משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

החתול בלחץ מהאורחים- איך נגרום לו להירגע?

תוכן עניינים

הזמנתם חברים הביתה, דאגתם לנשנושים ומוזיקה טובה ואפילו חשבתם על נושאי שיחה ודברים שאפשר לעשות ביחד. עכשיו יש רק דבר אחד שמטריד אתכם כמו תמיד – ההתנהגות של החתול.
חתולים ביישנים ולחוצים בחברת אורחים ואנשים זרים זה דבר נפוץ למדי. זה יכול לבוא לידי ביטוי במגוון דרכי התנהגות שונות. 

החדשות הטובות הן שאם גם אתם מתמודדים עם זה, זה לגמרי פתיר ועם הזמן תוכלו לשנות את המצב. כדי לעשות את זה חשוב להבין קודם למה החתול שלכם מגיב באופן הזה. בהמשך נדבר גם על דרכים לפתור את הבעיה ושניה לפני נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא מגוון מוצרים שיעזרו לכם בהתמודדות (עוד נרחיב בעניין לקראת סיום). אתם מוזמנים להתייעץ איתנו בכל שלב. 

למה חתולים נלחצים מאורחים? 

החשש והסטרס שחתולים מרגישים בקרבת אורחים לא מוכרים נובע ממספר סיבות. לרוב זה שילוב של מספר גורמים.

הגורמים לחשש ולסטרס אצל חתולים

  • חיברות: חתולים שלא פגשו מספיק בני אדם לפני גיל שלושה חודשים צפויים לחוות לא מעט קשיים במפגש עם אנשים זרים. הם יתרגלו לבעלים שלהם ולדיירי הבית, אך כל מפגש עם אדם חדש ככל הנראה יהיה מלחיץ ביותר עבורם. 
  • שינוי משמעותי בשגרה: חתול הוא בעל חיים של שגרה והרגלים. חתולים זקוקים לשגרה שלהם ומרגישים הכי בנוח כשהם יודעים בדיוק למה לצפות. מפגש עם אנשים זרים הוא בבחינת הפרעה רצינית לשגרה, מה שמביא לא אחת לתגובה של סטרס וחרדה. 
  • חדירה לטריטוריה: בנוסף לזה חתולים הם גם בעלי חיים מאד טריטוריאליים. פלישה לטריטוריה על ידי זרים עלולה להיות טראומתית בהחלט עבורם. 
  • הם פשוט לא אוהבים אנשים: לא ממש מפתיע ואחרי הכל מדובר בחתולים. יש לא מעט חתולים שמתרגלים לבעלים שלהם ולדיירי הבית הקבועים ופשוט לא מצליחים לקבל נוכחות של אנשים חדשים. 

אז איך אפשר לגרום להם להירגע?

לא, זה לא משהו שאפשר לפתור ביום אחד. עם עבודת הכנה לפני כל ביקור אפשר בהחלט להרגיל את החתולים שלנו לנוכחות של אנשים די מהר.

צעדים שירגיעו את החתול ששווה ליישם:

  • צרו פינה שקטה: חשוב לייצר פינה שקטה, אינטימית ופרטית לחתול שלכם. אם המקום הרגיל שלו הוא במרכז הבית והאורחים עשויים להפריע, חשוב להעביר את המיטה וכלי האוכל למקום נסתר ופרטי בבית.
  • צרו מספר מקומות מחבוא: עוד טריק נחמד שיעזור לחתולים שלכם להירגע הוא מקומות מסתור שתכינו עבורם מראש. שווה לפזר בחדרים שונים בבית מספר ארגזי קרטון שאליהם יוכלו להימלט בכל פעם שהסיטואציה קצת מלחיצה מדי עבורם. 
  • שימוש בפרומונים: תרסיסי פרומונים זו דרך מצוינת לגרום לחתולים לחוש רוגע. רססו מעט מהפרומונים כשעה לפני הביקור של האורחים וזה בהחלט עשוי לעזור להם להירגע. 
  • חטיפים ותוספי תזונה: ישנם סוגי מזון שונים שיכולים לעזור לחתולים להירגע, למשל מוצרים עם חלבון חלב. שווה לנסות במקרים של חתולים לחוצים במיוחד ובאופן כללי חטיפים לחתולים או מזון לחתולים זה משהו שיכול לעזור להירגע. 

חשוב להכין גם את האורחים

תהליך ההסתגלות של החתול שלכם תלוי לא רק בו, אלא גם באורחים שלכם וחשוב להכין אותם למפגש. הסבירו להם שהחתול שלכם נלחץ בקרבת זרים והסבירו להם כיצד עליהם להתנהג בסביבתו. חשוב להדגיש שפניהם שלא להתקרב אליו בגסות בתחילה (ועדיף בכלל). לא לנסות ללטף ובאופן כללי להתעלם ולתת לו את המרחב שהוא זקוק לו. עוד פעולה שכדאי להימנע ממנה היא מבט ישירות בעיניים של החתול. חתולים רואים זאת כקריאת תיגר וזה עלול להוות אצלם טריגר למצוקה משמעותית. 

מתכננים מפגש גדול בבית? אולי שווה לשקול להרחיק את החתול לזמן קצר

מארחים את המשפחה לחגים? עורכים חנוכת בית? מזמינים את כל החבר׳ה לראות משחק? אם מדובר בקבוצה גדולה וכזו שיהיה קשה להכין אותה, שווה לפעמים לשנות כיוון ולמצוא מקום זמני עבור החתול. אם יש חבר או בן משפחה שאפשר לשים את החתול אצלו זה לגמרי יכול לעבוד. כמובן שאפשר להיעזר גם בפנסיון לחתולים. 

לסיכום

זכרו שעם הזמן חתולים לרוב מסתגלים. אם תקפידו לתכנן מראש כל מפגש, מהר מאד זה יהפוך להיות קל וטבעי ביותר. באתר של פט בסט תוכלו למצוא ציוד לחתולים שיקל עליכם במיפגש. החל ממיטה לחתולים נוחה, צעצועים לחתולים, חטיפים לחתולים ועוד. מוזמנים ליצור איתנו קשר בכל שאלה.

כתבות נוספות

חרדה מזיקוקים: איך לעבור את יום העצמאות בשלום עם הכלב?
ניופאונדלנד
כלב כנעני (Canaan Dog) 
איך לעודד את החתול שלי לשתות יותר?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן