משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

גזזת כלבים- מה המשמעות ואיך מטפלים?

תוכן עניינים

להאזנה למאמר

כל מי שמגדל כלבים מכיר היטב את המצבים הרפואיים האקוטיים ומסכני החיים ויודע בדיוק איך צריך להתמודד איתם. באופן אירוני כשמדובר במצבים קלים יחסית, רובינו לא יודעים איך לסייע ולספק הקלה. 

דוגמה מצוינת לפרדוקס היא מחלת הגזזת אצל כלבים.המחלה גורמת להרבה סבל ואי נוחות אבל לא מסכנת חיים. למרבה הצער אפשר לראות לא מעט כלבים שסובלים ממנה ולא מקבלים טיפול ומענה מהבעלים. אם גם אתם מגדלים כלב עליכם לדעת שזוהי תופעה שצריך להכיר ושרצוי לטפל בהקדם האפשרי. היא אולי לא מעמידה את הכלבים שלנו בסכנת חיים. אבל היא בהחלט יכול לגרום לאי נוחות ולפגוע באיכות החיים. 

אם כך, כאן תמצאו את כל המידע שאתם צריכים על גזזת. רגע לפני שנתחיל נזכיר שבאתר תוכלו למצוא עשרות תכשירים ומוצרי טיפוח לכלבים שיעזרו לכם לשמור על הכלבים שלכם בריאים ונקיים. אתם מוזמנים להתייעץ עם המומחים שלנו בכל שלב. 

מהי גזזת כלבים?

גזזת כלבים היא סוג של זיהום פטרייתי שמשפיע על עור הכלבים ופוגע בו. זה מתחיל בנגעים זעירים של הפטרייה שמתרבים בשכבות החיצוניות של העור. הם מתפשטים אט אט לחלקים אחרים בגוף הכלבים. אחד הדברים הראשונים שיהיו ברורים לעין במקרים של גזזת הוא קרחות בצורה עיגול בפרווה במקומות שונים. זאת בגלל שהפטריה מחלישה מאד את הפרווה ושוברת אותה. 

איך נעשית ההדבקה?

דרך ההדבקה הנפוצה ביותר היא מגע ישיר עם כלב נגוע. ניתן להידבק בפטרייה גם דרך משטחים שונים ומגע איתם כגון ספות, סדינים ומצעים, שטיחים, מברשות שיער לכלבים, קערות מזון וכן הלאה. ללא ניקוי מתאים ויסודי של משטחים עם חומרים קוטלי פטריות, הפטריה עשויה לחיות במשך חודשים ארוכים ולהמשיך להדביק. הגזזת נפוצה אצל גורים אפילו יותר בגלל המערכת החיסונית החלשה שלהם. אפשר לראות את התופעה לא אחת היכן שישנם ריכוזי כלבים גדולים על שטח קטן כמו מכלאות וגינות כלבים. 

איך אדע אם לכלב שלי יש גזזת?

הגזזת מאופיינת כאמור בנשירת שיער בצורת עיגול באזורים אקראיים בגוף. האזורים הנפוצים ביותר שנפגעים מהגזזת הם האוזניים, הפנים והרגליים. תסמינים נוספים עשויים לכלול כתמים אפורים וקשקשים, אזורים אדמומיים ומגרים בעור ודלקות. זיהומי גזזת עלולים להוביל גם לדלקת בציפורניים של כלבים, מה שיהפוך אותן לחלשות ושבירות במיוחד. חלק מהכלבים עשויים לחוות גירוד מציק באזור שבו נמצאת הפטרייה. 

טיפול בגזזת כלבים

אם יצא לכם לנסות ולהיפטר מפטריה בעבר אז אתם בוודאי יודעים שזה לא משימה כל כך פשוטה. זה נכון גם לגבי גזזת כלבים ואם אתם חושדים בתסמינים אז מומלץ לגשת לוטרינר בהקדם האפשרי. הוא יבחן את העור מקרוב ואולי אפילו ייקח דגימה מהנגעים כדי לבחון אותה יותר לעומק בדרכים שונות. 

ישנו סוג מסוים של גלולות וטבליות נגד הגזזת שהוא יחסית יעיל. יש ליטול את התרופות בין שבועיים לשישה שבועות במקרים החמורים יותר. 

כמו כן הוטרינר עשוי לרשום משחה לשימוש מקומי ובמקרים האלו מומלץ להיעזר בצווארון קונוס כדי למנוע מהכלב ללקק את המקום. כמו כן ניתן להשתמש בשמפו נגד פטריות ללא מרשם בהמלצת הוטרינר. 

ומה קורה אם לא מטפלים בגזזת בכלל?

באופן עקרוני גזזת יכולה לחלוף מעצמה, אבל זה יקח הרבה יותר זמן ללא טיפול. בזמן הזה הכלב שלנו יסבול לא מעט. כמו כן, גזזת שאינה מטופלת עלולה להתפשט במהרה לכל חלקי הגוף. ככה שעדיף לטפל בזה מוקדם ככל האפשר. 

האם הגזזת מסוכנת לבני אדם?

בהחלט. גם בני אדם יכולים להידבק בזיהום הפטרייתי וצריך בהחלט להיזהר. 

המניעה הטובה ביותר – שגרת טיפוח וניקיון

בסופו של דבר אי אפשר למנוע גזזת לחלוטין. אפשר בהחלט למזער את הסיכונים להידבקות בפטרייה. חשוב שנדאג למזון איכותי עבור הכלבים שלנו שתחזק את המערכת החיסונית ותפחית את הסיכון להדבקה. וחשוב גם לדאוג לשגרת טיפוח עם הברשות של הפרווה, טיפול נגד מזיקים ומקלחות מפעם לפעם. 

כאן באתר תוכלו למצוא את כל המוצרים האלו ואחרים במחירים משתלמים והוגנים. תוכלו לשמור על איכות החיים של הכלבים האהובים. זכרו – בכל מקרה של חשד לגזזת או כל בעיית עור אחרת חשוב לגשת לוטרינר בהקדם האפשרי.

כתבות נוספות

עוף ואורז – האם זה באמת עוזר לכלבים חולים?
חמוס (ferret) המדריך המלא לגידול
משחקים עם כלבים – דרכים מהנות לשחק עם כל כלב בהתבסס על אישיותו
גולדן דודל (Goldendoodle)

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן