משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

וירוס פרוו (parvo virus)- כל מה שבעלי כלבים צריכים לדעת

תוכן עניינים

לקריאת המאמר

גידול וטיפול בכלבים זו חוויה של הרבה בונדינג, חיבור וחברות טובה, אבל גם של לא מעט דאגה הרבה פעמים. כל מי שמגדל כלב יודע היטב שישנן מחלות ומצבים רפואיים מהם החברים שלנו על ארבע עשויים לסבול. ישנו צורך אמיתי לנסות ולמנוע מראש עד כמה שאפשר מצבים כאלו או לכל הפחות להעניק טיפול הולם בזמן כשזה כבר קורה. 

איך עושים את זה? ובכן – אם תשאלו אותנו, הדבר החשוב ביותר הוא להכיר את הסכנות הנפוצות ביותר לעומק. להבין כיצד אפשר למנוע אותן ולזהות כשזה קורה על מנת להעניק טיפול מתאים. אחת המחלות הנפוצות הללו נקראת פרוו ואם אתם מגדלים כלבים אז לגמרי חייבים להכיר אותה לעומק. רגע לפני שנתחיל ונדבר על הוירוס והמחלה נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא מוצרים שיעזרו לכם לשמור על בריאות הכלבים שלכם ושאתם מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ בנושא בכל שלב. 

מהו וירוס הפרוו?

פרוו וירוס הוא וירוס מדבק במיוחד שמשפיע אך ורק על משפחת הכלבים. הוירוס עובר מכלב לכלב דרך מגע ישיר או לאחר חשיפה למשטחים נגועים. זה קורה בעיקר כאשר כלבים מריחים או מלקקים צואה של כלבים אחרים ברחוב. וירוס הפרוו גורם למחלה שבאה לידי ביטוי במיוחד בקיבה ובמעי הדק, אך ההשפעה שלו על הגוף היא למעשה הרבה יותר רחבה. 

למה כלבים נדבקים בוירוס?

חשוב להבין כי מדובר בנגיף שהוא מסוכן לכל הכלבים, אך אלו שנמצאים בסיכון הגבוה ביותר הם בעיקר גורים מגיל שישה שבועות ועד גיל חצי שנה. זה קשור בעיקר למערכת החיסונית החלשה בגילאים האלו. כמובן בשל העובדה שגורים נוטים ללקק כל דבר שהם נתקלים בו פחות או יותר. ישנה סדרת חיסונים מונעים שניתנים בגיל שישה, שמונה ושניים עשר שבועות. עד להשלמתם צריך לזכור שהגורים חשופים ביותר לוירוס המדבק הזה. 

כמו כן ישנם זנים שחשופים לוירוס אף יותר מאחרים כמו רוטווילרים, דוברמנים, פינצ׳רים, כלבי רועים, לברדורים ועוד. 

כמה זמן כלבים נגועים יכולים להדביק בפרוו?  

כלבים נגועים יתחילו להפיץ את הוירוס בערך 4-5 ימים אחרי ההדבקה הראשונית. בדרך כלל עוד לפני שהתסמינים הראשונים מופיעים. פוטנציאל ההדבקה ממשיך גם כעשרה ימים לאחר שהתסמינים הקליניים של המחלה חולפים. המשמעות של הדבר היא שכלבים עשויים להדביק עוד לפני שבכלל ידענו שהם חולים וכן לאחר ההחלמה. מעבר לכך הוירוס מסוגל לשרוד במשך כחודש במקומות סגורים ועד חודשים ספורים בחוץ בהינתן התנאים המתאימים. 

תסמינים של מחלת פרוו

למחלת הפרוו תסמינים קשים וכלבים שחוטפים את הוירוס סובלים מאוד. בגלל שהיא נפוצה במיוחד בקרב גורים כדאי לגשת לוטרינר גם עם חשש קטן ביותר. ככל שתופסים את זה מוקדם יותר כך יהיה קל יותר לטפל.

אלו הם כמה מהתסמינים הנפוצים של פרוו:

  • שלשול דמי
  • הקאות
  • עייפות וטשטוש
  • אובדן תאבון
  • ירידה במשקל
  • חולשה קיצונית 
  • התייבשות
  • דיכאון

כאמור – בכל מקרה של החשד הקל ביותר מומלץ לגשת לוטרינר. 

אבחון וטיפול בוירוס פרוו

האבחון יעשה לרוב על ידי בחינה של כלל התסמינים, ניתן לבצע בדיקת צואה לאיתור הנגיף. למרבה הקושי, כמו נגיפים אחרים באופן כללי גם לוירוס הפרוו אין תרופה ספציפית. במרפאה הוטרינרית תקבלו טיפול תומך לתסמינים כגון תרופות נגד הקאה או שלשולים והנחיות כיצד לטפל בכלב. ממש כמו וירוסים שפוגעים באדם, גם כאן הטיפול העיקרי הוא הרבה מנוחה, כמה שיותר נוזלים ואוכל וכמובן הרבה חום ואהבה. 

נזק משני – הסכנה האמיתית 

פרוו היא מחלה קשה שמחלישה מאוד כלבים, אבל איתה רוב הכלבים יכולים בדרך כלל להתמודד. הבעיה עם פרוו שהנגיף פוגע קשות במערכת החיסון ומוריד משמעותית את כמות הכדוריות הלבנות בדם. מה שאומר שכל זיהום הכי קטן בעתיד עלול לסכן את הכלב שלנו. לכן פרוו היא מחלה שעשויה גם להיות קטלנית. 

על כן חשוב מאד לשמור על הכלבים שלנו ובפרט על גורים צעירים. מוצרי חיטוי והרחקה איכותיים ירחיקו אותם ממשטחים מסוכנים. צעצועים לכלבים, אוכל לכלבים איכותי וכן חטיפים לכלבים ימנעו מהם ללעוס ולאכול דברים שהם לא אמורים. 

את כל אלו תוכלו למצוא כאן באתר ואתם מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ בכל זמן.

כתבות נוספות

רידג'בק רודזי
חתול בנגלי
החודש הראשון עם החתול החדש
חיים במסלול המהיר: אלו הם גזעי הכלבים שהכי קל לגדל

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן