משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

כשההורמונים משתוללים: כל מה שצריך לדעת על ייחום כלבים

תוכן עניינים

מרבית הבעלים של כלבות נקבות בישראל בוחרים לעקר אותן כבר בגיל צעיר ובצדק. העיקור פותר את הבעיה של עודף ילודה ועל הדרך מפחית את הסיכון ללקות במחלות קשות על רקע הורמונלי. עם זאת ישנם מקרים שבהם לא ניתן לעקר. מה שאומר שבשלב מסוים הכלבה תיכנס לתקופת הייחום שבה היא יכולה להיכנס להריון. מעבר לסכנה של הריון שאיננו רצוי, זוהי תקופה שעשויה להיות מאתגרת מעוד מגוון היבטים וזוויות שונות. חשוב מאד להכיר אותה ואת המורכבויות שלה. 

אז מהו בעצם ייחום כלבים (או בעצם כלבות), איך להיערך לתקופה הזו וממתי כלבות יכולות להיכנס להיריון? מיד נענה על כל השאלות האלו. לא לפני שנזכיר שאתם מוזמנים לפנות ולהתייעץ איתנו בכל נושא תמיד. 

מתי כלבות יכולות להיכנס להריון?

מבחינה פיזיולוגית טכנית, גופה של כלבה מסוגל לשאת בתוכו גורים כבר בגיל שישה חודשים בממוצע. זהו גם השלב שבו תקופת הייחום תחל. אצל גזעים קטנים אגב, הבשלות המינית עשויה להופיע אפילו לפני (סביב גיל 4 חודשים). אצל גזעים גדולים לעיתים הרבה אחרי, אפילו בגילאי שנה עד שנתיים. 

שלבי תקופת הייחום אצל כלבים

את תקופת הייחום אצל כלבות נהוג לחלק לשלושה שלבים מרכזיים: 

  • קדם ייחום: ההתחלה של הייחום למעשה, תקופה שנמשכת בין שבוע לעשרה ימים. בה מתחילות להיווצר הפרשות דמיות מהנרתיק. בתקופה הזו כלבים לא מסורסים בסביבה יימשכו אל הנקבה ויתחילו לכרכר סביבה. זוהי תקופה מאתגרת ובמקרים קיצוניים אפשר לראות הרבה זכרים מתקוטטים סביב הכלבה. ניתן למנוע באמצעות תכשירים מיוחדים לנטרול ריח שתוכלו למצוא כאן באתר. 
  • תקופת הייחום: לאחר התקופה המקדימה תיכנס הכלבה לתקופת הייחום עצמה, השלב שבו היא בעצם יכולה להזדווג. הדימום פוסק והכלבה תבחר להזדווג עם הזכר שימצא חן בעיניה. 
  • תקופת הדעיכה: במידה ולא יתקיים זיווג או שיתקיים זיווג שלא יביא להריון. המערכת הביולוגית של הכלבה תיכנס למעין תרדמת עד לתקופת הייחום הבאה בעוד מספר חודשים. 

כל כמה זמן תתרחש תקופת ייחום אצל כלבים?

גם כאן יש הבדל בין גזעים גדולים לקטנים. בעוד אצל גזעים גדולים המרווחים הם קטנים יחסית ותקופת הייחום עשויה להופיע בכל שלושה חודשים לערך. אצל גזעים גדולים יותר המרווחים הם ארוכים יותר ועשויים להגיע גם לשנה בין ייחום לייחום. 

איך מטפלים בכלבה בתקופת הייחום?

הטיפול היעיל ביותר הוא מניעה מראש, ואם ניתן (וברוב המקרים ניתן) רצוי לעקר את הכלבה. מדובר על פעולה בטוחה, מהירה ופשוטה עם זמן החלמה קצר ואין שום סיבה שבעולם שלא לעשות זאת. 

אם פספסתם את חלון ההזדמנויות לעיקור או שמסיבה כלשהי לא ניתן לעקר, חשוב להקפיד על הדברים הבאים:

  • בידוד מכלבים אחרים: אם הכלבה שלכם נמצאת בחצר בדרך כלל, חשוב מאד לוודא שאין גישה של כלבים אחרים אליה. אם לא תקפידו על כך תוכלו למצוא את עצמכם מטפלים בתוך זמן קצר במספר גורים וצריכים לדאוג להם לבית. 
  • ניקיון: בתקופה הזו ההפרשות עשויות ללכלך את הבית, אבל אל דאגה, יש מה לעשות. תוכלו למצוא אצלנו חיתולים מיוחדים ותחתוני מחזור, כאלו שיספגו את ההפרשות וימנעו לכלוך ובלאגן בכל הבית.
  • בריאות: באופן כללי אין סכנה בריאותית של ממש בתקופה הזו. עם זאת צריך לזכור כי איבר המין של הכלבות הוא נפוח ומגורה בזמן הזה וחשוב לשים לב שלא נוצר גירוי שהוא מעבר לנורמה. ליקוק ועיסוק באזור הוא נפוץ, אך חשוב לשים לב שזה לא חריג ואובססיבי. במקרים כאלו יש לגשת לוטרינר בהקדם האפשרי לבדיקה. 
  • שקט ומנוחה: כמו אצלנו בני האדם, גם אצל אצל כלבים תקופות שטופות הורמונים הן מורכבות יותר. כדאי לאפשר לכלבה שלכם מנוחה ושקט בזמן הזה, עדיף יותר מבדרך כלל. 

כל מוצרי ההיגיינה מחכים לכם באתר פט – בסט

בסופו של דבר, עיקור זו הפעולה המומלצת ביותר לרוב, אך יש מקרים בהם לא ננקוט בה באופן אוטומטי. במצבים כאלו חשוב להעניק לכלבות את כל התמיכה בתקופת הייחום ואת זה ניתן לעשות באמצעות מוצרי טיפוח והגיינה ייעודיים שתוכלו למצוא כאן באתר במחירים מעולים. כמוכן תוכלו למצוא באתר אוכל לכלבים מומלץ ואת כל הציוד המשלים לכלבים שלכם.

זקוקים להכוונה ומידע נוסף בנושא? צרו קשר וצוות המומחים שלנו ישמח לעזור בכל שלב!

כתבות נוספות

טיפים לגידול ארנבים בריאים ומאושרים
שנאוצר מיניאטורי: הכל על גזע הכלבים
מזון לחתולים ללא דגנים- כל היתרונות שחשוב להכיר
ניקוי שיניים לכלב – למה זה כל כך חשוב?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן