משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

לברדודל

תוכן עניינים

להאזנה למאמר

הלברדודל (Labradoodle) הפופולרי הוא זן מעורב של לברדור רטריבר וכן פודל. הגורים החכמים והשובבים הם כלבי משפחה מצוינים. אבל, הורים לחיות מחמד חייבים להיות מסורים ולספק לכלבים את ההכשרה המתאימה, כמות מתונה של פעילות גופנית יומיומית, סדר יום וטיפוח קבוע והרבה אהבה. 

טיפול בלברדודל

ללברדודלים יש מעילים ארוכים ומתולתלים הדורשים שגרת טיפוח נרחבת כדי למנוע קשרים וסיבוכים. בעוד שהגזע מכונה לעתים קרובות "היפואלרגני", אף כלב אינו באמת נטול אלרגנים, אם כי הלברדודלים ידועים בנשירה המינימלית שלהם.  

הם יכולים לשגשג בבתים בכל הגדלים – כל עוד הם מקבלים את הכמות הנכונה של פעילות גופנית יומית. הלברדודלים הם ידידותיים ונאמנים במיוחד. מה שהופך אותם לכלבי משפחה נפלאים. הם גם קלים לאילוף ואידיאליים עבור הורים בפעם הראשונה המחפשים בן לוויה עם אישיות גדולה. 

לברדודל

בעיות בריאות לברדודל

מכיוון שהלברדודלים הם שילוב של לברדור רטריבר ופודל סטנדרטי, הם מועדים למצבים בריאותיים נפוצים של שני הגזעים. כולל בעיות עיניים מולדות, דיספלזיה בירך ומחלות לב.

בעוד שביטוח חיות מחמד יכול לעזור להורים לחיות מחמד לנהל את העלויות של התמודדות עם בעיות בריאות אלו. ניתן למנוע מצבים אלו גם על ידי מגדלי לברדודל המבצעים סינון יסודי של מלאי הרבייה שלהם. זה צריך לכלול בדיקות גנטיות, בדיקות עיניים, בדיקת OFA או PennHip, ואקו לב. 

בעיות עיניים מולדות 

מצבים אלו יכולים להופיע בצורה של ניוון רשתית פרוגרסיבי (PRA) וגלאוקומה . PRA היא הפרעה תורשתית הגורמת להידרדרות של הרשתית, שכבת תאים רגישה לאור בעין, שעלולה להוביל בהדרגה לעיוורון. זה לא מצב כואב, אבל סימני אזהרה יכולים לכלול עיוורון לילה (לדוגמה, הגור שלך עשוי להיות מגושם בחושך או לסרב לצאת החוצה באור עמום). אמנם אין טיפול ל-PRA, אבל זה יכול לקחת חודשים או שנים עד שהמחלה פוגעת במלואה בראיית הכלב. 

קטרקט נפוץ בכלבים, כולל Labradoodles, וגורם לערפול בעיניים שעלול להוביל בסופו של דבר לאובדן ראייה. אם אתה מבחין שלעדשות הלברדודל שלך יש מראה מעונן או אטום או שהראייה של חברך הפכה מוגבלת יותר, התייעץ עם וטרינר. אין כיום טיפולים רפואיים זמינים להפחתת או "ריפוי" קטרקט; ניתוח הוא האפשרות היחידה. קטרקט לא מטופל כואב ויכול להוביל לעיוורון. 

דיספלזיה של מפרק הירך  

דיספלזיה של מפרק הירך היא מצב שכיח ממנו סובלים כלבים מגזעים גדולים וענקיים. מצב זה קורה כאשר גור הלברדודל שלך גדל והירכיים מתפתחות בצורה לא תקינה. אי נוחות מוצגת לעתים קרובות על ידי גורים באמצעות פעילות מופחתת ו/או קושי לעלות או לשכב או לעלות במדרגות.  

ישנן אפשרויות רבות לטיפול בדיספלזיה של מפרק הירך – מתוספי תזונה, לתרופות אנטי דלקתיות ועד ניתוח. אך חיוני להתייעץ עם הווטרינר שלך כדי למצוא את הטוב ביותר עבור הלברדודל שלך.

מחלת לב  

מחלת לב היא בעיה שכיחה עבור גזעי כלבים רבים, כולל לברדודלס, ויכולה להיגרם ממצבים בסיסיים כמו ניוון שסתום הלב, קצב לב לא סדיר וקצב לב (הפרעת קצב) וקרדיומיופתיה מורחבת (DCM).   

סימנים שכדאי לשים אליהם לב: 

  • שיעול מתמשך 
  • התעלפות או קריסה 
  • קשיי נשימה 
  • עייפות 
  • שינויים בהתנהגות (אובדן תיאבון, חוסר רצון לעסוק וכו')  

אם אתה מבחין באחד מהסימנים הללו, קבע תור לווטרינר שלך כדי שיוכל לבצע בדיקות. כגון צילומי חזה, בדיקות דם ואקו לב (אולטרסאונד של הלב וכלי הדם הסמוכים) כדי להעריך את הבעיה. המצב יכול להיות חמור אם אינו מטופל, אך למרבה המזל יש אפשרויות טיפול רבות זמינות. כגון טיפול דיאטטי ותרופות.  

כלב לברדודל שחור
כלב לברדודל שחור

תזונה מומלצת ללברדודל

כדי לחיות חיים ארוכים ומאושרים, לברדודלס חייבים לצרוך את הכמות הנכונה של מזון לכלבים באיכות גבוהה ולהיות עם גישה למים מתוקים. תזונה מאוזנת תעזור לגור שלך לשמור על משקל תקין ולהימנע ממצבים בריאותיים כמו מחלות לב ודיספלסיה של מפרק הירך.  בעת בחירת מזון, חשוב לקרוא את תווית המזון הכוללת את הרכיבים במזון.

חשוב מאוד שהגור שלך יאכל תזונה מלאה ומאוזנת. זה כולל מנות מזון בכמות הנכונה המספקת יותר מ-40 חומרים מזינים שחיות מחמד דורשות בשלבי חייהן. כולל חלבונים, שומנים, פחמימות וויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו עצמאיות. 

מה כמות המזון המומלצת ללברדודל?

אמנם אין דרך אחת שמתאימה לכולם להאכיל לברדודל. הכי מומלץ זה התייעצות עם הווטרינר שלך. יש להאכיל גורי לברדודל מתחת לגיל 6 חודשים לפחות שלוש פעמים ביום ויש להאכיל כלבים בוגרים פעמיים ביום.  

למרות שבאופן טכני ניתן להאכיל מבוגרים פעם ביום, זה יכול להוביל לחרדה ולהיפר-פיקס בארוחות. עדיף לחילוף החומרים ולבריאות הנפשית של הכלב להאכיל כל 12 שעות. האכלה תכופה יותר יכולה גם לסייע בהגנה מפני בעיות בריאותיות חמורות. כגון הרחבת קיבה-וולוולוס (GDV). זאת מכיוון שהכלב יצרוך כמות קטנה יותר של מזון וסביר להניח שיאכל לאט יותר.

טיפים תזונתיים ללברדודלס

כדאי להימנע מהאכלת הגור שלך בשאריות שולחן, שעלולות להיות עשירות בקלוריות או בשומן. הן אפילו עלולות להיות מסוכנות. חטיפים / פינוקים לכלבים צריכים להוות רק 10% מצריכת הקלוריות של הכלב שלך ולעולם לא להחליף דיאטה.  

אלא אם כן הומלץ על ידי וטרינר, כלבים הניזונים מתזונה מסחרית מלאה ומאוזנת אינם צריכים להזדקק לתוספי תזונה לכלבים. לכן זה כל כך חשוב לבחור מזון שמתאים לשלב החיים של הלברדודל שלך. בין אם גור או מבוגר.  

עם זאת, לברדודלים הניזונים מתזונה ביתית עשויים לדרוש תוספי מזון כדי להבטיח שהם מקבלים את כל הויטמינים והמינרלים הדרושים לשגשוג. כולל חומצות שומן אומגה 3 ואומגה 6, גלוקוזאמין ומגוון נוגדי חמצון.  

טיפים להתנהגות והדרכה ללברדודלים

אישיות וטמפרמנט הלברדודל  

הלברדודל עתיר האנרגיה, שואף תשומת הלב והאינטיליגנטי דורש פעילות גופנית, אינטראקציה ומשחק תכופים. לברדודלים מסתדרים הכי טוב בבתים עם הורים לחיות מחמד פעילים שיש להם זמן להקדיש לכלב. כמו גם משפחות עם מתבגרים לילדים גדולים יותר.

התכונות החביבות והמשחקיות של הלברדודל העליזות הופכות אותם לבני לוויה מעולים לכל בית. כולל אלה עם ילדים צעירים, חברים חתולים וכלבים אחרים. בעוד שכל לברדודל שונה, סוציאליזציה נכונה היא חובה כדי לעזור לכלב שלך להפוך לבן לוויה מתנהג היטב. 

התנהגות לברדודל  

הלברדודלים מעריצים חברה ומתענגים על הזמן שהם מבלים עם בני האדם שלהם. אבל, הם שונאים להישאר לבד לפרקי זמן ארוכים. כלבים אלו אינם ידועים כנובחים מוגזמים. אך נדרשת הכמות הנכונה של אימון ופעילות גופנית כדי להבטיח שהם ילמדו להתנהג כראוי.  

הם כלבי משפחה מדהימים אבל בהחלט זקוקים לבעלים מסורים שיעבדו על הצרכים הפיזיים והנפשיים שלהם.

אימון לברדודל 

הלברדודלים הם הכלאה של שני גזעים אינטליגנטיים מאוד. לכן הם להוטים לרצות ובעלי יכולת אימון גבוהה. ניתן ללמד אותם להצטיין בכל דבר. החל מטריקים בסיסיים כמו לשבת, להישאר ולהתהפך ועד לרוץ קורסי זריזות.  

השתמש תמיד בטכניקות חיזוק חיובי, כמו שימוש בפינוקים כדי לתגמל התנהגויות טובות, במהלך האימון. חשוב גם לאמן את גורי הלברדודל בגיל צעיר מאוד. כדי להבטיח שהם מפתחים הרגלים טובים שיחזיקו מעמד לאורך כל חייהם ויפחיתו למינימום התנהגות שובבה. בשל אופיים העדין וחדי השכל, ניתן אפילו לאלף את הלברדודל להפוך לכלבי שירות.  

פעילויות מהנות ללברדודלים 

  • הליכה או ריצה 
  • טיול רגלי 
  • פריסבי 
  • שחייה 
  • צלילת רציף 
  • ציד 
  • פארק כלבים 
  • משיכת חבל 
  • מִרדָף 
  • אימון זריזות 

מדריך טיפוח לברדודל 

אף לברדודל אינו דומה בגודל או באישיות – ויש להם מעילים משתנים. לחלקם יש תלתלים הדוקים ולחלקם יש שיער רופף וגולש. בעוד שהגזע מועדף בשל רמות נמוכות של נשירה, המעילים של הכלבים דורשים שגרת טיפול בתחזוקה גבוהה הכוללת צחצוח קבוע וביקורים אצל ספר מקצועי.    

כלב לברדודל חום
כלב לברדודל חום

טיפוח העור  

הלברדודלים ככלל אינם דורשים שגרת רחצה קבועה. אך הם עשויים לדרוש התזה במקלחת או באמבטיה אם הם נרטבים או מתלכלכים מהשתוללות בחוץ. במקרה כזה, הורים לחיות מחמד צריכים להשתמש בשמפו לכלבים היפואלרגני, מרגיע על בסיס שיבולת שועל.

טיפול במעיל 

כדי להימנע מסבכים כואבים, במיוחד סביב נקודות חיכוך כמו האוזניים, הישבן ובין הרגליים. מומלץ להורי הלברדודל לצחצח את כלביהם פעמיים בשבוע.  

שימו לב במיוחד לאזורי חיכוך. ודא שאתה יורד לעור, אך אל תעבור על אותה נקודה יותר מפעמיים. זאת מכיוון שאתה עלול לגרום לכוויות במברשת. אם יש יותר מדי קשרים, זה הופך כואב. וזה יאלץ את המטפל לגלח את הכלב שלך עד לעור.

טיפול עיניים 

שמור את הפוני של הגור שלך גזוז כדי להבטיח שלא יחסמו את ראייתו. לברדודלים נוטים למחלות עיניים מולדות כמו ניוון רשתית מתקדם וגלאוקומה. לכן הורים לחיות מחמד צריכים גם לפקוח עין על תסמינים בהתאמה. כגון ראיית לילה לקויה ועדשות עכורות.  

טיפוח אוזניים  

דלקות אוזניים יכולות להוות בעיה עבור Labradoodles. לכן חשוב להקפיד על היגיינת האוזניים של חיית המחמד שלך ולנקות את אוזניה באופן קבוע. במיוחד במהלך ואחרי זמן הרחצה ואם הגור שלך הולך לשחות. הקפדה לשמור אותם נקיים ויבשים היא הדרך הטובה ביותר למנוע את הבעיות הללו.

שיקולים להורים לחיות מחמד 

בין אם אתה אוהב לטייל בטיולים ארוכים או לטייל בטבע, הלברדודל שלך יהפוך לשותף המושלם להרפתקה (ברצועה!). כלבים אלה מאוד אוהבים ומלאי חיבה. אך הורים לחיות מחמד צריכים להיות מוכנים לתת להם לפחות שעה אחת של פעילות גופנית מדי יום. זה יכול לכלול טיול אחד או שניים או משחק אחזור בחצר או בגינת הכלבים. אם הגזע מקבל את הכמות הנכונה של גירוי פיזי ונפשי, הם יכולים לחיות בכל בית. אם כי בית עם חצר עדיף.  

גורי לברדודל חייבים להיות מאומנים גם בגיל צעיר כדי למזער את הנטיות השובבות שלהם ולאפשר להם לעמוד בפגישות טיפוח ארוכות ועקביות (חובה לגזע).  

כתבות נוספות

שירותים אוטומטיים לחתולים- ערוץ החיים הטובים?
כלב לבן – כל מה שרציתם לדעת
האם כל הכלבים מזיעים? הפרת מיתוסים נפוצים על הזעת כלבים
איך כלב מראה אהבה באמצעות שפת גוף?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן