משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

ההשפעה של דגים על בריאות הנפש: הרבה יותר מסתם חיית מחמד

תוכן עניינים

להאזנה למאמר

לכל אחד מאיתנו יצא להתבונן לפחות פעם אחת בחיים על אקווריום עם דגים, יצורים וצמחי מים חיים. זה תמיד מהנה וכיף לראות זנים שונים וסביבת מחייה חיה והטרוגנית. אך האם ידעתם שלפעולה הזו יש גם כמה השפעות נפשיות חיוביות למדי?

אם עד היום התלבטתם אם אכן לגדל דגים בבית, זוהי עוד סיבה מעולה לעשות את זה. רגע לפני שנצלול קצת יותר לעומק (הבנתם מה עשינו כאן?). נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא את כל הציוד שאתם צריכים על מנת לגדל דגים בבית. מותגים מובילים ואיכותיים בלבד ומחירים ללא תחרות. מוזמנים להתייעץ איתנו בנושא בכל שלב!

תרפיית אקווריום

מדענים ומחקרים עדיין עוסקים בנושא ומנסים להבין בדיוק מהן ההשפעות הפסיכולוגיות של צפייה באקווריום דגים ובפעולת הגידול שלהם בפרט. ההשערה הרווחת היא שהמראה הטבעי והנעים לצד תנועות השחייה החוזרות, הן בגדר מראה היפנוטי. כזה שעוזר להרגיע את הנפש ולהרפות את השרירים. 

גישות מעמיקות יותר, מצביעות על צורך מאד בסיסי של האדם להיות מחובר לטבע. המראה של בית גידול חי בהרמוניה מלאה הוא משהו שמתחבר אצלנו בני האדם ליצר מאד בסיסי וקדמי. מה שמעניין הוא מחקר מסוים המצביע על כך שדווקא הדגים הם אלו שאחראים על התחושות האלו. במחקר נחשפו משתתפים לאקווריום שאליו מוסיפים בהדרגה דגים. ניתן היה לראות בבירור שככל שנוספו יותר דגים למיכל, כך מצב הרוח והרגיעה הכללית של המשתתפים עלתה. 

דגים באקווריום

איך אקווריום ודגים משפיעים על הבריאות הפיזית והנפשית?

האטת קצב הלב:

לפי מחקרים אחרונים, צפייה באקווריום תורמת להאטה חיובית של פעילות הלב. עד שלושה אחוזים בתוך עשר דקות בלבד. מה שמביא במהירות לתחושת רוגע. על כן זה מומלץ לאנשים שסובלים מחרדה והתקפי חרדה. 

הורדת לחץ דם

מחקר דומה שנעשה בתחום מראה כי צפייה באקווריום יכולה לשפר את לחץ הדם בכארבעה אחוזים. כמו כן נראה כי ככל שמוסיפים דגים לאקווריום, כך פוטנציאל ההשפעה הולך וגובר. 

הרפייה של שרירי הגוף

כמעט כל מחקר שהוא שנעשה בתחום מצביע על התופעה הזו בבירור. צפייה באקווריום שלכם מורידה את טונוס השרירים באופן כמעט מיידי. עוד השפעה חיובית למדי של דגים על הגוף ועל הנפש. 

שיפור מצב הרוח:

בסופו של דבר, צפייה באקווריום של דגים יפים וצבעוניים היא חוויה חיובית. מה שבהחלט תורם באופן נקודתי למצב הרוח. הדבר הזה מגובה גם הוא במחקרים המראים כי אנשים דיווחו על תחושה חיובית ועל אופטימיות לאחר זמן קצר של צפייה באקווריום. אגב, גם אם הגיעו מראש עם רגש שלילי כלשהו. 

שיפור איכות השינה:

תאמינו או לא, אבל מחקרים רבים בתחום מצביעים על כך שצפייה באקווריום עוזרת לשפר את איכות השינה שלנו. אם יש לכם דגים בבית, שווה לנסות רבע שעה של צפייה בדגים שלכם לפני השינה. יש סיכוי לא רע שזה יעזור לכם לישון עמוק וטוב הרבה יותר. 

התרפיה של השגרה והאחריות על יצור חי

לכל הדברים האלו צריך להוסיף עוד יתרון בסיסי אצל מי שבוחר לגדל דגים בבית. הדאגה ליצורים חיים והאחריות לשמירה על אקווריום בריא ומשגשג, אלו הם דברים חיוביים המחזקים את תחושת האחריות שלנו וכן תורמים לתחושת ההצלחה וההישגיות שלנו. לכל הדברים האלו יחד השפעה מצטברת ומרחיקת לכת על הבריאות הפיזית והנפשית של האדם. בקיצור, לא צריך פסיכולוג ובטח שלא תרופות, אפשר לנסות ולאמץ את התחביב הזה קודם לכן וגם במקביל כמובן. 

זכרו – לגדל דגים זה הרבה אחריות

עם כל היתרונות חשוב מאד לזכור שגידול של דגים בבית זה משהו שמצריך לא מעט אחריות והשקעה. אם יש לכם את הזמן, הרצון והיכולת ללמוד את זה, אנחנו כאן כדי לעזור לכם לעשות את זה כמו שצריך. 

כאן באתר תוכלו למצוא מגוון עצום של מוצרים איכותיים כמו אוכל לדגים מכל הסוגים, ציוד לאקווריום. כמובן שפע של אקווריומים ומכלים, קישוטים, חומרי ניטור ובקרה של המים ועוד. 

רוצים לדעת עוד ולשמוע עוד טיפים שיעזרו בתחילת הדרך? צרו קשר עם המומחים שלנו כאן באתר פט בסט. נשמח ללכת אתכם יד ביד עד לאקווריום החלומות שלכם.

כתבות נוספות

כשההורמונים משתוללים: כל מה שצריך לדעת על ייחום כלבים
כלב לבן – כל מה שרציתם לדעת
תולעים אצל כלבים – איך מתמודדים?
אל תתן ללחץ לנצח! טיפים להרגעת חיית המחמד שלך

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן