משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

אילוף כלבים ב-5 שלבים פשוטים וסופר יעילים

תוכן עניינים

אילוף כלבים הפך בשנים האחרונות לתופעה סופר חשובה והכרחית שהמודעות אליה רק הולכת וגוברת, ולמען האמת – בצדק!

כלבים מעצם היותם כלבים, משמשים ללא מעט אנשים כחברים טובים ולא מעט פעמים – גם כהכי טובים. למרבה הצער, כאשר הכלב לא יודע איך לציית לבעליו, האהבה אותה תיארנו קודם לכן עלולה להתחלף ביחסים מתוחים ועצבניים.

במדריך שהכנו עבורכם, נלמד אתכם את כל מה שנחוץ לדעת על אילוף כלבים באמצעות טכניקות שמושתתות בעיקר על דומיננטיות, אחריות והקניית ערכים נורמטיביים. כמו כן חשוב להבין שאילוף כלבים הוא דבר בר ביצוע לכל אחד ואחת מאיתנו – אם רק נפעל נכון כמובן.

אילוף כלבים באמצעות לימוד מגוון פקודות פשוטות יחסית

אחת הדרכים הטובות ביותר להראות לכלב שלך שאתה הוא 'בעל הבית' ושעל פיך יישק דבר היא פשוט להניא אותו לבצע פעולות פשוטות שיתפסו בעיניו כרציונליות; כשלשם כך עלינו להצטייד בחטיף לכלבים ובעיקר באנרגיה ובסבלנות שתאפשר לנו להגיע לתוצאות הטובות ביותר בזמן הקצר ביותר.

בתור התחלה קראו לכלבכם (במידה והוא אינו מגיע, חשפו בפניו את החטיף אך מבלי להתפתות לתת לו אפילו לא חתיכה קטנה ממנו – עלול לפגוע בתהליך אילוף הכלב בצורה משמעותית). לאחר שהשגתם את תשומת ליבו, חזרו על פקודת ה'ישיבה' באופן רגוע וברור בהפרשים של לפחות 10 שניות בין פעם לפעם (חזרה על הפקודה מספר רב של פעמים ברציפות ללא אף ביצוע שלה רק תגרום את ההפך, לכן שימו לב לכך).

אילוף כלבים
חשוב להיות דומיננטיים ביחסים.

רק לאחר שהכלב יתיישב, תוכלו לחלוק איתו את הממתק תוך כדי חזרה על הפקודה עצמה כשממולץ גם ללטף על מנת שיבין שהוא אכן יתנהג בצורה ראויה. במידה והכלב לא מכיר כלל את הפקודה לשבת, הושיבו אותו בכוח לידכם תוך כדי דחיפת החלק האחורי שלו כלפי הקרקע. לאחר מכן מומלץ לעבור לפקודות פשוטות נוספות כמו 'לא לזוז', 'בוא', 'ארצה' וכו' כשדרך הפעולה לכל אחת מן הפקודות הנ"ל זהה לזאת שלמדנו עכשיו.

אילוף כלבים באמצעות שימוש בגופכם כסממן דומיננטי

בעולמם של הכלבים, מאחר ואין להם את היכולת של בני האדם לדבר ולמעשה לתקשר במילים, שפת הגוף תופסת מקום סופר חשוב – אלא שרבים לא מודעים לכך בכלל. עצם העובדה שפער זה קיים גורמת להתנהגות לקויה מצדם של הבעלים בקרב הכלבים שלהם, ולמעשה לאילוף לא נכון.

אילוף כלבים
אילוף כלבים באמצעות שימוש בגוף כסממן דומיננטי.

לפניכם כמה דוגמאות למצבים שקורים לכל אחד ואחת מאיתנו במהלך היום שנוכל לתעל לטובת אילוף כלבנו ולאו דווקא להפך הגמור:

  • כאשר אתם מגיעים למעבר חצייה\דלת, עצרו את כלבכם, חצו אתם קודם ורק לאחר מכך תאפשרו גם לו לעבור. ברגע שתחצו אתם ראשונים, תרגילו את כלבכם למצב בו אתם הדמות הדומיננטית אשר מובילה כשתפקידו העיקרי הוא להישמע לקולכם ולהנחיותיכם.
  • במהלך הטיולים השונים עם הכלב, הקפידו להוביל אתם את כלבכם ולא להפך. נסו לקצר את הרצועה לאורך כמעט מינימלי (בטח בתחילת התהליך), ובכך תהיו צמודים האחד לשני. עליכם לגרום לכלב להבין שאתם מטיילים איתו ולא הוא אתכם.
  • תסרבו לתת לכלב שלכם לקפוץ ולנבוח עליכם – תופעה זו גורמת באופן ישיר לחוסר ציות מוחלט מצידו של הכלב. אין זה אומר שאתם לא יכולים לשחק ולהשתולל ביחד, אך יש לשים לב שזה נעשה בשעת משחק ולא על בסיס יומיומי קבוע.

אילוף כלבים באמצעות תגמול ראוי להתנהגות ראויה

רובם הנחרץ של מאלפי הכלבים סבורים כי שיטות אילוף הכלבים באמצעות ענישה נוקשה הן אינן המפתח לאילוף נכון. מלבד העובדה שמדובר בשיטה אכזרית וקשה נפשית לביצוע, שיטות 'רכות' יותר כמו תגמול נכון למעשים טובים מצטיירות ככלי איכותי יותר למשימה שכזו.

בעצם היותכם מתגמלים את הכלב על פעולה כזו או אחרת, באופן אוטומטי אתם יוצאים אצלו תחושת היררכיה ברורה, בה אתם הדומיננטיים בעוד הוא כפוף אליכם. לדוגמא, כאשר אתם חוזרים הביתה מהעבודה והכלב שלכם קופץ עליכם ומשתולל מבלי לאפשר לכם לעשות שום דבר אחר, נסו להתעלם ממנו ככל הניתן והמשיכו במשימותיכם.

לאחר שסיימתם את כל אשר תכננתם, קחו ממתק וקראו לכלבכם למקום בו תרצו שהוא יחכה לכם כשאתם חוזרים הביתה. חכו שהוא התיישב מבלי לזוז במשך כמה דק ורק לאחר מכן תתנו לו את הפרס. הראו עקביות במשך כמה ימים והשינוי לא יאחר להגיע.

אילוף כלבים באמצעות שגרה צייתנית

כפי שכבר בטח הבנתם, הרעיון המרכזי של המדריך הוא לגרום לכלב שלכם לבצע משימות\פקודות על בסיס קבוע מבלי להיתקל בהפרעות לא מתוכננות. דרך מצוינת להשגת המטרה הנ"ל היא פשוט לחזור על סדר פעולות יומיומיות קבוע למשך זמן ארוך ככל הניתן כשבמהלכו עליכם לשים לב לכל אותם הדגשים אותם ציינו קודם לכן.

אילוף כלבים כחלק משיגרה צייתנית.

ברגע שהכלב יבין שכאשר הוא עושה פעולה מסוימת, יש לה השלכות על הבאות – הוא באופן אוטומטי ישפר את התנהגותו ויחל לפעול בצורה זהה לחלוטין להרגלים אותם הקניתם לו.

חשוב להבין שכמו שילדים מתחנכים ומתעצבים על פי מה שהם רואים בבית – כך גם כלבכם. שגרה טובה ובריאה היא המתכון לקשר חזק ואיכותי בכל הנוגע לאילוף וגידול כלבים ובכלל – הקפידו על כך! כמו כן, אתם מוזמנים להתעדכן במידע נוסף במאמר שהכנו בנושא אילוף.

אילוף כלבים באמצעות הפתעות ופינוקים

אז לאחר שעסקנו בעיקר באילוף ובהקניית ערכים נורמטיביים לכלבנו, הגענו לשלב האחרון ואולי הנחמד ביותר – פינוק הכלב. השגת המטרה שלשמה התכנסנו פה, למעשה הקנתה לעצמנו את הרשות להתפנות לסיבה המרכזית בגללה החלטנו לצרף מלכתחילה כלב לסביבה שלנו – הנאה ואהבה אינסופית.

אז נכון שכפי שכבר הבנו, אילוף הכלב אף פעם לא באמת מסתיים, אולם זה לא אומר שאין אנחנו יכולים להרפות קצת את החבל עם הזמן ואפילו יותר מכך. במידה והתנהגותו של הכלב אכן תואמת את ציפיותיכם ממנו, פנקו אותו ודאגו להראות לו שאתם מרוצים ממנו. כמובן שלא צריך להגזים ולהפוך את נושא הפינוקים למשהו שבשגרה אך מדי פעם זה יכול להיות נחמד, וחשוב מכך – לחבר ביניכם.

במידה ואתם אינכם בטוחים בהבנת התליך וביישומו בצורה מושלמת כפי שתיארנו קודם לכן, מומלץ להעסיק מאלף כלבים מקצועי שיעזור לכם רבות בתהליך. לרשימת המאלפים הקרובים לביתכם, יש ללחוץ על הקישור.

למידע נוסף על מאכלים טעימים ומפנקים לכלבים, ניתן למצוא במאמר 'מתכונים לכלבים שהכלב שלכם לא יפסיק לאכול'. כמו כן מומלץ לבקר במאגר השאלות והתשובות שלנו בנושא 'אילוף גורים – מתי ואיך עושים זאת'.

לכל שאלה, בעיה או התייעצות – השאירו תגובה כאן למטה ואנחנו כבר נדאג להשיב לכם.מקווים שהמידע אכן היה שימושי עבורכם – נשמח לשמוע אם כן.

ניפגש בפעם הבאה!

כתבות נוספות

שר-פיי סיני
טרייר אירי (Irish Terrier)
קבליר קינג צ'ארלס ספניאל
צ'ין יפני

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
דילוג לתוכן