משלוח מהיר | משלוחים והחזרות חינם!
חייגו עכשיו להזמנות: 3647* 

פט-בסט חנות חיות שכל אחד רוצה לאמץ

תולעים אצל כלבים – איך מתמודדים?

תוכן עניינים

כל מי שמגדל כלב יודע עד כמה חשוב לגשת לוטרינר לבדיקות שגרתיות. יש כמה וכמה דברים שחשוב לבחון בבדיקות האלו. אחד הדברים שצריך לבדוק לפחות פעם בשנה זו הימצאות של תולעים בצואה, מצב נפוץ במיוחד שיכול לגרום לשלל תסמינים, החל מאי נוחות ועד לתסמינים חמורים יותר. לכן, כל מי שמגדל חייב להכיר את התופעה ועל זה בדיוק אנחנו רוצים לדבר עכשיו. 

מיד נסביר איך זה בדיוק קורה, ניגע בארבעה סוגים של תולעים אצל כלבים. נדבר על האבחון ועל הטיפול ועל עוד נושאים חשובים. רגע לפני נזכיר שכאן באתר תוכלו למצוא מגוון של תכשירים ומוצרים שיעזרו לכם לשמור על הבריאות וההיגיינה של הכלבים שלכם – מוזמנים ליצור קשר ולהתייעץ בכל שלב!

איך כלבים נדבקים בתולעים?

  • אכילת צואה נגועה: אופן ההדבקה הנפוץ ביותר. צואה המכילה ביצים מיקרוסקופיות של תולעים שמגיעות אל הכלב באופן אוראלי דרך אכילה. 
  • מעבר מהאם לגורים: דרך השלייה עוד לפני ההמלטה או אחרי ההמלטה במהלך ההנקה. 
  • אכילת בשר נא: חלק מסוגי התולעים נמצא בבשר נא. אלו תולעים שגורמות לציסטות ברקמת השריר אצל כלבים והן מתרבות לאחר שהכלבים אוכלים אותן. 
  • אכילה של טפילים אחרים: יש תולעים שהן טפילים אצל מארח אחר, למשל פשפשים. כשכלבים אוכלים את הטפילים הם עלולים להידבק גם בתולעים. 
  • מגע עורי: תולעים מסוג Hookworms יכולות לעבור מכלב לכלב דרך מגע עורי בלבד. 

4 סוגים של תולעים אצל כלבים

תולעי קרס (Hookworms)

תולעים בעלת צורה שמזכירה קרס, נפוצות יותר אצל כלבים מאשר חתולים. נצמדות לדופן המעי הדם ומוצצות דם ומהוות סכנה של ממש לכלבים. תולעים קטנות ודקות שמטילות ביצים שעוברות בצואת הכלבים שלא ניתן לראות. מקרים חמורים אצל גורים עלולים להסתיים במוות. בין התסמינים השונים: ירידה בכושר הגופני, צואה שחורה, שלשול דמי, ירידה במשקל, אנמיה וחולשה. 

תולעים עגולות (Ascarids): נפוץ יותר אצל גורים שהרבה פעמים נולדים איתן. נראות כמו ספגטי ארוך בצבע בהיר ואפשר לראות אותן לפעמים בצואה או בקיא. ניתן להידבק במעבר מהאם או דרך גורמים סביבתיים כמו צואה, בשר נא וכן הלאה. לרוב אין תסמינים נראים לעין. 

תולעי שוט (Whipworms)

נפוצות אצל חתולים וכלבים באופן שווה וחיות במעי הגס. ההדבקה נעשית דרך צואה נגועה והתסמינים האפשריים הם רבים: התייבשות, ירידה במשקל, אנמיה, דם בצואה ועוד.

Tapeworms (שרשורים):

תולעים שטוחות שחיות בתוך המעיים של הכלבים ויכולות להגיע לאורך משמעותי. הן זקוקות לפשפש מסוים כדי להגיע למעיים של כלבים. לרוב אינן מסוכנות ובעיקר גורמות לגירוי לא נעים באזור פי הטבעת. שימו לב אם הכלב שלכם מתגרד באיזור הישבן. 

אבחון תולעים אצל כלבים

אבחון מוקדם הוא חשוב ביותר ויעזור להיפטר מהתולעים בקלות ויעילות רבה יותר. כאשר ניגש אל הוטרינר, הבדיקה הראשונה לאחר התשאול ומעבר על התסמינים תהיה בדיקת צואה. הבדיקה כוללת שימוש בתמיסה מיוחדת שבערבוב עם הצואה נותנת אינדיקציה אם אכן התרחשה הדבקה. 

האם תולעים מסוכנות גם לבני אדם?

כן, חלק מהתולעים שמסוכנות לכלבים עלולות להזיק גם לבני אדם. הוקוורמס למשל מסוכנות גם לבני אדם ועלולות לגרום לגירוי של העור ולפעמים גם לבעיות חמורות יותר אם מגיעות לחלקים פנימיים של הגוף. גם תולעים מסוג ראונדוורמס הן מסוכנות (אפילו יותר) ויכולות להגיע לחלקים שונים בגוף אם ביצים מגיעות אל מערכת העיכול. 

איך נפטרים מתולעים?

הדרך הטובה והיעילה ביותר להיפטר מתולעים היא באמצעות תרופות מיוחדות וישנה תרופה מיוחדת לכל סוג של תולעים. חשוב לדעת שהתרופות הללו, על אף יעילותן הרבה, מגיעות עם לא מעט תופעות לוואי לא נעימות לרבות הקאות, שלשולים, עייפות וטשטוש ואפילו תסמינים נוירולוגיים זמניים. לרוב הם עוברים מעצמם ללא התערבות מיוחדת, אבל כן חשוב להיות עם היד על הדופק ולוודא שזה לא מחמיר. 

מניעה

כדי למנוע הידבקות בתולעים חשוב באופן כללי לשמור על ההיגיינה בסביבת הכלבים ובעיקר לוודא שהם לא אוכלים דברים שאסור להם. הקפידו על אוכל איכותי לכלבים שלכם, עשיר בסיבים תזונתיים ודל בסוכר. באתר תמצאו מגוון סוגים של המותגים המובילים. הימנעו מבשר גולמי, תולעים אוהבות להתיישב על בשר גולמי ולא תמיד ניתן להבחין בהן.

לסיכום

זכרו – בכל מקרה של חשד לתולעים אצל כלבים חשוב לגשת לוטרינר בהקדם האפשרי ואם אתם זקוקים לייעוץ והכוונה ברכישת מזון, תכשירים, חטיפים לכלבים, עצמות ועוד אתם מוזמנים ליצור קשר בכל שלב. 

לקריאה נוספת:

היכון, הכן צא! הכירו את גזעי הכלבים שיתלוו אליכם לריצה בשמחה
ממש לא טיו בפארק: הכל על תולעת הפארק המסוכנת
איך התוזנה משפיעה כל התנהגות הכלבים ומצב הרוח שלהם?

כתבות נוספות

לברדור רטריבר
אמריקן פיטבול טרייר
אוכל של תינוקות לכלבים: רעיון טוב או עדיף שלא?
גזזת כלבים- מה המשמעות ואיך מטפלים?

שתפו את המאמר:

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

הצטרפו למועדון הלקוחות של פטבסט
וקבלו 10% הנחה על כל החנות

10% הנחה

על ההזמנה הראשונה שלך בפטבסט

הירשמו עוד עכשיו והיו ראשונים לקבל מבצעים וקופונים בלעדיים!

יצרן
בחרו אפשרויות
יצרן
סוג המזון
בחרו אפשרויות
סוג המזון
שלב בחיים
בחרו אפשרויות
שלב בחיים
תזונה מיוחדת
בחרו אפשרויות
תזונה מיוחדת
סוג מוצר אילוף
בחרו אפשרויות
סוג מוצר אילוף
גודל הכלב
בחרו אפשרויות
גודל הכלב
חלבון עיקרי
בחרו אפשרויות
חלבון עיקרי
מבנה התג
בחרו אפשרויות
מבנה התג
אבחנה רפואית
בחרו אפשרויות
אבחנה רפואית
סוג החול
בחרו אפשרויות
סוג החול
סוג הטיפול
בחרו אפשרויות
סוג הטיפול
הספק בוואטים
בחרו אפשרויות
הספק בוואטים
בחר חיה
בחרו אפשרויות
בחר חיה
סוג שירותים לחתול
בחרו אפשרויות
סוג שירותים לחתול
סוג תכשיר הגיינה
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר הגיינה
סוג תכשיר
בחרו אפשרויות
סוג תכשיר
סוג הכלוב
בחרו אפשרויות
סוג הכלוב
סוג בגד
בחרו אפשרויות
סוג בגד
משקל אריזה
בחרו אפשרויות
משקל אריזה
דילוג לתוכן