משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

כל מה שצריך לדעת על אקנה חתולים

תוכן עניינים

נכון, אפילו שהם כמו הילדים שלנו, החתולים שלנו לא עומדים לעבור את גיל ההתבגרות כמו שאנחנו מכירים אותו. לא סביר שידברו אלינו בחוצפה או יסתגרו שעות בחדר מול המסך או בשיחה עם חברים.
יחד עם זאת, יש תופעה אחת לא נעימה שכן משותפת לחתולים ולבני נוער והיא מחלת העור שנקראת אקנה

לא, זה לא מצב מסכן חיים וגם לא יפגע בביטחון או בדימוי העצמי של החתול שלנו בניגוד לבני נוער מתבגרים. אבל זה כן משהו שעלול לגרום לחוסר נוחות וחשוב להכיר את זה כדי לדעת איך לטפל בזה. לפני שנסביר כל מה שצריך לדעת נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא את כל המוצרים שיעזרו לכם לשמור על טיפוח החתול שלכם ולמנוע אקנה חתולים, מוזמנים להיעזר בנו לפני רכישה. 

מהו אקנה חתולים?

אקנה חתולים הוא מצב רפואי כזה שבו הפרווה על הפנים של חתולים, לרוב בסנטר, מפיקה עודף קרטין. מה שחוסם את הנקבוביות ומוביל למעין פצעוניים אדמומיים ודלקתיים, לעיתים כאלו המלווים במוגלה. התופעה עשויה להתרחש אצל חתולים בכל הגילאים. שכן לא מדובר בתופעה על רקע הפרשת הורמוני מין. אפשר לראות את זה קורה אצל זכרים, נקבות, חתולים בוגרים וגורים במידה שווה. גם אצל חתולים מסורסים/מעוקרים וכאלה שלא. זו יכולה להיות תופעה חד פעמית וקצרת מועד או בעיה כרונית שחוזרת על עצמה. 

תסמינים

התסמין העיקרי הוא הפצעונים שהמראה שלהם נע בין אדמדם לשחור, רגע לפני שהם מתפוצצים. במרבית המקרים הפצעונים יימצאו על הסנטר שיראה פשוט מלוכלך ולעתים הם מלווים בכאב ואי נוחות. אצל חתולים הסובלים מאקנה כרוני אפשר לראות לפעמים מעין נגעים או חתכים פתוחים בעור שהם מודלקים ומוגלתיים. לעיתים מתלווה לכך גם אובדן של שיער באותו האזור וזהו גורם משמעותי לכאב. 

גורמים

עד לימינו אנו הגורמים המדויקים למחלה אינם ברורים, אך כן ברור שזה קשור לעודף קרטין בעור. כאשר הקרטין הזה נלכד ולא משתחרר אז התוצאה היא פצעונים שדי דומים לחצ'קונים שאנו מכירים. הנחת יסוד נוספת אומרת שחתולים ללא שגרת טיפוח קבועה נמצאים בסיכון גבוה יותר. 

אבחון

האבחון לאקנה נעשה על ידי הסתכלות חיצונית ושלילה של בעיות אחרות בלבד. לרוב לא קשה להבין שבזה מדובר. עם זאת, לעתים יש חשד כי מדובר בבעיית עור חמורה יותר. במקרים הללו יש צורך בבירור מעמיק יותר ובבדיקות מעבדה של דגימת עור. 

טיפול ומניעה

הטיפולים היעילים ביותר הם טיפול אנטיביוטי מסוים שניתן על ידי וטרינר וטיפול בשמפו מיוחד או מגבונים לניקוי. לרוב מתחילים עם התכשירים ואם התופעה מתחילה לחלוף אז אין צורך בצעדים נוספים. אם לא חל שיפור, חשוב לגשת לוטרינר ולבחון חלופות. באופן כללי חשוב להבין כי אקנה חתולים מושפע מאד ממצב הניקיון באזור הסנטר. כלומר שאם נקפיד לנקות את הסנטר בתכשירים ייעודיים, נוכל להפחית משמעותית את התופעה ולרווח את הזמנים בין התפרצות להתפרצות. שימו לב – לעולם על תחטטו ותחפרו בפצעים. זה רק יחמיר את המצב ויגרום לחתול שלכם לתחושה לא נעימה של אי נוחות וכאב. באתר מגוון רחב של מוצרי טיפוח / הגיינה לכלבים.

טיפים לשמירה על היגיינה באזור הפנים

  • ידיים נקיות: כדי למנוע זיהום והחמרה של המצב, חשוב לטפל בפנים של החתול שלנו בידיים נקיות תמיד. 
  • גילוח השיער באזור הסנטר: הפרווה באזור הסנטר היא קרקע פורייה למזהמים, כאלו המחמירים את התופעה. אם האקנה מסרב לחלוף, נסו לגלח את האיזור וזהו צעד שבדרך כלל תורם ומשפיע לטובה.
  • הקפידו על ניקוי יומי: נכון, זה מצריך משמעת ויכול מאד גם להיות שהחתול שלנו לא ממש יאהב את זה. זה חשוב מאד אם רוצים לטפל בבעיה ולמנוע אותה. הכניסו 10 דקות קבועות בלו״ז לניקיון הסנטר מדי יום והקפידו על כך. 

כל מוצרי הטיפוח לחתול מחכים לכם באתר פט בסט

הקפדה על שגרת טיפוח זה דבר חשוב לא רק בהיבט של התמודדות עם אקנה. חשוב לשמור על החתולים שלנו נקיים תמיד. כאן באתר תוכלו למצוא ציוד לחתולים וכן מגוון של מוצרי טיפוח לחתולים. החל ממברשות ועד לתכשירי ניקוי מעולים, הכל במחירים מעולים. כמובן שניתן לרכוש אצלנו אוכל לחתולים מהמותגים המובילים. מוזמנים להתייעץ עם צוות האתר בכל נושא ובכל זמן. 

כתבות נוספות

חתול בנגלי
לברדודל
איך לנקות את האקווריום? המדריך השלם
תוכי מקאו- כל העובדות המעניינות

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן