משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

תחש

תוכן עניינים

להאזנה למאמר

מאמר זה מתעמק במאפיינים הייחודיים, בעיות בריאות נפוצות, תזונה מומלצת וטיפולים לגזע כלבי התחש. מטרתו היא לספק מידע בעל ערך לבעלים ולחובבים פוטנציאליים כאחד.

התחש – גזע עם היסטוריה עשירה

תחש (Dachshund), המכונה כלב נקניק, הוא גזע כלבים ייחודי עם היסטוריה עשירה שראשיתה למעלה מ-600 שנה. מקורו בגרמניה, גזע זה שימש בתחילה לציד גיריות, ארנבות ושאר ציד קטן. המילה "תחש" עצמה מתורגמת ל"כלב גירית" בגרמנית, שהוא שם הולם לגזע שגודל לצוד בעלי חיים אלו.

כלב תחש

עם השנים הפך התחש לחיית מחמד משפחתית אהובה וידועה באופיים הנאמן והחביב. הם מגיעים בשני גדלים, סטנדרטיים ומיניאטוריים, ושלושה סוגי פרווה: חלק, ארוך שיער ומתולתל. לכל סוג מעיל יש את המאפיינים הייחודיים שלו, אבל כולם חולקים את אותה אישיות שובבה ואנרגטית.

למרות גודלם הקטן, תחש הם אינטליגנטיים להפליא ויש להם תחושת עצמאות חזקה. הם ידועים בעקשנות שלהם, מה שיכול להפוך את האימון שלהם לאתגר. אבל, עם סבלנות ועקביות, ניתן לאמן אותם להיות חיות מחמד צייתניות ומתנהגות היטב.

מה מייחד את התחש?

גודל וצורה:

התחש הוא גזע קטן בעל גוף ארוך ורגליים קצרות, המהווה מאפיין ייחודי המבדיל אותם מגזעים אחרים. צורת הגוף הייחודית הזו הופכת אותם לציידים זריזים ומעולים. אך, היא עלולה להוביל גם לבעיות גב בשלב מאוחר יותר בחיים.

אישיות

כלבי תחש ידועים באישיות התוססת והשובבה שלהם. הם יוצאים ומאוד ידידותיים עם המשפחה שלהם ומהווים חיות מחמד מצוינות לילדים. הם יכולים להיות גם עקשנים ועצמאיים, מה שיכול להפוך את האימון שלהם לאתגר. הם גם מגינים על המשפחה שלהם ויכולים להיות קולניים כשזרים נמצאים בסביבה.

סוג הפרווה

כלבי תחש מגיעים עם שלושה סוגי פרווה. חלק, ארוך שיער ומתולתל. לכל סוג יש את המאפיינים הייחודיים לו. התחש בעל הפרווה החלקה, קצרה ומבריקה, בעוד לתחש ארוך השיער יש פרווה רכה ומגע משי. לתחש בעל שיער חוטי הפרווה גסה ועמידה יותר בפני מזג אוויר ולכלוך.

תחש בריא הוא תחש שמח – בעיות בריאות וטיפולים נפוצים

תחש הם בדרך כלל גזע בריא, אבל כמו כל הכלבים, הם נוטים לבעיות בריאות מסוימות.

בעיות בריאות נפוצות

  • השמנת יתר – אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר איתם מתמודדים כלבי התחש. צורת הגוף הארוכה שלהם הופכת אותם לרגישים לעלייה במשקל. מה שעלול להוביל לבעיות גב ולבעיות בריאותיות אחרות. חשוב לעקוב אחר התזונה שלהם ולבצע פעילות גופנית באופן קבוע כדי לשמור על משקל תקין.
  • מחלת הדיסק הבין חולייתי (IVDD) – זהו מצב שבו הדיסקים בעמוד השדרה שלהם מתנוונים, מה שמוביל לכאבים ובעיות ניידות. מצב זה נפוץ יותר אצל תחש בשל צורת גופם הארוכה והרגליים הקצרות. הטיפול ב-IVDD יכול לנוע בין מנוחה ותרופות לניתוח, בהתאם לחומרת המצב.
  • בעיות שיניים – לתחש יש גם סיכון גבוה יותר לבעיות שיניים, כמו עששת ומחלות חניכיים. בדיקות וכן ניקוי שיניים קבועים יכולים לסייע במניעת בעיות אלו ולשמור על בריאות השיניים.
  • אלרגיות עור
  • דלקות אוזניים – אשר ניתן לטפל בהן באמצעות תרופות וטיפוח נכון. יש לדאוג לבדיקת האוזניים ולניקוי על בסיס קבוע.

תזונה מומלצת: מה תחש צריך לאכול?

לכלי תחש יש צרכים תזונתיים ספציפיים החיוניים לבריאותם ולרווחתם הכללית. כזן קטן, הם בדרך כלל דורשים תזונה עשירה בחלבון ודלה בשומן כדי לשמור על משקל תקין. חשוב להאכיל אותם בתזונה מאוזנת כדי להבטיח שהם יקבלו את החומרים המזינים הדרושים לבריאות מיטבית.

תזונה עשירה בחלבון רזה

תזונה עשירה בחלבון רזה, כמו עוף או דגים, מומלצת עבור כלבי תחש. זה יעזור לשמור על מסת השריר שלהם ולשמור אותם פעילים. בנוסף, חשוב לכלול שומנים בריאים בתזונה שלהם, כגון חומצות שומן אומגה 3 המצויות בשמן דגים, כדי לתמוך בבריאות העור והפרווה שלהם.

ארוחות קטנות וקבועות

חשוב גם לעקוב אחר צריכת הקלוריות שלהם ולהימנע מהאכלת יתר שלהם, שכן תחש נוטה להשמנה. האכלה שלהם בארוחות קטנות ותכופות לאורך היום יכולה לעזור למנוע מהם אכילת יתר ולשמור על חילוף החומרים שלהם יציב.

בחירת מזון איכותי

בבחירת מזון לכלבים, חשוב לקרוא את רשימת הרכיבים ולבחור במותג איכותי שאינו מכיל חומרי מילוי או חומרים משמרים מלאכותיים. לחלופין, חלק מבעלי תחש בוחרים להאכיל את כלביהם בתזונה תוצרת בית, אשר יכולה להיות מותאמת לצרכיהם האישיים.

חשוב להתייעץ עם וטרינר או תזונאי בעלי חיים לפני שמתחילים בדיאטה ביתית. זאת כדי להבטיח שהיא מאוזנת ועונה על כל הצרכים התזונתיים שלהם.

לסיכום,

התחש הוא גזע נאמן, אינטליגנטי וייחודי הדורש טיפול ותשומת לב מיוחדת כדי להבטיח חיים בריאים ומאושרים. על ידי הבנת הצרכים הספציפיים שלהם, אתה יכול לתת תחש שלך את החיים הטובים ביותר האפשריים.

לקריאה נוספת:

כלבים קטנים שמתאימים למשפחות
ניקוי אוזניים- המדריך השלם
שיהיה לבריאות: היתרונות של אומגה 3 לכלבים

כתבות נוספות

קבליר קינג צ'ארלס ספניאל
כיני יונים התנחלו על חיית המחמד שלכם? יש פתרון!
פרוביוטיקה לכלבים: האם זה עובד?
נשים בהריון וחתולים: כל מה שחשוב לדעת

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן