משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

סמויד – הכל על הגזע

תוכן עניינים

להאזנה למאמר

הסמויד (Samoyed) הוא גזע כלבים של עבודה סיבירי גדול עם אוזניים מחודדות, פרווה כפולה עבה וזנב שפיץ קלאסי שמתפתל על גבו. הוא מכונה לעתים קרובות סאמי. הכלבים העדינים הללו ניתנים לזיהוי בקלות על ידי פרוותם הלבנה העבה והרכה. סמויאדים משתוקקים לתשומת לב והם יותר משמחים להשקיע מעט עבודה עבור בני האדם שלהם. בין אם זה רעיית צאן, ציד או גרירת מזחלת.

Sammies מותאמים בצורה מושלמת לעמוד במזג אוויר קר. יש להם פרווה כפולה יעילה להפליא המבודדת אותם מפני טמפרטורות קפואות. השפתיים הפוכות ומונעות נזילת ריר. למרות הקשיחות הטבועה שלהם, סמויאדים שמחים להתרווח כחיית מחמד משפחתית באותה מידה שהם שמחים לבצע עבודה. עם אופיים הידידותי ואישיותם הקלה לרצות, סאמוידים הם כלבי לוויה מצוינים בתנאי שהם מקבלים הרבה אהבה ותשומת לב.

סמויד

מאפיינים של גזע הסמויד

הסמויד שובב במיוחד עם משפחתו, והמזג הידידותי שלו חל על זרים, ילדים וחיות מחמד כאחד. לגזע הרועה הזה יש היסטוריה ארוכה של עבודה עם בעלי חיים אחרים. ולכן, סמויאדים צריכים סוציאליזציה בסיסית בהתחלה כדי לשמור על אישיות חביבה. עם זאת, יש להם אינסטינקט טרף. כך שהם עשויים להזדקק לאימון כדי להימנע מלרדוף אחרי כלבים או חתולים קטנים יותר. ככלבים בעלי אנרגיה גבוהה, סמיים מתאימים ביותר לבעלים עם הרבה זמן להקדיש לצרכי הפעילות הגופנית והאימונים היומיומית שלהם.

כלבים אלה יכולים להסתדר מצוין בטמפרטורות חמות. אבל אל תתפלאו אם הסמוייד שלכם מסרב להיכנס פנימה במזג אוויר קר. כמו גזעים ארקטיים אחרים, ימי שלג הם סיבה לחגיגה במוחו של הסמויד. הכלב שלך ישמח במיוחד לשחק איתך בחוץ או לקבור את עצמו בתלולית מושלגת. חלק מהבעלים אפילו מספקים בריכות ילדים מלאות בקרח במהלך הקיץ עבור גזע זה כדי לשחק בהן כפינוק מיוחד.

היסטוריה של הסמויד

זה אולי לא מפתיע שהסמוייד מגיע מרוסיה, מדינה שבה הטמפרטורות הקפואות דורשות בידוד רציני מפני הקור. שמם מגיע מאנשי הסמוידה הנוודים למחצה בסיביר, אשר הסתמכו על הגזע במשך מאות שנים לפעילויות כמו ציד, רעיית איילים, משיכת מזחלות והתכרבלות לחום בלילות ארקטיים קפואים. 

סמוידים מסווגים כגזע בסיסי, כלומר קיומם קדם למקורותיהם של רוב גזעי הכלבים המודרניים. מוסר העבודה החזק והאופי הידידותי להפליא שלהם הפכו את הסמויאדים לבן לוויה נהדר לבני אדם לאורך קיומם הארוך, מה שעזר לגזע להתרבות. מגלי הקוטב הצפוני הביאו לראשונה את הכלבים הללו לאנגליה בסוף המאה ה-18, שם מעיליהם המלכותיים ואישיותם החמה הפכו אותם לאהובים במהירות בקרב האליטה האנגלית. הם היו גזע הבחירה של אלכסנדרה מדנמרק, שהפכה למלכת הממלכה המאוחדת והדומיניונים הבריטיים ב-1901 לאחר מותה של המלכה ויקטוריה.

בשנת 1906, כלב בשם Moustan of Argenteau היה הסמויד הראשון שנרשם רשמית על ידי מועדון המלונה האמריקאי (AKC) בארצות הברית. בעוד שסאמיים כבר צברו פופולריות בקרב נסיעות צפון אמריקה, ההכרה על ידי ה-AKC מסמנת את המקרה הרשמי הראשון של סמויאדים הידועים כגזע מוביל וראוי להצגה.

כלב סמויד שוכב
כלב סמויד שוכב

טיפול בגזע הסמויד

סמוידים יכולים להיות בני לוויה יוצאי דופן וחיות מחמד נאמנות, אבל הכלבים האלה מחייבים עבודה מהבעלים שלהם. הסמוייד שלך יזדקק להרבה פעילות גופנית נמרצת ותשומת לב מדי יום, יחד עם אימונים עקביים וטיפוח קבוע. עם הטיפול הנכון, גזע זה יכול להפוך לחבר אהוב במשפחתך.

פעילות גופנית

מבחינת פעילות גופנית, סמויאדים דורשים יותר מהרבה גזעים פעילים אחרים. כלבים אלו זקוקים לפחות לשעתיים של פעילות ביום בצורה של ריצה, הליכות ארוכות או הפעלות משחק אקטיביות בשילוב עם הרבה זמן קשר אחד על אחד עם בעליהם.

סמי שנשאר לבדו לעתים קרובות מדי עלול לפעול בגלל תסכולים פיזיים ונפשיים. תשומת לב נוספת לגזע זה תעזור לו להישאר שמח ועירני. מכיוון שהם די מקבלים כלבים אחרים, חבר למשחק כלבים לסאמי היא דרך טובה לוודא שכל צורכי הפעילות הגופנית שלהם מסופקים.

טיפוח

כלבים אלה הם מנשירים אינטנסיביים, והם דורשים טיפוח תכוף כדי להיראות ולהרגיש במיטבם. בגלל הפרווה הכפולה שלהם, לכלוך ופסולת יכולים ללכת לאיבוד בפרווה שלהם, מה שמוביל לכשרים וסבך. צחצוח קבוע הוא חלק מרכזי בטיפול בסמויד. במיוחד במהלך עונות השיא של הנשירה שלהם פעמיים בשנה.

אמנם ניתן לטפח כראוי סמויד בבית. אך, לרוב מומלץ לסמיז לקבל שירותי טיפוח מקצועיים על מנת להבטיח שהרחצה והצחצוח שלהם יבוצעו בצורה יסודית ככל האפשר. הבעלים צריכים גם לגזום את ציפורני הכלב שלהם. וכן, לצחצח שיניים ולנקות את האוזניים עם חומר ניקוי המגן לחיות מחמד כדי למנוע זיהומים.

אילוף

אילוף סמויד צריך להיות פשוט יחסית ברגע שהיסודות נעשים. מכיוון, שכלבים אלו יוצרים קשרים חזקים עם בני האדם שלהם ומטרתם לרצות. עם זאת, גזע זה ידוע כבעל טבע עיקש לפעמים. שיעורי צייתנות צריכים להתחיל כשהגורים הם בני שבעה עד שמונה שבועות.

למרות שלסמי שלך עשוי לקחת קצת זמן ללמוד מיומנויות חדשות, עבודה פעילה על אילוף עוזרת לכלב שלך להבין את תפקידו ולשמור על התנהגויות רצויות. היסטוריית העבודה של הסמויד היא יתרון לאילוף, שכן כלבים אלו נהנים מתהליך הלמידה. עבודת ריחרוח, זריזות ורעיית צאן כולן דרכים נהדרות לעשות שימוש בכישרון הטבעי של הגזע הזה.

בעיות בריאות נפוצות

בדומה לכלבים גזעיים אחרים, לסמויאדים יש כמה בעיות בריאותיות נפוצות. אם כי בדרך כלל הם נחשבים לגזע בריא. מגדלים אחראיים יבדקו הורים פוטנציאליים למצבים תורשתיים, ואם אתם מאמצים גור סמויד, יש לספק לכם את ההיסטוריה הרפואית המשפחתית שלו.

להלן הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר בגזע זה:

  • גלאוקומה– מצב כואב זה גורם להצטברות לחץ בתוך העיניים של הכלב שלך. ובסופו של דבר, מוביל לעיוורון.
  • ניוון רשתית מתקדם (PRA)– משפיע על תאי הרשתית, מחלת עיניים זו מופיעה לרוב בבגרות או בגיל מבוגר, והיא מובילה בסופו של דבר לעיוורון.
  • דיספלזיה של מפרק הירך– נפוץ בגזעים גדולים, מצב זה גורם למום במפרקי הכלב שלך כשהם מזדקנים. מקרים חמורים של דיספלזיה עשויים לדרוש ניתוח.
  • גלומרולופתיה תורשתית סמויד- מחלת כליות גנטית זו גורמת להצטברות של רעלים בדם.
  • סוכרת- סוג זה של סוכרת גורם לכשל של הלבלב בוויסות לחץ הדם.
  • תת פעילות בלוטת התריס- היפותירואידיזם נקרא גם תת פעילות של בלוטת התריס. תת פעילות של בלוטת התריס משפיעה על יכולת הגוף לייצר הורמונים חשובים.
  • היצרות אבי העורקים תת-סתמיים– מצב זה גורם לחסימה או לחסימה בזרימת הדם ללב.

דיאטה ותזונה

האכילו גזע זה אוכל לכלבים באיכות גבוהה פעמיים ביום. כמו כלבים אחרים, יש לעקוב אחר סימני עלייה במשקל בסמויאדים. יש להגביל את המנות שלהם בהתאם אם הם סובלים ממשקל עודף. בנוסף ללוח הזמנים של אכילה נכון, גזע זה זקוק להרבה מים טריים כדי להישאר לחות.

שוחח עם הווטרינר שלך כדי לקבוע תוכנית תזונה בריאה לכלב הספציפי שלך על סמך גילו, משקלו ורמת הפעילות שלו. הווטרינר שלך יכול גם לעזור בהתאמה אישית של ארוחות אם אתה מבחין בעלייה במשקל, אלרגיות פוטנציאליות למזון או מצוקה בקיבה. לעיתים הוטרינר ימליץ על מזון רפואי לכלבים לטיפול בבעיה.

כתבות נוספות

סירוס ועיקור כלבים – למה זה כל כך חשוב?
פט פרימיום משחק כוכב עם נוצה על סוללות לחתולים
הכירו סוגי כלבים מעורבים שתתאהבו בהם מיד
פפיון

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן