משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

להזמין טיסה לטורקיה? הסיבות והטיפול בנשירת שיער אצל חתולים

תוכן עניינים

האם יצא לכם להבחין לאחרונה באובדן של שיער אצל החתול החמוד שלכם? עליכם לדעת כי נשירת פרווה היא לעתים דבר נורמלי ושגרתי אצל חתולים. אך אם מדובר על כמות משמעותית בזמן קצר אז יכול להיות שיש בעיה. 

עוד לפני שנתחיל חשוב להזכיר – אם מדובר על תופעה חריגה ובטח אם ישנם תסמינים נוספים. עדיף שלא לקחת סיכון וכדאי לגשת לוטרינר בהקדם האפשרי. עם זאת במרבית המקרים זה לא כך ואפשר לנסות ולהבין בעצמנו במה מדובר ואולי אפילו לטפל בבעיה בבית. 

נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא תכשירים ועזרים לטיפול בחלק מבעיות הנשירה וכן מוצרי טיפוח לחתולים. וכעת בואו ננסה להבין לעומק את התופעה, מה הסיבות לה וכיצד ניתן לטפל. 

נשירת שיער חתולים – סיבות נפוצות

נשירת שיער חתולים עשויה להתרחש במצבים שונים וחשוב להכיר אותם:

  • אלרגיות: זוהי הסיבה העיקרית לנשירת שיער. ממש כמו בני אדם חתולים עשויים לפתח אלרגיות לדברים שונים כמו אוכל, עקיצות של טפילים, תרופות, אבק וכן הלאה. כדי להקל על גירוי בעור חתולים מגרדים את הגוף באובססיביות. מה שעשוי להביא לנשירת שיער וקרחות בפרווה בחלק מהגוף. 
  • טפילים: פרעושים, קרציות, כינים ועוד שלל טפילים שמחבבים את פרוות החתולים הם הרבה פעמים הסיבה לנשירת השיער. כשמתלווה לכך גירוד אובססיבי הסיכון כמובן עולה. 
  • זיהום תולעת הטבעת: זה אומנם נקרא תולעת אבל מדובר בכלל על זיהום פטרייתי שאחד התסמינים שלו הוא נשירת שיער. במקרים הללו יש צורך בטיפול ייעודי ויעיל לפתרון הבעיה. 
  • מתח וחרדה: חתולים הסובלים מחרדה מרבים להתגרד וללקק את הגוף. מה שיגרום הרבה פעמים לאובדן שיער. מה שמכונה על ידי מומחים לא אחת בתור אלופציה פסיכולוגית. 
  • טיפוח יתר: חתולים שמלקקים את עצמם יתר על המידה למטרת טיפוח וגורמים לנשירת שיער. 

אלו הן הסיבות הנפוצות לנשירת שיער אצל חתולים וחשוב לדעת שישנן סיבות נוספות שנחשבות לנדירות יותר. במקרים מסוימים נשירת השיער היא ביטוי למחלה כלשהי והיחלשות של המערכת החיסונית. מחלות שונות כמו סוכרת וסרטן למשל עשויות להיות הגורם לנשירה. אך במקרים הללו הנשירה לרוב היא תסמין אחד מיני רבים. בכל מקרה, אם אתם לא בטוחים מה הסיבה לנשירה וחוששים כי ישנה מחלת רקע מסוכנת. עדיף לגשת לוטרינר לייעוץ מקצועי. 

אבחון

כאשר נגיע לוטרינר עם חתול הסובל מנשירת שיער, הצעד הראשון יהיה לשאול אותנו לגבי ההיסטוריה שלו או גורמים סביבתיים שעשויים להסביר את הבעיה. השלב הבא יהיה לבחון באופן שטחי את החתול ואת הנשירה. בהרבה מקרים שתי הבדיקות הללו יספיקו כדי לאבחן את הבעיה. במקרים מורכבים יותר אפשר להיעזר בבדיקות מעבדה כגון בדיקות תרבית לזיהום פטרייתי, לקיחת דגימה מהעור, בדיקות דם ושתן, בדיקת אלרגיות וכן הלאה. 

טיפול

הטיפול ייקבע על ידי הוטרינר בהתאם למקור הבעיה. אם מדובר באלרגיות למשל הפתרון הוא הימנעות מהאלרגן. אם זהו זיהום פטרייתי ישנן תרופות מיוחדות ואם אלו הם בכלל טפילים אז ניתן לטפל בתכשירים ייעודיים. יחד עם זאת בהרבה מאד מקרים נוכל לנסות ולהקל על התופעה בעצמינו. לעיתים אף ניתן יהיה לפתור אותה לחלוטין באופן עצמאי.

איך ניתן להקל על נשירת שיער חתולים באופן עצמאי בבית?

  • הפחתת מתחים וחרדות: זוהי בהחלט סיבה נפוצה לנשירה ואם נצליח לשכך את החרדות אז נוכל להביא להקלה. אפשר לעשות זאת באמצעות צעצועים לחתולים, מתקני גירוד לחתולים ומשחקים שחתולים אוהבים. כמו כן חשוב לאתר את גורם הסטרס העיקרי ולנטרל אותו. 
  • תכשירים ביתיים: אם מדובר על גירוי כתוצאה מאלרגיה, ישנם תכשירים ביתיים שאפשר להיעזר בהם ויביאו להקלה. כמו כן אם מדובר על נשירה בגלל טפילים, שימוש בתכשירי הדברה לחתולים איכותיים יביא להקלה בהקדם והנשירה תחלוף לאחר מיגור הטפילים. 
  • הברשה וטיפוח: לעיתים קרובות הסיבה היא טיפוח יתר. חתולים שזוכים לטיפוח קבוע ובעיקר הברשות פעם-פעמיים בשבוע מרגישים פחות צורך בטיפוח עצמי וזה עשוי בהחלט לעזור. 

לסיום נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא את המוצרים שיעזרו. תכשירים למניעת טפילים, מברשות לטיפוח, מוצרי ניקיון לחתולים ואפילו אוכל רפואי היפואלרגני לחתולים

צוות החנות זמין עבורכם בכל שלב. אתם מוזמנים ליצור קשר ולהיעזר בנו, נשמח לענות על כל שאלה! 

כתבות נוספות

חפצים מסוכנים לכלבים שחובה להתרחק מהם ומה הסיכונים
פוינטר
איך לגדל אוגר סורי?  
פט פרימיום משחק כוכב עם נוצה על סוללות לחתולים

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן