משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

מאמצים חתול לראשונה: מה עדיף, זכר או נקבה?

תוכן עניינים

בשלב שבו מחליטים להביא ילד לעולם (בשעה טובה ומוצלחת), אין את האפשרות לבחור האם להביא בן או בת. כולנו מסתמכים על הגורל ומקבלים בברכה כל מה שמגיע. לעומת זאת, כשמדובר באימוץ בעל חיים, כאן כבר אפשרות הבחירה היא בידיים שלנו. מעבר למין של בעל החיים, נוכל לבחור גם את הזן, הגודל, הגיל ועוד מאפיינים שונים חשובים. 

אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב אנשים שבוחרים לאמץ חתול לראשונה היא האם כדאי ללכת על זכר או נקבה. כפי שתראו בהמשך, זה דבר שבהחלט יש לו משמעות. חשוב מאד להכיר את ההבדלים בין האופציות השונות. רגע לפני שניכנס לעובי הקורה, נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא מגוון מוצרים לגידול חתולים כמו מזון איכותי לחתולים, מיטות, מתקן גירוד, כלי אוכל ועוד. מוזמנים להתייעץ איתנו בכל שלב!

איך לבחור חתול לאימוץ?

הדבר הראשון שצריך לחשוב עליו כשחושבים אם לאמץ חתול, הוא האם אנחנו בכלל מסוגלים לקחת את האחריות המלאה על הטיפול בו ולמלא את כל הצרכים שלו (או שלה כמובן). עלינו לדאוג לו למקום מחייה ראוי, למזון איכותי, לזמן איכות וחיבור עם בני אדם ולכל צרכי הטיפוח והצרכים הרפואיים השונים. חשוב גם לזכור שזה משהו שצריך להיות ערוכים אליו כלכלית. 

כמו כן חשוב לזכור כי חתול הוא שונה וכי אף פעם אי אפשר לחזות בצורה מדויקת את ההתנהגות שלו או איך ייראו החיים לצדו. רגע לפני שנדבר על ההבדלים בין זכרים לנקבות, בואו נגע בעוד כמה היבטים חשובים שצריך לשקול לפני שמאמצים חתול.

דגשים חשובים לפני אימוץ חתול

  • גיל: הרבה אנשים מעדיפים לאמץ גורים, בגלל שהם חמודים ובגלל שהם יכולים לגדול ולהסתגל בקלות לסביבת החיים בבית שלנו. אצל חתולים בוגרים זה קצת יותר מורכב ולוקח להם קצת יותר זמן להסתגל לסביבות חדשות. אך מנגד עם חתול בוגר אין הפתעות – מה שרואים זה מה שמקבלים. 
  • גזע: בין אם מאמצים חתול גזעי או מעורב, חשוב להבין מה הרקע שלו, מה שיעזור בתהליך הגידול שלו. ישנם גזעים רגועים יותר מאחרים, שובבים יותר, תוקפניים וכן הלאה.
  • רקע: הרקע ממנו מגיע החתול חשוב ביותר גם כן. חתולים שלא עברו תהליך חיברות והסתגלות לאדם למשל, יתקשו יותר להתמזג עם החיים הרגילים בבית. חתולים שעברו התעללות יפגינו זאת וצריך להתייחס אליהם באופן מסוים. חשוב להבין את הרקע של כל חתול מראש עד כמה שאפשר. 
אימוץ חתולים

מאפיינים של חתולות נקבות

חתולות נוטות להפגין יותר חיבה ולהרגיש קרובות יותר לבעלים. הן מחפשות לרוב מגע גופני והן מעט יותר צייתניות. הן זקוקות לסביבה חמה ובטוחה ונוטות לגונן על המשפחות שלהן. חוקרים מאמינים כי הנטייה הזו קשורה לנושא האימהות ולאינסטינקט של נקבות לקנן ולגונן על הגורים. חתולים באופן כללי לא ממש אוהבים שינויים בשגרה ובטריטוריה שלהם, אבל זה נכון אפילו יותר בנוגע לנקבות. 

עוד דבר שחשוב מאד לקחת בחשבון הוא תקופת הייחום. זה קורה לרוב בין האביב לקיץ וחתולות נוטות לחוות בנקודה הזו לחץ וחרדה. חתולות מייללות הרבה בתקופה הזו (גם בלילה), עושות צרכים בבית וחלקן אפילו בורחות. זה בהחלט בעייתי וצריך להכיר את זה. כמובן שניתן למנוע את זה על ידי עיקור. 

מאפיינים של חתולים זכרים

הזכרים הם קצת יותר עצמאיים מטבעם בהשוואה לנקבות. הם גם עשויים להיות תוקפניים, אבל כאן חשוב לומר דבר חשוב. חתולים שעברו עיקור הם הרבה פחות תוקפניים וטריטוריאליים, והדבר הזה מוכיח את עצמו כל הזמן. אם אתם מגדלים זכר ולא מתכוונים לעקר אותו, קחו בחשבון שהוא ייצא למרדף אחר נקבות מיוחמות. הוא עשוי לריב ואפילו להיפצע או למות במאבק עם זכרים אחרים. על כן מומלץ לסרס זכרים בהקדם האפשרי ובשלב הראשון שבו ניתן לעשות זאת. 

זכר או נקבה – מה מתאים לי יותר?

בגדול, אם אתם מחפשים חיית מחמד קצת יותר חמה, קרובה וביתית, כדאי לכוון לנקבה. אם אתם מחפשים בעל חיים שהוא ״עצמאי בשטח״, לכו דווקא על חתול זכר. בכל מקרה חשוב מאד לזכור כי עיקור של חתולות וסירוס של חתולים אלו פעולות מומלצות. הן ינטרלו את כל התכונות השליליות וההתנהגויות הפחות רצויות אצל חתולים. 

לסיכום

אחרי שהחלטתם איזה חתול לאמץ, מה שנשאר זה להכין לקראתו או לקראתה את הבית. כאן באתר תוכלו למצוא אינספור מוצרים מעולים – מיטות, ארגזי חול, כלי אוכל ושתייה, חטיפים לחתולים, צעצועים ומזון איכותי מהמותגים המובילים. את הכל ניתן להזמין עד הבית ולהגיע ליום המרגש הכי מוכנים שאפשר. בהצלחה!

ריגל חתול קטן לגורים ואימהות מניקות נייצ'רס פרוטקשן חתול מסורס/מעוקרת

לקריאה נוספת:

איך לבחור את הוטרינר המתאים לכלב או לחתול שלי?
מיצי, ארצה! אילוף חתולים- האם זה אפשרי?
החודש הראשון עם החתול החדש

כתבות נוספות

קור כלבים בחוץ גם לכלבים
אילוף כלבים ב-5 שלבים פשוטים וסופר יעילים
האם כלבים יכולים לתרום דם (האם גם הכלב שלי יכול) ?
שיצו – גזע כלבים

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן