משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

האם כל הכלבים מזיעים? הפרת מיתוסים נפוצים על הזעת כלבים

תוכן עניינים

תהיתם פעם אם חברכם הפרוותי מזיע כמוכם? מאמר זה נועד להפריך מיתוסים ותפיסות שגויות נפוצות לגבי הזעת כלבים, ולספק הבנה מקיפה של מנגנוני הזיעה של כלבים. אנו צוללים לתוך המדע שמאחורי הזעת כלבים, ומציעים מידע עובדתי שעשוי להפתיע אפילו את בעלי הכלבים המנוסים ביותר.

כלבים לא מזיעים- אמת או מיתוס?

בניגוד למה שנהוג לחשוב, האמירה שכלבים לא מזיעים היא למעשה מיתוס. אמנם זה נכון שלכלבים אין בלוטות זיעה כמו לבני אדם, אבל יש להם מנגנון שונה לקירור גופם. אז זה יהיה מדויק יותר לומר שכלבים אכן מזיעים, רק לא באותו אופן כמו בני אדם.

אחת הדרכים שבהן כלבים מווסתים את טמפרטורת הגוף שלהם היא באמצעות כריות הכפות שלהם. רפידות אלו מכילות בלוטות זיעה המסייעות בשחרור חום מגופם. אז בפעם הבאה שתראה את חברך הפרוותי משאיר טביעות כפות רטובות על הרצפה, תדע שזה לא רק מים, אלא גם זיעה שעוזרת להם להתקרר.

בנוסף, לכלבים יש גם מערכת קירור ייחודית בגופם הנקראת התנשפות. כאשר כלבים מתנשפים, הם שואפים ונשפים במהירות. וכך מאפשרים ללחות על לשונם ודרכי הנשימה שלהם להתאדות. תהליך האידוי הזה מקרר את גופם, בדומה לאופן שבו הזעה מקררת בני אדם.

מאיפה בדיוק כלבים מזיעים?

כמו שהוסבר, כריות הכפות שלהם משמשות להם כמנגנון קירור. בלוטות הזיעה ברפידות הכפות שלהן עוזרות לשחרר חום ולשמור על טמפרטורת הגוף שלהן.

אבל זה לא המקום היחיד שממנו כלבים מזיעים. לכלבים יש גם בלוטות זיעה באף. כן, קראתם נכון! לכלבים יש בלוטות זיעה באף שמפרישות כמות קטנה של זיעה. זיעה זו עוזרת לשמור על לחות אפם ומסייעת בחוש הריח. אז בפעם הבאה שתראה את האף של הכלב שלך נראה קצת רטוב, אל תדאג, זו רק הדרך שלהם להישאר קריר ולשפר את יכולות הריח שלו.

מלבד כריות הכפות והאף שלהם, לכלבים יש עוד כמה אזורים שבהם נמצאות בלוטות זיעה. אלה כוללים את תעלות האוזן שלהם ומסביב לפי הטבעת שלהם. בלוטות הזיעה הללו עוזרות לווסת את הטמפרטורה באזורים ספציפיים אלו. בעוד שכמות הזיעה המופקת מאזורים אלו היא מינימלית. היא עדיין משחקת תפקיד בשמירה על טמפרטורת הגוף הכללית שלהם.

למה כלבים לא מזיעים כמו בני אדם?

לכלבים התפתח מנגנון קירור שונה בהשוואה לבני אדם. בני אדם מסתמכים במידה רבה על הזעה כדי לווסת את טמפרטורת הגוף שלהם. אבל לכלבים יש דרך יעילה יותר לשמור על קור רוח. אחת הסיבות העיקריות לכך שכלבים לא מזיעים כמו בני אדם היא בגלל שהפרווה שלהם פועלת כמבודד טבעי. בניגוד לבני אדם שיש להם עור חשוף, לכלבים יש פרווה עבה שעוזרת להגן עליהם מפני טמפרטורות קיצוניות.

סיבה נוספת היא בגלל שיש להם ריכוז גבוה יותר של בלוטות זיעה בכריות הכפות שלהם. בלוטות הזיעה הללו נועדו לשחרר לחות כאשר כלבים הולכים או רצים, ומאפשרות קירור באידוי. שיטת קירור זו יעילה יותר עבור כלבים, שכן אידוי הלחות מכריות הכפות שלהם עוזר לקרר את כל גופם.

בנוסף, כלבים מסתמכים במידה רבה על התנשפות כאמצעי להתקררות. כאשר כלבים מתנשפים, הם שואפים ונושפים במהירות, ומאפשרים חילופי אוויר חם מגופם עם אוויר קריר יותר מסביבתם. התנשפות עוזרות לכלבים לשחרר חום ולווסת את טמפרטורת הגוף שלהם ביעילות.

האם כלב מתנשף הוא כלב מזיע?

כאשר אנו רואים כלב מתנשף בכבדות, זה עשוי להיות מפתה לחשוב שהוא מזיע כמו בני אדם. עם זאת, האמת מעט שונה. התנשפות אצל כלבים היא לא סוג של הזעה, אלא דרך עבורם לווסת את טמפרטורת הגוף שלהם.

כאשר כלבים מתנשפים, הם נושמים במהירות פנימה והחוצה, מה שעוזר להם לשחרר חום עודף מגופם. כשהם מתנשפים, הלחות מתאדה מהלשון ומדרכי הנשימה שלהם וזה אפקט מקרר. זה דומה לאופן שבו הזעה עובדת בבני אדם, שכן אידוי הזיעה מהעור עוזר להוריד את טמפרטורת הגוף.

התנשפות גם עוזרות לכלבים להתקרר מכיוון שהיא מגבירה את זרימת האוויר סביב גופם. כשהכלבים מתנשפים, הם שואפים אוויר קריר יותר מסביבתם ונושפים אוויר חם מגופם. חילופי אוויר זה עוזרים לפזר חום ולווסת את טמפרטורת הגוף שלהם.

חשוב להבין שהתנשפות בלבד לא יכולה להספיק לכלבים להתקרר בתנאים חמים במיוחד. כלבים יכולים בקלות להתחמם יתר על המידה,מה שמוביל למכת חום. אם הם נחשפים לטמפרטורות גבוהות זמן רב מדי או עוסקים בפעילות גופנית מוגזמת. כבעלי חיות מחמד, חיוני לספק להם גישה לצל, מים מתוקים, ולהימנע מלהשאיר אותם במכוניות חמות. אם כלב מתנשף יתר על המידה או מראה סימני מצוקה, חשוב לפנות מיד לטיפול וטרינרי.

וסט קירור SWAMP COOLER ראפואר
מזרון קירור לכלבים ALASKA

לסיכום

כלבים אכן מזיעים, אם כי לא באותו אופן של בני אדם. בלוטות הזיעה שלהם ממוקמות בעיקר בכפותיהם ומשמשות בעיקר למשיכה, לא לוויסות חום. התנשפות היא מנגנון הקירור העיקרי שלהם. חשוב להבין את העובדות הללו כדי להבטיח שאנו מספקים את הטיפול הטוב ביותר עבור חיות המחמד האהובות שלנו, במיוחד באקלים חם יותר או בעונות חמות. מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לעזור בכל נושא ולהמליץ על מוצרים נוספים לגידול הכלב שלכם.

כתבות נוספות

המדריך המלא לפענוח שפת גוף חתולים: טיפים, כלים ותרגילים
המדריך הראשון לציוד אקווריום לגידול דגים
כל מה שרציתם לדעת על הידרותרפיה לכלבים
מזון צמחוני לכלבים – תחליף ראוי או לא?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן