משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

ניופאונדלנד

תוכן עניינים

להאזנה למאמר

מאמר זה מספק סקירה כללית של גזע הכלבים ניופאונדלנד, דן במאפיינים הייחודיים שלו, בבעיות בריאות נפוצות ובשיטות תזונה וטיפול מומלצות.

הענקים העדינים של עולם הכלבים

כלבי ניופאונדלנד (Newfoundland)הם אחד הגזעים האהובים ביותר בעולם, הידועים באופיים העדין ובגודלם המרשים. כלבים אלה מכונים לעתים קרובות "ענקים עדינים", ולא קשה להבין מדוע. הם נאמנים להפליא, ידידותיים ועדינים עם ילדים, מה שהופך אותם לחיית המחמד המשפחתית המושלמת. מקורו של הגזע בניופאונדלנד, קנדה, והוא שימש במקור לדיג והובלת מטענים כבדים.

ניופאונדלנד

לניופאונדלנד יש פרווה עבה ועמידה במים שמגיעה במגוון צבעים, כולל שחור, חום ואפור. הם ידועים גם בכפותיהם המסורתיות, שהופכות אותם לשחיינים מצוינים. למרות גודלם, הכלבים הללו זריזים וחינניים להפליא, ויש להם אינסטינקט טבעי לחלץ אנשים מהמים. למעשה, ידוע שהם מצילים קורבנות טביעה בהזדמנויות רבות.

כלבים אלה אינם מיועדים לכולם, הם דורשים הרבה מקום ופעילות גופנית, כמו גם טיפוח קבוע כדי לשמור על הפרווה שלהם בריאה ומבריקה. הם גם מועדים לבעיות בריאות מסוימות, כגון דיספלזיה של מפרק הירך ומחלות לב, שיכולות להיות יקרות לטיפול. עם זאת, למי שמוכן להשקיע זמן ומאמץ, ניופאונדלנד יכולה להיות תוספת נפלאה לכל משפחה.

מה מייחד את גזע ניופאונדלנד?

כלבי ניופאונדלנד הם גזע כלבים ייחודי באמת, עם סט של מאפיינים שמבדילים אותם מכלבים אחרים.

  • גודל ומשקל– אחד המאפיינים המובהקים ביותר של גזע זה הוא הגודל שלהם. הם אחד הגזעים הגדולים בעולם, כאשר זכרים שוקלים בדרך כלל עד כ-70 ק"ג. למרות גודלם, הם עדינים ומלאי חיבה להפליא, מה שהופך אותם לחיות מחמד משפחתיות מושלמות.
  • תכונה ייחודית נוספת של גזע ניופאונדלנד היא כפותיהם עם הקרומים המחוספסים. הסתגלות זו הופכת אותם לשחיינים מצוינים ונותנת להם אינסטינקט טבעי לחלץ אנשים מהמים. למעשה, כלבי ניופאונדלנד גודלו במקור בניופאונדלנד, קנדה, למטרה זו. ידוע שהם מצילים אינספור חיים לאורך השנים.
  • פרווה עבה ועמידה במים– ניופאונדלנדים ידועים גם במעילם העבה ועמיד במים. מעיל זה מגיע במגוון צבעים, כולל שחור, חום ואפור, ודורש טיפוח קבוע כדי לשמור עליו בריא ומבריק. לגזע זה יש גם "מעיל כפול" ייחודי המספק בידוד נוסף והגנה מפני פגעי מזג האוויר.
  • עדינים ובעלי חיבה – כלבי ניופאונדלנד ידועים באופיים העדין והחיבה שלהם. הם נאמנים להפליא למשפחותיהם ולא אוהבים יותר מאשר לבלות עם בני האדם שלהם. הם גם נהדרים עם ילדים, מה שהופך אותם לחיית המחמד המושלמת למשפחה. הם דורשים הרבה מקום ופעילות גופנית. כך שהם עשויים שלא להתאים למגורים בדירה.

האכלת הענק העדין שלך: תזונה וטיפול מומלצים

לכלבי ניופאונדלנד יש תיאבון גדול בהתאם לגודלם הגדול, אך חשוב להאכיל אותם בתזונה מאוזנת כדי לשמור על בריאותם. מומלץ להאכיל אותם אוכל איכותי לכלבים המיועד לגזעים גדולים. זה יבטיח שהם מקבלים את האיזון הנכון של חומרים מזינים כדי לשמור על בריאותם ורמות האנרגיה שלהם.

חשוב לעקוב אחר צריכת המזון שלהם ולהימנע מהאכלת יתר, מכיוון שהם נוטים לעלות במשקל. השמנת יתר עלולה להוביל למספר בעיות בריאותיות, כולל בעיות מפרקים ומחלות לב. פעילות גופנית סדירה חשובה גם כדי לשמור על משקל תקין ולמנוע שעמום והתנהגות הרסנית.

מים והרבה מים

בנוסף להאכיל אותם בתזונה מאוזנת, חשוב לספק להם הרבה מים טריים. כלבי ניופאונדלנד נוטים לתשישות חום, במיוחד במזג אוויר חם. ולכן, חשוב לשמור עליהם עתירי נוזלים. ייתכן שתרצה לשקול להאכיל אותם בארוחות קטנות יותר במהלך היום כדי לסייע במניעת נפיחות, שהיא בעיה שכיחה בגזעים גדולים.

טיפוח

כשזה מגיע לטיפוח, כלבי ניופאונדלנד דורשים צחצוח קבוע כדי לשמור על הפרווה העבה שלהם בריאה ומבריקה. הם נושרים בכבדות פעמיים בשנה. כך שנדרש צחצוח נוסף בזמנים אלו כדי למנוע מחיצה וכדי לשמור על נשירה בשליטה. כדאי גם לשקול לקצץ את הציפורניים ולנקות את האוזניים באופן קבוע כדי למנוע זיהומים.

לסיכום,

כלבי ניופאונדלנד הם חיות מחמד גדולות, חזקות ועדינות הדורשות טיפול עקבי ותשומת לב מיוחדת לבריאותם ולתזונתם. עם הגישה הנכונה, הם יכולים להיות תוספת נפלאה לכל משפחה.

לקריאה נוספת:

גדולים מהחיים: גידול וטיפול בגזעי כלבים גדולים
ניקוי אוזניים לכלבים- המדריך השלם
מסרק או מברשת לכלב שלי: מה יותר טוב ובמה כדאי לי לבחור?

כתבות נוספות

דיספלזיה ברך אצל כלבים: למה זה קורה ואיך מטפלים?
החתול בלחץ מהאורחים- איך נגרום לו להירגע?
איך לעודד את החתול שלי לשתות יותר?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן