכה ביחס מכל סוג שהוא. אם תגיבו באופן שלילי אגב זה יכול לעשות את הפעולה ההפוכה ולעודד את הכלב להמשיך לנשוך וללעוס. 

יש ילדים בבית? חשוב לתווך להם את הסיטואציה

ילדים מתחת גיל עשר יתקשו להתנהג כראוי כאשר גור נושך. ככל הנראה הם יגיבו בדחיפה ורתיעה לנשיכה וכרסום, מה שכנראה יעודד אפילו יותר את ההתנהגות הזו. אז מה אפשר לעשות? כשאתם מגדלים גור בבית עם ילדים יהיה עליכם לתווך את הסיטואציה בכל החודשים הראשונים. עד שהגור מגיע לבגרות בגיל חצי שנה עד שנה פחות או יותר. 

חינוך ואילוף גורים מתחיל עם הציוד המתאים

בין אם כבר אימצתם את הגור החדש או שאתם עומדים לעשות זאת ממש בקרוב. דעו שיהיה עליכם להשקיע לא מעט בתהליך החינוך והחיברות שלו. כאן באתר תוכלו למצוא את כל הציוד שיעזור במשימה, החל ממזון איכותי לגורים וחטיפים, דרך מוצרי אילוף לכלבים כמו כלובי אילוף ועד צעצועים ומשחקים. מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ עם צוות המומחים של פטבסט בכל שלב.  למידע נוסף על גידול הגור שאימצתם – עולם הגורים.

כלוב אילוף מרשת ברזל
כלוב אילוף
ריגל הוליסטי גורים גזע גדול עוף
נאו פרש אוכל לגורי כלבים גזע קטן
נאו פרש גור גזע קטן


כתבות נוספות

מ 5 כוכבים עד ״הכל כלול״- בתי מלון לכלבים שכבשו את ישראל
להזמין טיסה לטורקיה? הסיבות והטיפול בנשירת שיער אצל חתולים
עזרה ראשונה לחיית המחמד שלך
ספינקס

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן